Slovenija

V hladilnih omarah Pivovarne Laško po prevzemu ena polica tudi za konkurenčne izdelke

STA
8. 10. 2015, 16.38
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.58
Deli članek:

Agencija za varstvo konkurence je pri presoji koncentracije nizozemskega Heinekena in Pivovarne Laško sprejela korektivne ukrepe, ki se nanašajo na vprašanje omejene uporabe hladilnih omar. Gostinski obrati bodo sedaj imeli možnost v hladilnih omarah, ki jih gostinskim obratom zagotovi Pivovarna Laško, na eni polici hraniti konkurenčne proizvode.

STA
Pivovarna Laško, ki ima v lasti Pivovarno Union, je od 15. oktobra v lasti Heinekena.

Korektivne ukrepe je predlagal Heineken z namenom, da se odpravi vsakršen sum glede skladnosti koncentracije s pravili konkurence, so sporočili iz agencije. Ukrepe bo moral začeti izvajati najkasneje v roku 90 dni od pridobitve najmanj 50 odstotkov delnic z glasovalno pravico v Pivovarni Laško.

Prostor, ki je na voljo konkurenčnim proizvodom v hladilni omari, bo omejen, in sicer na eno polico hladilne omare, pri čemer pa konkurenčnih proizvodov ne bo mogoče hraniti na najvišji polici. "V vsakem primeru mora biti konkurenčnim proizvodom namenjeno vsaj 20 odstotkov prostora takšne hladilne omare," so pojasnili v agenciji.

Ob upoštevanju vseh relevantnih dejavnikov je sicer agencija, kot je že znano, ugotovila, da koncentracija podjetij ob izpolnitvi korektivnih ukrepov ne bo povzročila bistvenega zmanjšanja učinkovite konkurence v Sloveniji.

Agencija je po prejemu priglasitve namreč izvedla raziskavo trga in z vprašalniki preverila tržni položaj v koncentraciji udeleženih podjetij tako na širše kot tudi na ožje opredeljenih tržnih segmentih, strukturo trga, obstoj morebitnih pravnih ali dejanskih vstopnih ovir in vpliv zadevne združitve na delovanje udeležencev.

V presoji koncentracije je ugotovila, da predvsem zaradi minimalnega prirasta tržnega deleža, ki ga ima Heineken v Sloveniji, koncentracija ne bo bistveno vplivala na stanje konkurence. Ugotovili pa so, da je dostop konkurentov do potrošnika v gostinskem kanalu sicer bolj omejen kot v trgovinah, saj pogajalska moč gostincev ni tako velika kot pri trgovcih.

Poleg tega se potrošniki v gostinskem kanalu pogosteje odločajo za pivo v steklenicah, kar zaradi vračljive embalaže poveča transportne stroške, ki so za tuje proizvajalce višji kot za domače. V gostinskem kanalu tudi ni na voljo izdelkov trgovskih blagovnih izdelkov, ki v trgovinah predstavljajo resen konkurenčen pritisk na domače proizvajalce piva in zmanjšujejo pripadnost domačim blagovnim znamkam.

Poleg tega so distributerji tujih blagovnih znamk piva kot oviro za vstop na trg oz. za rast tržnih deležev izpostavili dostop do hladilnih omar. Ohlajeno pivo je namreč za potrošnika v gostinskem lokalu bistvenega pomena in postavitev več hladilnih omar za nekatere gostinske obrate zaradi prostorskih omejitev ni možna ali pa za gostinski obrat ni ekonomsko upravičena.