Toplo nas sprejme v svoj dom. Na obisku je tudi ena izmed dveh nečakinj. Ivanka nam ponudi kavo in kekse. Počutimo se kot doma. Pogovor nemudoma steče. Sprva nam opiše, da se je v stanovanje, ki se nahaja v bloku, vselila leta 1978, do leta 1993, ko se je odločila za odkup stanovanja, pa je bila podnajemnica. Odločila se je, da bo za odkup (na obroke) vzela kredit za dobo 15-ih let. »Lastnik teh stanovanj je bila Gorenje Elektronika, ki je kasneje šla v stečaj. Od leta 1999 pa je lastnica Linea, stanovanjsko podjetje iz Velenja. Od takrat naprej sem torej za odkup plačevala Linei«, nam pojasni in doda, da je omenjeno podjetje tudi upravnik te večstanovanjske stavbe.
Vse lepo in prav, vse do januarja 2008, ko se je v njenem stanovanju zgodilo nekaj neprijetnega. »Bila sem v dnevni sobi. Sama sem bila doma. Zaslišala se je voda. Mislila sem, da se sosed tušira. Vstanem in grem pogledat v kopalnico, odprem vrata. Takrat je bila že poplava. Razširilo se je tudi na druge sobe v stanovanju. Poklicala sem nečaka in sosede. Skupaj smo odstranjevali vodo in brisali. Približno 3 centimetre visoko je voda poplavila. Kasneje je prišel tudi hišnik, ki jo je nato tudi zaprl. Približno 20 minut je trajalo vse skupaj preden je bila voda zaprta.«
Vzrok? Počen podometni ventil v kopalnici. Posledice? »Naslednje dni je začelo dvigovati laminat v stanovanju, v spalnici se je nabrala tudi plesen.«
Pojasnimo, Ivanka plačuje zavarovalnino za stanovanje upravniku stavbe, torej podjetju Linei, ki ima pogodbo z zavarovalnico Adriatic Slovenica. Res pa je, da naša sogovornica nima urejenega svojega zavarovanja za stanovanje. Pravi, da je poklicala podjetje Linea, od koder so tudi prišli pogledati posledice poplave in jih poslikali. »Pri tem pa je tudi ostalo«, pojasni in doda, da je nato kontaktirala tudi zavarovalnico Adriatic Slovenica. »Vprašala sem, ali je bil znesek za škodo že izplačan podjetju Linea. Rekli so, da ne smejo povedati, ker da je za vse zadeve zadolženo podjetje Linea. Dejali so mi, da naj kontaktiram podjetje in da naj mi oni povedo, kaj je zavarovalnica odobrila oziroma da naj mi pošljejo kopijo, kjer je to navedeno. Iz Liene pa mi tega niso želeli poslati. Potem sem še večkrat klicala na zavarovalnico. Enkrat sem na telefon dobila gospo, potem pa sem v ozadju slišala nekega moškega, ki se je pogovarjal z gospo, ki je zadevo preveril na računalniku. Slišala sem, ko je rekel, da je že vse skupaj bilo izplačano.«
»Gospa iz zavarovalnice me je vprašala, ali mi je podjetje Linea že kaj urejalo oziroma popravljalo stvari zaradi poplave. Rekla sem, da ne. Svetovala mi je, da naj jih kar pokličem. Potem sem neštetokrat klicala na podjetje, tudi moji nečakinji sta bili osebno na podjetju, pogovarjali sta se s takratnim direktorjem, ampak nič od tega.«
Ena izmed nečakinj - ob našem prihodu je bila na obisku pri Ivanki-, ki je bila leta 2009 oziroma 2010 osebno na podjetju, pojasni, da sta takratnega direktorja vprašale, kaj je sedaj s to Ivankino zadevo. »Dejali sva mu, da želiva videti kopijo oziroma to, kar je zavarovalnica odobrila, kje je tisti denar. Dejal nama je, da se bo pri Ivanki oglasila upravnica, ki je zadolžena za ta blok. In potem naju je odslovil.«
Ivanka naj bi izvedela, da je zavarovalnica za posledice poplave izplačala podjetju Linei 600 evrov
Zgodba se tukaj še ne konča. Lansko leto so prišli (s podjetjem Linea imajo pogodbo) Ivanki urediti oziroma zamenjati pod v dnevni sobi in na hodniku. Po tem pa je, ker se ji je zdelo, da material in delo staneta manj kot 600 evrov, prosila podjetje Linea, da naj ji pošljejo račun, koliko je stal skupen material in delo. »Ampak iz tega ni bilo nič.«, pravi Ivanka, nečakinja pa doda: »Vse skupaj, laminat za hodnik in dnevno sobo ter delo, nikakor ni prišlo 600 evrov.«
Po opravljenem delu pa naj bi tudi v prihodnje dvigovalo laminat. Ivanka je povedala, da je zadnjič zopet klicala na podjetje, da še vedno dviguje laminat. »Gospa mi rekla, da bodo prišli pogledat. Kakšen mesec po tem, je prišel isti človek, ki mi je polagal laminat. On dela za njih. Poklical me je in mi dejal, da bo prišel vrata na hodniku odrezat. Pa sem ga vprašala, kakšna vrata? Saj niso vrata kriva. Problem je v tem, da dviguje laminat. In zdaj bi mi še vrata uničili?«, je ostra Ivanka.
Kaj na zgodbo porečejo pristojni?
Vsak na svojem bregu, dejstvo pa je, da posledice poplave v stanovanju še niso povsem odpravljene. Verjetno pa bi bilo precej drugače, če bi imela Ivanka za stanovanje urejeno svoje zavarovanje. A zdaj, po toči zvoniti, je prepozno. Tako pravijo. Mogoče pa ne. Upajmo, da se bodo posledice, tako ali drugače v prihodnje odpravile, in da bo Ivankina spalnica, dnevna soba…, spet takšna, kot je nekdaj bila.
Celotno zgodbo smo preverili tudi pri stanovanjskem podjetju Linea in prav tako pri zavarovalnici Adriatic Slovenica. Pri Linei nam pojasnijo, da je Ivanka prijavila škodo 6.1.2008, vzrok za nastalo škodo pa je bil počen podometni ventil v kopalnici. »Ker gospa nima urejenega svojega zavarovanja, se obrne na nas in nas prosi za poravnavo škode iz skupne požarne police večstanovanjske stavbe na naslovu, kjer živi Ivanka, v kolikor je seveda možno. Škoda se na podlagi našega ogleda in slik ocenjuje na 600 evrov«, opišejo. V mesecu septembru 2008 je Linea od zavarovalnice Adriatic Slovenica prejela odgovor na prijavo škode, »in sicer da škoda nastala na podometnem ventilu ni predmet zavarovanja po skupni požarni polici stavbe na naslovu, kjer živi Ivanka, za skupne dele in naprave«. Odgovor so, kot navajajo, posredovali tudi Ivanki. Nadalje pa opisujejo, da se je v letu 2009 in 2010 Ivanka večkrat obrnila na njihovo podjetje z istim problemom, »vendar ji vsakokrat podamo jasen odgovor in pojasnilo.«
Čez približno tri leta (pisal se je 3. januar 2013) pri novi referentki upravljanja pri Linei Ivanka ponovno prijavi škodo. »Zavarovalnica pa ji tokrat zaradi dobrih poslovnih odnosov škodo le prizna, in sicer v višini 752,99 evrov. Zavarovalnica znesek poravna na podlagi računa podjetja Matej Ovčjak s.p., ki je gospe Pusovnik zamenjal pod na hodniku in v dnevni sobi«, pojasnijo iz Linee. V odgovoru pa nam na koncu še zapišejo: »Vsa dokumentacija se nahaja v arhivu podjetja Linea SP, d.o.o. Vsi podatki, ki jih navajamo, so resnični.«
Pri zavarovalnici Adriatic Slovenica pa nam konkretnih odgovorov v zvezi z zgodbo Ivanke niso mogli podati. »Zaradi varovanja osebnih podatkov naših zavarovancev ne moremo razkrivati podrobnosti iz konkretnih zavarovalnih pogodb brez njihovega izrecnega dovoljenja«, so navedli. Vseeno pa so nam na splošno pojasnili, da v praksi upravnik večstanovanjske stavbe kot zakoniti pooblaščenec etažnih lastnikov v njihovem imenu in na njihov račun zavaruje stavbo kot celoto. »Podrobnosti glede zavarovalnega kritja se dogovorijo v vsaki posamezni zavarovalni pogodbi, kjer se tudi podrobno dogovori glede predmetov zavarovanja, ki so vključeni v zavarovanje.«