Obnova cest

Dela zahtevajo svoj čas, ki ga ni mogoče skrajšati, za odgovorne so za zastoje krivi tudi vozniki

Andraž Zupančič
3. 5. 2023, 19.56
Deli članek:

Obnova cest je nujno in po svoje dobrodošlo zlo, ki vsako pomlad še dodatno zagreni življenje udeležencev v prometu. A ne le spomladi, dela se rada zavlečejo v poletje in še jesen, kolone se daljšajo, živci voznikov pa so vse bolj napeti. Toda eno je robantenje v koloni, drugo pa načrtovanje in izvedba nujno potrebnih del. Letos je in še bo posebej pestro.

Štajerski tednik
Ko delavci pripeljejo na ulico svojo mehanizacijo, tam ostanejo praviloma nekaj mesecev.

Severni del ljubljanskega obroča je že nekaj mesecev gradbišče in prenovi dela v višini BTC se je zdaj pridružila še obnova nadvoza Dunajske ceste nad obročem. »Rok za izvedbo gradbenih del na priključku Leskoškova je v začetku junija. Takrat bodo končana dela na priključku Leskoškove ceste, ostala dela v okviru rekonstrukcije odseka hitre ceste od rondoja Tomačevo do razcepa Zadobrova pa bodo končana predvidoma do konca avgusta 2023. Obnova nadvoza Dunajske ceste nad hitro cesto je predvidena do konca novembra 2023,« so povedali na Mestni občini Ljubljana (MOL).

Vsi se zavedajo prometne problematike in zastojev, a včasih ne gre drugače. Na Darsu pojasnjujejo, da se v poletnih mesecih, še zlasti od konca junija do konca avgusta, na ljubljanskem obroču zmanjša število vozil v jutranji in popoldanski konici: »Zato si prizadevamo, da vsa večja obnovitvena dela čim manj vplivajo na promet, vsak termin obnove je skrbno načrtovan in izveden v času najugodnejših prometnih obremenitev ter izbran ustrezen tip zapore. V povprečju večino obnov opravimo jeseni.« Avtoceste in hitre ceste se sicer obnavljajo vse leto, ko so za to izpolnjeni vremenski pogoji, povečini nekje med marcem in novembrom, ko nastopi čas zimske službe.

Poleti drugačni prometni tokovi

Na drugih cestah je ravno poleti prometa največ, saj je Slovenija zelo tranzitna država, še posebej med poletno turistično sezono. Je pa tudi res, da se takrat promet drugače prerazporedi. To pomeni nekaj manj vozil v jutranji in popoldanski konici okoli večjih mest, zato je tam bolj primerno delati poleti. »Na nekaterih izrazito turističnih avtocestnih odsekih je poleti tako veliko prometa, da se izogibamo delom, če le gre. Najbolj tipičen primer je avtocestna povezava Karavanke–Ljubljana (zahodna obvoznica)–Koper. Običajno se takrat na teh odsekih opravljajo le nujna oziroma interventna dela, ki pa so kratkotrajna,« pravijo na Darsu.

A kaj narediti, da bi bilo zastojev vseeno manj ali da ne bi bili tako kritični? Mogoče v prvi vrsti z bolj iznajdljivim načrtovanjem urnika del. Na MOL pojasnjujejo, da pri večjih projektih velja, da se zapore sproti prilagaja dinamiki del in se jih spreminja glede na stanje na terenu. »Za projekte, ki jih izvaja MOL, lahko trdimo, da bo po teh posegih infrastruktura, tudi podzemna, bolje urejena, površina pa še varnejša in lepša, zato si želimo, da bi imeli ljudje, z mislijo na to, vendarle več razumevanja za tovrstna dela in neizogibne zapore, saj je obnova v širšem javnem interesu.«

Jure Kljajić
Zapore, semaforji, zoženja ... dela na cestah načenjajo živce voznikom.

Vozniki naj bi bili tudi sami krivi

Na MOL namreč menijo, da gnečo z vozili povzročajo njihovi uporabniki sami, ki se niso odločili za drugačen način potovanja, če imajo to možnost, na primer z javnim prevozom, kolesom ali katerim drugim trajnostno naravnanim načinom mobilnosti. »Zavedamo se, da je to odvisno od razdalje, ki jo morajo prepotovati, fizične pripravljenosti, zdravja, količine opravil, tovora, a je vsak posameznik sam odgovoren za odločitev, kako bo potoval,« pravijo.

Od leta 2007 je MOL izvedla več kot 2400 projektov. Strinjajo se, da je bolj učinkovito izvajati po več projektov in ukrepov sočasno v eni gradbeni sezoni,  zato se, po njihovem mnenju, zaradi številnih zapor in gradbišč ustvarja občutek, da »je vse razrito in ves promet stoji«. A vsi udeleženci v prometu morajo upoštevati, da je za posege potreben določen čas. »Cest ne moremo prenoviti, če jih ne zapremo, zato je dostopnost v okolici gradbišč v času del nekoliko ovirana,« dodajajo na MOL.

Na Darsu pravijo, da pogosto slišijo tudi očitke, da v določenem delu leta ne delajo nič, v drugem pa spet preveč in da se dela že skoraj po pravilu zavlečejo precej čez prej sporočene roke. »Dolžina del je odvisna od obsega, ki ga je treba opraviti, tehnoloških postopkov in posledično omejitev za izvedbo del. Določena dela je na primer mogoče opravljati le pri temperaturah nad 10 stopinjami, slabo vreme in vlaga onemogočata večino sanacijskih del, kjer se uporabljajo specialni materiali, in podobno. Ko pride do podaljšanja roka, je vzrok slabo vreme. V preteklem obdobju so se izvajalci med drugim srečevali tudi z motenimi dobavami materialov, dobavni roki za specialno opremo so se podaljšali,« pojasnjujejo.

Kaj čaka voznike v Ljubljani

Na MOL pravijo, da bodo v prihodnje v sklopu prenove osrednje ljubljanske železniške postaje, gradnje nove avtobusne postaje in drugih projektov določili novo prometno ureditev v okolici načrtovanega novega potniškega centra. Na Vilharjevi cesti bodo prestavili kanalizacijski zbiralnik (do poletja), julija pa bodo začeli obnavljati Linhartovo cesto od križišča z Dunajsko do krožišča pri Žalah. »Linhartova cesta bo postala nova avenija kot štiripasovna cesta s kolesarskimi površinami, pločnikom in drevoredom. Krožišče pri Žalah bo v nadaljevanju prenovljeno v turbo krožišče in ga bomo prenavljali skupaj s Šmartinsko cesto,« pravijo. Sledila bo prenova začetnega dela Šmartinske ceste do podvoza pri Orto baru (začetek gradnje je odvisen od izvedbe sanacije podvoza, ki ga bo izvedla država); podvoz pa bo razširjen za dobrih 30 metrov. Trg OF in Masarykova cesta bosta urejena kot štiripasovna cesta.

Na jugu mesta bo v tem letu fazno potekala obnova Ižanske ceste do križišča s Črnovaško cesto, katere temeljita prenova se dokončuje. Po zaključku teh dveh projektov bo potekala preureditev Jurčkove ceste; načrtovano je zasutje kanala ob cesti za ureditev pločnika in kolesarske poti. Predvidena je tudi celovita obnova Dolenjske ceste med Rakovnikom in Rudnikom z ureditvijo kolesarskih površin, verjetno z začetkom izvedbe del leta 2024.

Gradilo se bo tudi na Viču, kjer bo Dars preurejal tudi priključek Ljubljana zahod (Vič) z ureditvijo priključevanja na Tržaško cesto v Ljubljani. Pogodba je v podpisovanju. Načrtovano je, da se bodo dela izvedla v poletnih mesecih.

Estrada

mariah-carey, pevka
Izguba sestre in mame

Mariah Carey v težkih trenutkih tolaži njen bivši mož

Justin Bieber
Umaknil se je z javnosti

Justin Bieber šokiran zaradi obtožb proti Seanu 'Diddyju' Combsu: "Če bi vedel, nikoli ne bi sodeloval"

anna-sorokin
Zloglasna lažna dedinja

Foto: Obsojena prevarantka Anna Sorokin med nastopom v priljubljenem šovu s sledilno napravo na nogi

robert petan_foto jernej kokol (2)
Po poroki

Robert Petan razkril podrobnosti medenih tednov in nove sezone satirične oddaje

Sophia Loren
Italijanska igralka

Filmska diva Sophia Loren na pragu okroglega jubileja

PR_danielpopovic
Aktual

VIP večerja z Danielom Popovićem v Hotelu Dolenj'c

Zanimivosti

supet-luna, sankt-peterburg
Mini luna

Zemlja bo za kratek čas dobila še eno luno

HUAWEI Watch GT 5-6
Zanimivosti

Vau! Huawei predstavil nove naprave!

IMG_2113
Mednarodni festival

Speculum Artium 2024: Kjer se srečajo umetnost, znanost in virtualna resničnost

cryptocoin, kriptovaluta, mining, rudarjenje, kripto
Zanimivosti

Najboljši načrt za zaslužek s kriptovalutami: CrytocoinMiner vam omogoča zaslužek vsak dan

kovanec
Izjemno redka zbirka

Po stotih letih začeli s prodajo kovancev "kralja masla", za enega iztržili 1,2 milijona evrov

avto, henry ford
Model T

Avto je vse pregnal s ceste