Po mnenju AVK je pri javnem naročilu za gradnjo mariborske urgence prišlo do kartelnega dogovarjanja med tremi od petih izvajalcev. Postopek agencije zoper SGP Pomgrad in Kolektor Koling je bil po informacijah časnika Finance ustavljen.
V agenciji vsebine odločbe za zdaj še ne razkrivajo, saj je še niso prevzele vse stranke v postopku, so pa za časnik potrdili, da so 21. maja izdali odločbo in končali postopek o ugotavljanju kršitve zakona o preprečevanju omejevanja konkurence v postopku oddaje javnega naročila gradbenih in obrtniških del.
V odločbi naj bi bilo ugotovljeno, da so se omenjena podjetja pri tem poslu sporazumela in dogovorjeno oddala ponudbe ter sodelovala pri izvajanju predmeta javnega naročila, s čimer so posredno ali neposredno določala prodajno ceno.
Kot je povedal prvi mož GH Holdinga Blaž Miklavčič, je odločba AVK enostranska in se z njo ne strinjajo, saj njihovih dokazov niso upoštevali, zato bodo svoj prav dokazali na sodišču. AVK naj bi po njegovem mnenju običajno horizontalno povezovanje podjetij zamešal s kartelom.
Na predlanski prvi razpis za gradnjo urgence v UKC Maribor so se prijavili Strabag, Kolektor Koling in GH Holding s ponudbami od 10,5 do 17,7 milijona evrov, revizijski zahtevek pa sta dala Tames in Begrad, ki se sploh nista prijavila. Na ponovljeni razpis se je prijavil samo GH Holding s partnerji Tamesom, Begradom in Kolektor Kolingom in ceno 18,7 milijona evrov. V pogajanjih z ministrstvom so privolili v znižanje na 13,3 milijona evrov.
Sume kartelnega dogovarjanja je pred letom in pol agenciji prijavil takratni minister za zdravje Tomaž Gantar. Kljub sumom se je z GH Holdingom vseeno pogajal, ker bi sicer Maribor izgubil evropski denar za urgenco. Miklavčič je za Finance povedal, da so Gantarja kazensko ovadili zaradi suma zlorabe uradnega položaja pri mreži urgenc.
Gradnja mariborske urgence je sicer tik pred koncem, po Miklavčičevih besedah pa končna cena ostaja skoraj v okviru dogovorjenega. Na naročnika so sicer naslovili zahtevek za okoli 150.000 evrov zaradi dodatnih stroškov.