Slovenija

Iztisnjeni delničarji Aerodroma Ljubljana lahko kmalu pričakujejo denar

STA/J.P.
16. 3. 2015, 14.59
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.56
Deli članek:

Postopek prevzema 100-odstotnega deleža Aerodroma Ljubljana s strani Fraporta je tudi uradno v celoti zaključen, saj je Okrožno sodišče v Kranju danes izdalo sklep, v skladu s katerim je v sodni register vpisan sklep januarske skupščine, na kateri so iz lastništva izključili manjšinske delničarje. Ti lahko v prihodnjih dneh pričakujejo kupnino.

lju-airport.si

Nemški Fraport, ki med drugim upravlja letališče v Frankfurtu, je septembra lani od konzorcija prodajalcev kupil 75,55-odstotni delež Aerodroma Ljubljana, v prevzemni ponudbi od 24. oktobra do 20. novembra pa je nato pridobil še 22,44-odstotni delež.

Skupaj je imel tako v lasti 97,99 odstotka Aerodroma Ljubljana, na skupščini 19. januarja pa so izglasovali sklep, da se iz lastništva upravljalca največjega slovenskega letališča izključijo manjšinski delničarji.

Tudi njim pripada nadomestilo 61,75 evra na delnico, kar je enako ceni, ponujeni s prevzemno ponudbo, je Aerodrom Ljubljana objavil prek spletnih strani Ljubljanske borze.

Nadomestilo zapade v plačilo na dan objave vpisa tega sklepa v sodni register, od tega dne do plačila pa se obrestuje po petodstotni letni stopnji. Trgovanje z delnicami Aerodroma Ljubljana bo na Ljubljanski borzi od torka do četrtka zato začasno ustavljeno.

Kako bo novi lastnik postopal glede obnove obstoječega terminala ali morebitne gradnje novega, še ni znano. Na Aerodromu Ljubljana so za STA nedavno pojasnili, da skupaj s Fraportom iščejo najbolj optimalno rešitev problematike potniškega terminala, a ni še nič odločenega. Več bi lahko bilo znanega do poletja.

Fraport je ob prevzemu Aerodroma Ljubljana zagotovil, da ga vidi kot letališče, ki služi trgu, ki je privlačen kot turistična destinacija ter ponuja politično in ekonomsko stabilnost. Slednje bo služilo kot temelj za razvoj potniškega in tovornega prometa.

Uprava Aerodroma Ljubljana pa je ob objavi prevzemne ponudbe ocenila, da je razvoj, ki ga je v prevzemnem prospektu nakazal Fraport, močno primerljiv z dosedanjo poslovno in razvojno politiko Aerodroma Ljubljana, pri čemer lahko izkušen in mednarodno pozicioniran upravljavec letališč doseže hitrejše in ekonomično bolj učinkovite premike v razvoju družbe.

Ob tem se pojavlja veliko vprašanj, ali bo novi lastnik podprl želje uprave Aerodroma Ljubljana pod vodstvom Zmaga Skobirja, ki si je na Brniku prizadevala zgraditi nov potniški terminal, a so ji te načrte na skupščini leta 2013, na kateri država ni smela glasovati, prekrižali manjšinski delničarji.

Kako bo novi lastnik postopal glede obnove obstoječega terminala ali morebitne gradnje novega, še ni znano. Na Aerodromu Ljubljana so za STA nedavno pojasnili, da skupaj s Fraportom iščejo najbolj optimalno rešitev problematike potniškega terminala, a ni še nič odločenega. Več bi lahko bilo znanega do poletja.