Slovenija

Življenje prebivalcev spodnjega Podravja ni rožnato

Gabrijel Toplak
27. 5. 2015, 18.40
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

Prebivalci spodnjega Podravja že več let čakajo na hitro cesto med Ormožem in Ptujem, za katero je država doslej namenila že skoraj 9,5 milijona evrov, a je kljub izbranemu izvajalcu še ne gradijo.

sta

»Gre za projekt, ki bi se lahko začel izvajati takoj. Čeprav se je po vstopu Hrvaške v EU promet povečal, pa na pristojnem ministrstvu zdaj trdijo, da je treba narediti nove študije o rešitvah, kar so tudi zapisali v strategijo razvoja prometa, ki jo pripravljajo,« je o dolgo pričakovani gradnji hitre ceste med Ormožem in Ptujem, za katero je država doslej namenila že skoraj 9,5 milijona evrov, a kljub že pred leti izbranemu izvajalcu še ni dočakala realizacije, dejal župan Ormoža Alojz Sok. Ker v osnutku strategije razvoja prometa do leta 2030 sploh ni omenjena, napovedujejo peticijo.

Domačini so prepričani, da ima cestna povezava med krajema Ptuj in Ormož izreden pomen za tamkajšnje območje.

Omenjena cestna povezava je najpomembnejša za ormoško območje, zato tamkajšnji ljudje niso najbolj zadovoljni z neaktivnostjo države. Sok se čudi, da se odgovornim ne zdi smiselno nadaljevati projekta, za katerega so porabili že veliko denarja in kljub njegovim trditvam, da je župane šestih občin podprla tudi evropska komisarka, ko so jo v pismu opozorili na ta problem. Zaradi zavlačevanja države so se odločili začeti zbirati podpise pod peticijo, s katero zahtevajo takojšen začetek gradnje. Ob tem opominjajo, da je zaradi načrtovane hitre ceste v Mihovcih pri Veliki Nedelji ob rekonstrukciji železniške proge v nasprotju z zakonom ostal nivojski prehod, ki ob povečanem tovornem prometu na železnici povzroča prometne zastoje na sedanji glavni cesti. Pogosto zaprt prehod povzroča občasne kolone avtomobilov, ki vse bolj otežujejo normalno življenje v naselju, še menijo v Ormožu.

STA

Župan občine Ormož Alojz Sok

Aktivnosti glede nadaljevanja del v Spodnjem Podravju trenutno stojijo, saj je vlada leta 2012 zaradi izdelave dodatnih preverjanj ustavila pripravo državnega prostorskega načrta (DPN) na odseku Ptuj – Markovci. Na Darsu pravijo, da je treba zaradi sprememb, ki so se zgodile od zaključka študije variant poteka trase v letu 2007 do danes, pred nadaljevanjem postopka priprave DPN preveriti upravičenost omenjene cestne povezave. Po njihovem ni mogoče začeti graditi niti odseka Markovci – Gorišnica, dokler v prostoru ne bo znana povezava odseka Ptuj – Markovci, saj je to pomembno zaradi izvedbe medsebojne navezave odsekov. In dokler ta odsek ne bo zgrajen, tudi cesta od Markovcev do Gorišnice in naprej do Ormoža prometu ne more biti predana, dodajajo na Darsu. Največ, kar 6,8 milijona evrov, je bilo doslej vloženih v odsek med Gorišnico in Ormožem, kjer sta bila že izbrana izvajalca, še dodatnih 2,6 milijona evrov je država vložila v projekte, zemljišča in arheološke raziskave na trasi med Markovci in Gorišnico.