Kot primera zanemarjanja nevladnih ustanov, zlasti samoniklih prizorišč s strani politike je Brecelj izpostavil položaj KUD France Prešeren, ki je kot samoniklo socialno in kulturno prizorišče "v stečajnem položaju", ter Društvo prijateljev zmernega napredka - DPZN, ki po kriterijih lokalnih oblasti ni v javnem interesu, zaradi česar "moramo skladiščiti svoje stvari v drugi občini, na robu meje s Hrvaško".
Pomena samoniklih prizorišč se tako centralne kot lokalne oblasti v Sloveniji premalo zavedajo, predvsem pa se ne zavedajo, da bi ta prizorišča kot "vrata v trajnostni razvoj" v teh razmerah morali reševati, je poudaril Brecelj.
Še posebej je izrazil nezadovoljstvo nad politiko ministrstev za kulturo in za šolstvo ter nad lokalnimi oblastmi, ki ne prepoznavajo pomena takšnih prizorišč.
Prvi mož DPZN je bil kritičen tudi do odnosa medijev. "Ugotavljamo, da je odziv medijev premo sorazmeren z velikostjo denarja oz. moči, ki se za napovedano novinarsko konferenco suče," je pojasnil.
Hkrati je Brecelj opozoril na obnašanje samega nevladnega sektorja, ki je nepovezano in ne reagira, ko prihaja do napadov na "trajnostni jutri". Ker je nevladni sektor pragmatičen in razbit, pa s tem na pasiven način podpira tudi neko "obliko, ki jo lahko imenujemo tehnopopulizem". Prav tehnopopulizem je po njegovih besedah točna oznaka za to, kar se dogaja v Ljubljani in Kopru ter se močno širi po državi.
V DPZN in Ustanovi nevladnih mladinskega polja Pohorski bataljon bodo sicer od danes do vključno sobote s projekcijami in diskusijami zaključili letošnji festival Koperground.