Na letališču Portorož, ki je zaradi svoje geografske lege odlično izhodišče tako za slovenski kot za hrvaški del Istre in bližnji Trst, namreč že več mesecev ne pristajajo potniška letala. Za zdaj na letališču lahko pristajajo zgolj manjša poslovna in zasebna letala, ki imajo do 19 sedežev, in sodijo v tako imenovano splošno letalstvo. Tako bo vsaj dokler ne prenovijo terminala in zagotovijo večje zmogljivosti. “Če bi v trenutnih razmerah na letališču delovalo tudi civilno letalstvo, bi se moral del letalskega prometa ustaviti. To bi bilo zelo neprijetno za potnike, ki bi morali čakati, da iz terminala odidejo drugi potniki. Ravno zato nameravamo terminal prenoviti, da bi postal pretočen za obe vrsti prometa,” pojasnijo v družbi Aerodrom Portorož.
Načrte jim je prekrižala narava
Edini terminal na portoroškem letališču so nameravali prenavljati v hladnejših mesecih, a kaj ko jim je načrte prekrižala narava. Pravzaprav so jim preglavice povzročala mehka, močvirnata tla, zaradi katerih se terminal ugreza. “Zaradi tega smo opravili geomehanske meritve, zdaj pa čakamo na poročilo, na podlagi katerega se bomo odločali, kako bomo nadaljevali s prenovo,” izpostavijo. Poleg tega pa še dodajo, da se s sesedanjem in ugrezanjem infrastrukture - letališče Portorož se namreč nahaja na območju, ki je prepojeno z zastajajočo vodo in le streljaj oddaljeno od sečoveljskih solin - spoprijemajo že vrsto let. “Teren je zelo močvirnat, veliko je tudi mulja. Samo še vprašanje časa je, kdaj bodo začele pokati tudi kanalizacijske in druge cevi,” povejo.
Tudi letos upajo na med in mleko
Čeprav se na državni ravni pritožujejo zaradi okrnjenih letalskih povezav in počasnega okrevanja slovenskega letalskega prometa po pandemiji, so v družbi Aerodrom Portorož s poslovnimi rezultati zadovoljni. Kljub dotrajani infrastrukturi so v lanskem letu izvedli 16.790 operacij (tako vzletov kot pristankov letal), kar je 14 odstotkov več kot v letu poprej, letalskih potnikov, ki so bodisi prileteli bodisi odleteli z letališča pa je bilo 30.743, kar je 12 odstotkov več kot v letu 2021. V lanskem letu so tako prvič presegli število trideset tisoč potnikov. Povečanje letalskega prometa pripisujejo pandemiji koronavirusa, saj se je segment splošnega letalstva med koronsko krizo močno povečal. Z izjemo vrhunca epidemije, ko so bila letala prizemljena, potnikom pa brez tehtnih razlogov ni bilo dovoljeno zapuščati držav, so beležili pozitivne poslovne rezultate, izvemo. Prav zaradi tega, kljub dotrajani infrastrukturi, upajo, da bosta med in mleko tudi letos tekla v potokih. “Čeprav je nedavno schengenski režim začel veljati tudi na hrvaških letališčih, nas ni strah, da bi se zaradi tega zmanjšal promet v slovenskem zračnem prostoru. V Sloveniji so namreč letalska goriva še vedno cenejša kot v sosednji Republiki Hrvaški,” še poudarijo v družbi Aerodrom Portorož.