Slovenija

Zaradi nespoštovanja časa vožnje za štiri milijone evrov kazni

STA/M.J.
18. 8. 2015, 12.15
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

Prevozniki po ugotovitvah Finančne uprave RS (Furs) v celoti spoštujejo predpise glede časa vožnje, odmorov, počitka voznikov in zapisovalne opreme v manj kot polovici primerov. Kršitelji najpogosteje prihajajo iz drugih držav članic EU, vsem skupaj pa so inšpektorji v letu dni izrekli za blizu štiri milijone evrov glob.

STA

Furs je za nadzor nad časom vožnje, odmorov, počitka voznikov in zapisovalne opreme pristojen v skladu z decembra 2013 spremenjenim zakonom o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delavcev ter o zapisovalni opremi v cestnih prevozih.

Kot so danes sporočili iz Fursa, so nadzor na podlagi omenjene novele zakona začeli opravljati 11. julija lani, v tem času pa pregledali 3578 vozil oz. preverili 100.614 delovnih dni voznikov. Pri tem so se mobilne enote osredotočile na potencialno nevarne voznike, ki huje kršijo pravila ur vožnje in obveznega počitka ter ogrožajo varnost drugih udeležencev v prometu.

Prevozniki so v celoti spoštovali predpise le v 40 odstotkih primerov, ugotavljajo inšpektorji, ki so v letu dni odkrili 3932 kršitev, največ pri prevoznikih iz drugih držav članic EU (57 odstotkov), sledijo tuji prevozniki iz tretjih držav (31 odstotkov) in domači prevozniki s sedežem v Sloveniji (12 odstotkov).

Največ kršitev je bilo zaradi prekoračitve neprekinjenega časa vožnje, prekoračitve dnevnega časa vožnje in nezadostnega dnevnega počitka, nezmožnosti predložitve zapisa aktivnosti za tekoči dan oz. za 28 dni ter zaradi zlorabe tahografa, tahografskega vložka ali vozniške kartice. Od vseh kršitev je kar 47 odstotkov zelo resnih.

Zaradi kršitev so inšpektorji izrekli 2604 glob v skupnem znesku 3,9 milijona evrov. Poleg tega so v 43 primerih odvzeli vozniško dovoljenje, v 106 primerih začasno odvzeli prometno dovoljenje, v 135 primerih izvedli izredni pregled zapisovalne opreme v pooblaščeni delavnici, v 30 primerih pa odvzeli voznikovo kartico.

Nadzor nad časom vožnje, odmorom in počitkom voznikov je eden od ukrepov, ki zagotavlja večjo varnost tovornega in avtobusnega prometa ter preprečuje nelojalno konkurenco cestnih prevoznikov na enotnem prevozniškem trgu EU, ob tem opozarjajo na Fursu.