Tema razpisa – odvisnost od mobilnih telefonov in družbenih omrežij
Raziskave Logout so namreč pokazale velik porast uporabe pametnih telefonov in interneta pri mladostnikih med 9 in 16 let. Tretjina mladih tudi uporablja družbena omrežja več kot dve uri in pol na dan. Z razpisom želijo izzvati mlade, da kritično ocenijo svojo uporabo mobilnega telefona in družbenih omrežij, prepoznajo znake odvisnosti in poiščejo pomoč.
Letošnjo temo razpisa za mlade kreativce - odvisnosti od mobilnih telefonov oz. družbenih omrežij - je SOZ, organizator 24. SOF, izbral v sodelovanju z društvom Logout, centrom pomoči pri prekomerni uporabi interneta. Dostopne slovenske raziskave namreč razkrivajo, da stanje doma še ni tako alarmantno kot kažejo trendi v tujini, vendar se jim počasi približujemo - tretjina mladih v Sloveniji družbena omrežja uporablja več kot 2 uri in pol na dan.
Letošnja mlada kreativca že drugič v boj za nagrado
Oba mlada kreativca prihajata iz Ljubljane in sta študenta FDV/EF, poleg vodenja Študentske sekcije Društva za marketing Slovenije sta oba zaposlena na področju oglaševanja; »eden kot tekstopisec guli tipkovnico na oglaševalski agenciji Grey Ljubljana, pod taktirko drugega pa spletna agencija Parsek snuje digitalne kampanje«, sta pojasnila.
O skupnem sodelovanju sta zapisala: »V okviru sekcije sodelujeva pri številnih projektih, poleg tega pa veliko prostega časa posvetiva skupnim osebnim projektom, ki naju zabavajo in veselijo. Kot dinamični duo sva na SOF-ovem razpisu za mlade kreativce tako sodelovala že pred dvema letoma, ko je žirijo prepričala najina mock kampanja "Pjian delaš napake". Kanska izkušnja naju je očarala, navdahnila in zaznamovala. Tako močno, da sva se odločila, da tudi letos zasnujeva zmagovalno idejo, ki je prišla v obliki Juicerja. Oba že nestrpno pričakujeva konec junija, saj letos v Cannesu ciljava na visoko uvrstitev. V boj za nagrado se bova namreč podala bolj izkušena in samozavestna, pri tem pa nama bodo v pomoč najina železna jajca.«
Kaj jima pomeni nagrada?
»Zame je priznanje potrditev, da sem izbral pravo karierno pot. Mislim, da sva edini par, ki je na SOF-u že drugič osvojil naslov mladih kreativcev in ta občutek je res enkraten. Če k temu dodam še svojo prvo zlato priznanje (Ful lačen komentator), pa si sploh ne morem predstavljati boljšega rezultata. Kot tekstopisec se vsakodnevno soočam z nalogami, ki od mene zahtevajo, da temeljito razmislim o neki tematiki in potem izbljuvam neko odpičeno idejo, ki bo pritegnila pozornost ciljne publike. Potrditev žirije in odobravanje stroke sta vame vnesla dodaten zagon, elan in samozavest, ki mi bo pomagala pri tovrstnem udejstvovanju. Poleg tega so dvomi in kreativne blokade pri našem delu dokaj pogosti, zato se bom ob spominu na ta dosežek lažje prebijal čez tovrstne težave.«, je povedal Bor Klemen Mencin, Klemen Selakovič pa je dodal: »Poleg neprecenljive izkušnje obiska "Meke" oglaševanja in ponovnega priznanja na domačih tleh, sva s to nagrado pridobila predvsem na samozavesti, ki jo bova izkoristila za dosego visoke uvrstitve za Slovenijo na Young Cyber Lions tekmovanju v Cannesu. Tokrat z železnimi jajci.«
Na razpisu za nagrado Mladi kreativec so do sedaj uspeli že mnogi ustvarjalci, ki so danes uspešni in poznani v oglaševalski stroki, med njimi tudi Aljoša Bagola, Miha Grobler, Dominik Bagola, Gregor Žakelj, Blaž Ritmanič, Robert Bohinec ...
Na razpis sta se prijavila, ker »sva želela spet v Cannes :) In ker sva imela dobro idejo, ki sva jo želela predstavit ne samo žiriji, ampak tudi naročniku (Orto) in širši javnosti. Resnično upam, da bomo idejo vsaj delno lahko realizirali z nekim prototipom.« O konkurenci spoštljivo: »Iskreno nisva bila popolnoma gotova, da nama bo uspelo prepričati žirijo. Sploh po tem, ko so objavili ostala dela mladih kreativcev, so se pojavili močni dvomi, da bo to mogoče. Konkurenca je bila letos res huda. Daleč od tega, da najina ideja ni bila dobra, vendar so bile nekatere ideje ostalih bolj v skladu z brifom, lažje aplikativne in zelo inovativne. Bilo je kar nekaj izjemno svežih pristopov reševanja brifa. Vesela sva, da je žirija v najini ideji videla potencial in nagradila to, da sva razmišljala izven okvirov in si upala predstaviti drugačno idejo.«
(Kreativno) božanje jajc...
»Odločil sem se, da bom imel ritual z železnimi jajci. Vsakič, ko se bom znašel v precepu oziroma dilemi, jih bom pobožal za srečo.«, je povedal Bor Klemenc Mencin, ki je zaradi stave na veliki oder 24. SOF-a po nagrado prišel v kostumu.
Nataša Mohorč Kejžar, direktorica IPSOS Slovenija, ki je letu 2014 zvedel raziskavo pri nekoliko starejši ciljni skupini (mladi 15-24 let) pa opisuje naslednje:
• 98% mladih v starosti od 15 do 24 let vsaj 1x tedensko uporablja internet, kar je za 3% več kot v letu 2012.
• Vsak dan uporablja internet 94% mladih, kar je za 6% več kot v letu 2012.
• 48% mladih večkrat tedensko istočasno gleda TV in brska po internetu in sicer prek pametnega telefona ali tablice ali prenosnega računalnika. Ta odstotek iz leta v leto narašča.
• Med družbenimi omrežji najpogosteje uporabljajo Facebook (80%), vztrajno pa naraščajo tudi ostala omrežja, kot so Twitter, Google+, Pinterest.
• Vse pogostejša je med mladimi uporaba mobilnega interneta. 76% jih do mobilnega interneta dostopa prek mobilnega telefona, 10% prek tabličnega računalnika. Uporaba tabličnega računalnika je tudi na splošno vse pogostejša med mladimi.
• 58% jih do mobilnega interneta dostopa vsak dan.
• 80% mladih najprej pogleda na internet, če potrebujejo kakršnokoli informacijo.
• 63% se življenje brez interneta zdi nepredstavljivo.
• 41% je mnenja, da je njihovo družabno življenje povezano z internetom (kar je za 20% več kot v letu 2012).
• 32% jih internet uporablja najmanj 4 ure dnevno (v letu 2012 jih je bilo le 22%), 6% celo več kot 9 ur dnevno.
SOF je detektor talentov
Lučka Peljhan, izvršna direktorica tekmovalnega programa SOF: »Domača nagrada je za mlade kreativce predvsem izredno velika priložnost, da pokažejo svoj talent, opozorijo nase in morda dobijo zelo vredno nagrado ter priložnost za neprecenljivo izkušnjo na največjem mednarodnem oglaševalskem festivalu Cannes Lions. Lahko bi rekli, da je to za mladega kreativca izjemna naložba za prihodnost – promocijo; marsikateri mladi talent je prav po tej poti dobil nove, pomembne priložnosti za ustvarjanje’.