Potočnik je v svojem nastopu pred pristojnim odborom Evropskega parlamenta v Bruslju danes dejal, da ni bil seznanjen s konkretnimi primeri, da bi katerokoli podjetje goljufalo na testih izpušnih plinov in za to uporabljalo posebno programsko opremo, niti za to ni vedela Evropska komisija.
"Nisem vedel, da je katerikoli proizvajalec avtomobilov goljufal z manipuliranjem programske opreme," je izjavil Potočnik, ki je pojasnil, da je bil kot komisar za okolje pristojen za kakovost zraka in ne za standarde na področju izpustov avtomobilov. Potočnik ni vedel za manipulacije vse do izbruha škandala, v katerega je bil vpleten Volkswagen. "Nisem mogel verjeti, da bi bil Volkswagen tako neodgovoren in neumen," je izjavil.
Kot je dejal, se je sicer zavedal, da dizelski avtomobili v praksi povzročajo več izpustov kot med testiranji. Pomisleki glede neustreznosti testov za merjenje izpustov dušikovih oksidov so se pojavili na začetku njegovega mandata, ko se je med drugim seznanil tudi z ugotovitvami raziskave Skupnega raziskovalnega centra (JRC) v Ispri.
Nekdanji komisar iz Slovenije, ki je funkcijo komisarja za okolje opravljal med letoma 2010 in 2014, je ob tem priznal, da bi lahko pri tem bolje in odločneje ukrepali. A odgovornost po Potočnikovem ni samo na strani Evropske komisije, pač pa svoj del odgovornosti nosijo tudi članice EU. Podvomil je namreč, da bi bile kršitve možne brez vedenja pristojnih nacionalnih organov.
Člane odbore je namreč zanimalo predvsem, ali je bila težava, da je prišlo do tako velikih kršitev in prirejanj rezultatov, morda v pomanjkljivi evropski zakonodaji oziroma v tem, da komisija morda ni ustrezno in pravočasno ukrepala.