Pritožb potrošnikov, ki so neprijetno presenečeni nad višino nadomestil za dvige gotovine v tujini, je vsako leto več. Čeprav varuhi pravic potrošnikov na težave redno opozarjajo in posredujejo informacije, kako dvige opraviti čim bolj ugodno, so lastniki bankomatov vedno korak v prednosti – spreminjajo izbire na ekranih, jih oblikujejo nerazumljivo in celo zavajajoče. Zato si vzemite čas tako za izbiro bankomata kot za sam dvig gotovine ter pozorno preberite vse, kar piše na zaslonu.
Kateri stroški lahko nastanejo
Nadomestila so predvidoma najnižja, kadar dvigujete denar z debetno kartico znotraj evroobmočja, zunaj njega so višja. Najvišja so za dvige s karticami z odloženim plačilom (kreditne kartice), ne glede na to, kje dvig opravite. Preverite nadomestila svoje banke za različne tipe kartic.
Nadomestilo lahko zaračuna lastnik bankomata
Tudi če imate v svojem bančnem paketu na voljo neomejeno število dvigov, vam jih lahko zaračuna lastnik bankomata – na to vaša banka oziroma izdajatelj kartice nimata vpliva. O tem morate biti obveščeni pred dvigom in ga lahko prekinete. Tovrstna nadomestila zaračunavajo lastniki bankomatov pri nas in v tujini, lahko so zelo visoka, tudi deset evrov ali več, zato previdno.
Pretvorba valut
Kadar dvigujete denar v valuti, ki ni evro, je treba zneske pretvoriti iz ene valute v drugo. Ni vseeno, kakšen tečaj se pri tem uporabi. Izberite eno od naslednjih možnosti, ki vas ne bodo premočno udarile po žepu. Izberite lokalno valuto, izplačilo brez konverzije ali pa konverzijo vaše banke, in ne lastnika bankomata. Lastniki bankomatov pogosto otežujejo izbiro na zaslonih, da bi uporabnik – pomotoma – izbral njihov menjalni tečaj, ki je praviloma manj ugoden. Nikar ne izbirajte na pamet, temveč z mislijo, da želite pri pretvorbi izbrati tečaj izdajatelja vaše kartice, in ne lastnika bankomata.