Slovensko analitično podjetje Viberate je nedavno predstavilo odmevno študijo porabe glasbe v letu 2021 in napovedalo trende v letošnjem letu.
Pri Viberatu, ki se uveljavlja kot eden najpomembnejših svetovnih ponudnikov podatkovne analitike za glasbo, so prišli do zanimivih ugotovitev. Trendi namreč kažejo, da se začenja doba "večjezične" popularne glasbe, saj med najbolj gledane in poslušane glasbenike prodirajo korejsko in špansko govoreči izvajalci. Na vrh najbolj gledanih videoposnetkov na YouTubu v lanskem letu se je namreč zavihtel portoriški zvezdnik Bad Bunny z videom Yonaguni (465 milijonov ogledov v enem letu), skupna "zmagovalka" pa je korejska K-pop senzacija Blackpink, ki je samo v 2021 zabeležila kar preko šest milijard ogledov.
Poleg večjega prodora "večjezične" glasbe trendi napovedujejo tudi obuditev rocka. Večjemu zanimanju za žanr so doprinesli tako evrovizijski zmagovalci Måneskin kot številni glasbeni upi na TikToku. Slednji bo s svojimi privlačnimi kratkimi video formati eden ključnih kanalov za odkrivanje talentov in promocijo glasbe.
Pri Viberatu, kjer merijo aktivnosti 24.000 radijskih postaj, so analizirali tudi največkrat predvajane glasbene izvajalce na radijskih valovih, kjer so lani prva tri mesta zasedli glasbeniki z Otoka – Ed Sheeran, Dua Lipa in rockerji Queen – sledijo pa jim kanadski popzvezdnik The Weeknd in ameriški pop-rockerji Maroon 5. Sheeranovo glasbo so radijske postaje v enem letu predvajale kar 4,3-milijonkrat, s čimer je za las prehitel Duo Lipo – natančneje, za sto tisoč predvajanj. Rdečelasec je največkrat predvajan glasbenik tudi v Sloveniji, in sicer se na slovenskih radijskih postajah zavrti po tritisočkrat mesečno. Pri nas boste poleg Sheerana in Queen (tretje mesto) najpogosteje slišali še Tino Turner (druga največkrat predvajana izvajalka), Michaela Jacksona in Oliverja Dragojevića. Kot zanimivost, največkrat predvajani slovenski izvajalec pri nas je skupina Siddharta na 23. mestu.
S svojo študijo je Viberate zbudil pozornost nekaterih največjih svetovnih medijev, kot so Daily Mail, The Sun in Rolling Stone, podjetje pa so predstavili tudi na CNN.
"Za glasbeni posel postaja uporaba podatkov nepogrešljiva," pravi Matej Gregorčič, ustanovitelj Viberata. "Pretočne storitve, glasbene platforme in družbena omrežja so prostori, kjer se dogajajo vsi ključni elementi od promocije albumov do prodaje vstopnic in grajenja odnosov z oboževalci. Dogajanja je ogromno, a s podatki mu lahko učinkovito slediš in na nek način tudi napoveš prihodnost. Mi smo tu, da dostop do tega znanja omogočimo vsakemu glasbeniku, ki si ga želi."