Slovenija

Slovensko Žito bodo najbrž kupili kar Hrvati

Črt Kaker
2. 2. 2015, 07.05
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.56
Deli članek:

Privatizacija se nadaljuje v polnem teku. Najbolj na udaru je vnovič slovenska prehrambna industrija. Do preteklega petka naj bi namreč zavezujoče ponudbe za Žito poslali vsaj trije ponudniki, in sicer hrvaška Podravka, srbsko-slovenski Don Don in francoski sklad Ardian. Po naših informacija bo Podravka naredila vse, da prevzame Žito.

Arhiv Svet24

Slovenija počasi ostaja brez svojih paradnih konjev tako na področju trgovine kot v prehrambni industriji. Fructal je srbski, Droga Kolinska hrvaška, Mercator prav tako hrvaški, zdaj pa bo, če ne bo večjih presenečenj, v hrvaških rokah pristalo tudi Žito.

Neuradno naj bi zavezujoče ponudnike za ljubljansko Žito oddali trije ponudniki, in sicer hrvaška Podravka, srbsko-slovenski Don Don in francoski sklad Ardian. In ravno Podravka naj bi si po naših informacijah na vsak način prizadevala in se trudila, da prevzame Žito, v ta namen so po naših informacij pripravljeni vsako ponudbo morebitnih konkurentov povečati za 10 evrov na delnico. Ne samo podjetje kot tako, mamljivo je predvsem Žitovo premoženje in veliko zemljišče na območju ljubljanskega BTC-ja, kjer ima Žito proizvodne obrate.

Arhiv Svet24

Znano je namreč, da je Podravka za strateške nakupe od svojih lastnikov (hrvaški pokojninski skladi) dobila več kot 200 milijonov evrov kapitala. Na tak način hrvaška država organizira vstop njihovih podjetjih na slovenski trg, kar jim v zadnjih letih zelo dobro uspeva.

Slovenska država namreč prodaja brez strategije in brez odgovora na vprašanje, kakšnega lastnika si pravzaprav želi država za Žito. Ali si morebiti želi hrvaško državo (prek njihovih finančnih in pokojninskih skladov) ali pa razvojno usmerjeno partnerstvo, ki bi omogočalo nadaljnji razvoj družbe?

Zato se že nekaj tednov vse bolj naglas omenja boljša opcija, to je združevanje podjetij Don Don in Žito. Ob uspešni združitvi bi lahko novo podjetje kupilo še katero drugo slovensko pekarsko podjetje, ga specializirala in bi preživelo, hkrati pa bi bilo mnogo laže razrešiti tudi strategijo obstoja in razvoja Mlinotesta ter drugih pekovskih in prehrambnih podjetij.

Arhiv Svet24

»Brez kombinacij med slovenskimi igralci ne bo slovenskih regionalnih firm. Združeno podjetje bi lahko razvijalo 'prehrambni grozd', dodajalo dejavnosti itn.,« je dejala oseba, ki dobro pozna ozadje prodaje Žita.

Medtem je Žito tudi aktivno vključeno v nakup hišne pekarne Mercatorja, Pekarno Grosuplje. In ravno od tega, ali bo Žito omenjeno pekarno kupilo ali ne, bo odvisna končna cena za delnico Žita.