V okviru svojega uradnega obiska v nemški zvezni deželi Baden-Württemberg, ki je glede na blagovno menjavo najpomembnejša nemška dežela za slovenske izvoznike, se je zavzel predvsem za večjo vlogo politike, ki bi po mnenju Pahorja lahko to sodelovanje še okrepila.
Od skupno skoraj desetih milijard evrov, kolikor je lani znašala blagovna menjava z Nemčijo, je je bilo v Baden-Württembergu realizirana petina - okoli 2,3 milijarde evrov. "Ni mogoče reči, da je k temu veliko pripomogla politika, mislim pa, da je nastopil čas, ko to lahko storimo in damo dodatno politično spodbudo za sodelovanje," je dejal slovenski predsednik.
Kot je poudaril, je namen njegovega obiska predvsem v krepitvi zaupanja nemškega poslovnega sveta v slovensko gospodarstvo. "Slovenija je v dobrih 24 letih prešla od države, ki je bila vzor v regiji in širše, do države, ki jo je gospodarska in finančna kriza zelo prizadela, do države, ki se iz krize zdaj definitivno izvija," je poudaril Pahor.
To kažejo tudi statistični kazalci, je še povedal predsednik, kasneje pa ga je dopolnil še generalni direktor Gospodarske zbornice Slovenije Samo Hribar Milič, ki je poudaril, da bo gospodarska rast v Sloveniji letos "bližje trem odstotkom bruto domačega proizvoda kot dvema in pol".
"Ni razlogov za skrb, da bi kake nepredvidljive okoliščine potegnile Slovenijo nazaj v recesijo," je zbranim še zagotovil Pahor in dejal, da je Slovenija "na poti političnega, gospodarskega, socialnega in tudi duhovnega preporoda". "Želel bi vas pozvati, da investitorji iz Baden-Württemberga tega trenutka ne zamudite," je še dodal slovenski predsednik.
K okrepitvi investiranja je pozval tudi vršilec dolžnosti direktorja agencije Spirit Gorazd Mihelič, ki je med predstavitvijo Slovenije kot "dežele s turističnim potencialom za vse letne čase", tako pozimi in poleti kot spomladi in jeseni, zbrane pozval najprej k turističnemu obisku Slovenije, nato pa morda tudi k poslovnemu sodelovanju in investiranju.
Z nemške strani je bilo nato sicer slišati, da je dežela Baden-Württemberg zelo internacionalizirana in da njihova podjetja delujejo globalno. Slovenija je bila deležna pohval glede kakovosti, a po drugi strani tudi opozoril pred nepotrebnimi birokratskimi ukrepi, zlasti s strani lokalnih skupnosti. Slovenija konkurira tudi z drugimi državami v regiji, je opozoril Georg Fichtner iz IHK Stuttgart.
Predsednik Pahor si je sicer danes ogledal tudi sedeža podjetij Daimler in si nato v spremstvu glavnega oblikovalca Mercedesovih vozil, Slovenca Roberta Lešnika ogledal muzej Mercedes-Benz, ki predstavlja zgodovino te ene najslavnejših avtomobilskih znamk na svetu in prikazuje več kot 125-letno zgodovino razvoja avtomobilov.
Pred tem mu je vodilni predstavnik Daimlerja, Harold Kröger predstavil napredek pri razvoju Mercedesovih hibridnih in električnih avtomobilov. Z razvojem tovrstnih komponent v avtomobilski industriji pa se je Pahor nato seznanil še na sedežu podjetja Mahle, ki je v Sloveniji kupilo Letriko.
Predsednik uprave Mahleja, Heinz Junker, je dejal, da so ponosni na to podjetje, ki zdaj predstavlja pomemben člen v njihovi proizvodnji elektronskih in električnih komponent.
Pahor se bo v sredo z razvojem električnih in hibridnih vozil seznanil tudi na sedežu bavarskega avtomobilističnega giganta. Nato pa bo v Münchnu odprl poslovno konferenco, ki bo podobno kot današnja v Stuttgartu namenjena krepitvi poslovnih stikov med poslovneži.