Slovenija

Domžalski župan v preiskavi

Črt Kaker
22. 9. 2014, 07.04
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.55
Deli članek:

Občinski nadzorniki so ugotovili sporno uporabo službenega vozila domžalskega župana Tonija Dragana v zasebne namene.

STA

Na podlagi nadzornega poročila župan Domžal Toni Dragar službeni avtomobil že več let uporablja v zasebne namene, občina pa mu kljub vsemu izplačuje prevoz na delo in z dela.

Toni Dragar Domžalam vlada že zadnjih osem let. A ker število županskih mandatov ni omejeno z zakonom, Dragar, tako kot še marsikateri župan, ponovno kandidira. Zato je, kot je sam dejal, da se umakne od slovenskih političnih trenj, ustanovil Listo Tonija Dragarja (LTD) in se podal na samostojno pot. Vendar ni skrivnost, da je bil Dragar v preteklosti blizu danes že povsem mrtvima strankama LDS in Zares.

Aktualni domžalski župan je tudi eden izmed najbolje plačanih županov v Sloveniji, saj je po podatkih Ajpesa njegova junijska plača znašala 3.887 evrov. Zato toliko bolj bode v oči poročilo o nadzornem pregledu, ki ga je konec avgusta sprejel nadzorni odbor občine Domžale. Ta je namreč ugotovil hude nepravilnosti pri uporabi službenega vozila občine, ki ga tudi za osebne namene uporablja župan Toni Dragar.

Kot je razvidno iz nadzornega pregleda, je v navodilu o uporabi službenih vozil Občine Domžale navedeno, da se službeno vozilo uporablja za službene namene. V zasebno uporabo se lahko vozilo odda, če je bila z uporabnikom sklenjena ustrezna pisna pogodba. A službeno vozilo znamke Audi Q7, ki je sicer med župani zelo priljubljeno in ki je po neuradnih podatkih občino stalo okoli 50.000 evrov, uporablja le župan.

Srž problema tiči v tem, da občina z županom Dragarjem nima sklenjene pisne pogodbe, kar pomeni, da se lahko vozilo uporablja v službene namene, zato se pri plači ne obračunava boniteta in se izplačuje prevoz na delo in z dela.

Službeno vozilo je namreč namenjeno uporabi v službene namene, pri tem pa je še kako pomembno natančno in dosledno zapisovanje voženj, s katerim se razmeji službene vožnje od zasebnih. »Pri pregledu evidence opravljenih voženj za vozilo Audi Q7 in računalniško izpisane evidence odsotnosti župana na delovnem mestu so bile ugotovljene pomanjkljivosti, ki izražajo dvom o uporabi službenega vozila le v službene namene,« so med drugim zapisali občinski nadzorniki. Nadalje je v poročilu navedenih nekaj primerov, iz katerih je razvidno, da je župan službeno vozilo uporabljal tudi v dneh odsotnosti zaradi koriščenja dopusta in v dneh odsotnosti zaradi bolniške (dokument z očitanimi nepravilnosti sicer hranimo v uredništvu, o. p.). 

Da bi ugotovili realno stanje in preverili službene poti župana, so nadzorniki od občine zahtevali predložitev potnih nalogov za župana za obdobje več mesecev v letu 2012. Iz občine so na zahtevo nadzornikov odgovorili, »da ni potnih nalogov za tiste uporabnike službenih vozil, ki so določeni na seznamu za navodila«. In ker je župan na tem seznamu, zanj ni potnih nalogov. 


Potni nalog pa je ravno tisti dokument oziroma računovodska listina, ki omogoča spremljanje in dokazovanje službenih potovanj ter upravičenost izplačila potnih stroškov. S tem ko Toni Dragar službeni avto uporablja tudi v zasebne namene in za to nima sklenjene ustrezne pogodbe, se mu ne obračunava bonitete, povrhu pa še prejema povračilo stroškov za prevoz na delo.

Da je ravnanje župana Dragarja in domžalske občine sporno, kaže tudi dejstvo, da Komisija za preprečevanje korupcije proučuje ozadje rabe službenega vozila. Za dodatna pojasnila okoli sporne rabe službenega vozila v zasebne namene smo poskusili poklicati tudi župana Dragarja, a je telefon zvonil v prazno.