Okoli spremembe zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih je bilo prelitega že veliko črnila. Katoliška cerkev se je močno organizirala pri nasprotovanju spremembam zakona, ki širi nabor pravic tudi na »mavrične družine«, nikomur pa ničesar ne vzame. Spomnimo, da je Komisija za pravičnost in mir ob privolitvi škofov vsem župnijam poslala natančna navodila za zbiranje podpisov, potrebnih za vložitev pobude za referendum. Tako je bilo v pismu, ki ga je župnijam poslal tajnik Komisije za pravičnost in mir Tadej Strehovec, priloženo oznanilo, da bo Slovenija, če bo prišlo do uveljavitve zakona, vstopila v družbo zahodnih držav, ki nasprotuje naravnemu razumevanju življenjske skupnosti ženske in moškega, ki da je »naraven prostor za posredovanje novega življenja«. V Komisiji za pravičnost in mir so obenem prepričani, da »tu ne gre za diskriminiranje skupnosti, ki tega potenciala nimajo, ampak zgolj za sprejemanje naravnih danosti«.
12. člen zakona o verski svobodi navaja, da se, če Cerkev ali druga verska skupnost huje krši ustavo, spodbuja h kakršnikoli neenakopravnosti, razpihuje nestrpnost ali ogroža druge pravice in svoboščine pripadnikov Cerkve oziroma druge verske skupnosti ali drugih oseb na način, s katerim hudo krni človekovo dostojanstvo, tej instituciji s sodno odločb prepove delovanje.
Pritisk na Franca Bogoviča
Pred dnevi je na nenavaden način svoje mnenje izrazil tudi mozirski župnik Aleksander Koren, ki je evropskemu poslancu iz vrst SLS Francu Bogoviču poslal pismo, ki bi ga hitro lahko razumeli tudi kot pritisk na odločitve nekdanjega predsednika SLS. Korena je zmotilo, da je nekdanji predsednik SLS podprl resolucijo, s katero je Evropski parlament potrdil poročila o napredku pri doseganju enakosti med ženskami in moškimi v EU. To, da je Bogovič podprl resolucijo, naj bi po Korenovem mnenju pomenilo, da tudi v SLS pravico do splava smatrajo za eno temeljnih človekovih pravic. Bogovič je župniku že odgovoril, in sicer je zapisal, da njegove trditve ne držijo. »Očitno so nekateri omenjeno poročilo interpretirali zelo ohlapno oziroma na način, da so si ustvarili zaključke, ki so si jih želeli slišati,« je zapisal evropski poslanec. Ob tem je treba poudariti, kot je za Svet24 pojasnil Aleš Gulič, nekdanji direktor urada za verske skupnosti, da ima Aleksander Koren pač svoje mnenje, ki pa poslanca ne zavezuje. Koren pa nam je odgovoril, da korespondenco smatra kot zasebno stvar.
Prepoved delovanja
Če se vrnemo k zbiranju podpisov pod pobudo za referendum ... Katoliška cerkev je ob tem pokazala svojo moč in tudi dobro organiziranost. A nikakor ne moremo mimo vprašanja, kaj če takšna pomoč Cerkve civilni družbi pomeni posredno vmešavanje v državo in s tem kršenje ustave in zakonodaje? 12. člen zakona o verski svobodi namreč navaja, da se, če Cerkev ali druga verska skupnost huje krši ustavo, spodbuja h kakršnikoli neenakopravnosti, razpihuje nestrpnost ali ogroža druge pravice in svoboščine pripadnikov Cerkve oziroma druge verske skupnosti ali drugih oseb na način, s katerim hudo krni človekovo dostojanstvo, tej instituciji s sodno odločb prepove delovanje.
Zanimiva je tudi dvoličnost Katoliške cerkve. Ko se je pred leti govorilo o plačilu davka za člane Katoliške cerkve, je takratni generalni tajnik Slovenske škofovske konference Andrej Saje dejal: »Za tako ureditev nismo, ker polarizira mnenje ljudi in je vzrok za politične spletke in debate.« Mar Cerkev zdaj, v primeru pomoči pri referendumu, ne počne prav tega – polarizira mnenje ljudi in ustvarja politične spletke in debate?