Da je koprski župan Aleš Bržan pisal predsedniku vlade Robertu Golobu zaradi perečih prometnih razmer v času prvomajskih praznikov, smo že poročali. Sledila je obljuba ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek in ministra za notranje zadeve Boštjana Poklukarja o ustanovitvi delovne skupine, ki naj bi pripravila kratkoročne in kasneje srednjeročne ukrepe za omilitev težav v prometu. Predstavniki civilne družbe pa si želijo, da bi v delovni skupini sodeloval tudi nekdo, ki bo zastopal prebivalce slovenske Istre, saj ti zaradi prometnega kolapsa najbolj trpijo.
Predstavnikov civilnih iniciativ, ki so se podpisali pod javni poziv, je šest - to so Barbara Verdnik (CI Škofije po meri ljudi), Jasna Arko (CI Šalara, Škocjan, Triban in Bošamarin), Božena Ambrozius (CG Skupaj), Edmond Gašpar (CI OPN Koper po meri ljudi), Janko Sever (Svet ljudske pobude dvotirne proge D-K) in Jelka Ž. Markežič (CI Bertoki Prade).
Odpraviti vinjete, razbremeniti regionalne ceste
Združene koprske civilne iniciative zahtevajo, da se dokončno odpravijo vinjete in ukine cestnina na hitri cesti med mejnim prehodom Škofije in Koprom, kar bi razbremenilo občinsko cestno omrežje. Odpravi naj se sedanji prometni kaos pri Škofijah, prometno pravilno uredi priključek Škofije in uvozno-izvozne pasove bencinskega servisa ter ponovno vzpostavi regionalno cesto z Italijo.
Načrtovanje bodočega poteka tranzitnega prometa med Trstom in hrvaško Istro naj se ureja v sodelovanju z Italijo in Hrvaško, z iskanjem novih transportnih povezav izven ožjega urbanega območja slovenskih istrskih mest. Menijo, da bi se avtocestno povezavo s hrvaško Istro lahko načrtovalo z odcepom že pri Kozini proti Buzetu na trasi obstoječe istrske proge.
Pričakujejo, da se pri urejanju vseh prometnic izdela analizo obstoječega in načrtovanega celotnega cestnega in železniškega omrežja ter njegovih obremenitev, na podlagi tega pa bi načrtovali ustrezno prometno omrežje.
Serminska vpadnica in rekonstrukcija Šmarske ceste
V okviru postopka priprave državnega prostorskega načrta za hitro cesto Koper-Dragonja naj se ponovno preuči možnost enostavnejše in prostorsko manj invazivne ureditve obvozne hitre ceste med Bertoki in Šalaro ter že predvidena rekonstrukcija Šmarske ceste.
Zahtevajo, naj se prednostno izvede Serminska vpadnica v Luko Koper ter načrtuje ustreznejši potniški promet proti Avstriji in Italiji, MO Koper pa naj pripravi študijo prometnega omrežja, kar bo ena izmed osnov za dolgoročni razvoj javnega prometa.