Od lanskega maja lahko otroci iz omenjenega romskega naselja v škocjanski občini vsak dan zahajajo v mobilno učilnico, ki jo je Policijski upravi Novo mesto v Dobruški vasi uspelo vzpostaviti v okviru projekta Skupa-j.
Romi v mobilno učilnico neobvezno prihajajo vsak dan, z njimi delata dve strokovni delavki. A čeprav je bil takšen način učenja med romskim prebivalstvom dobro sprejet in v letu dni ni bilo nobenih težav – mobilna učilnica deluje v samem romskem naselju –, je pred kratkim nekdo vlomil v kontejner.
Šentjernejski policisti so bili o tem obveščeni 18. maja. Ko so opravili ogled in zbrali obvestila, so ugotovili, da je neznanec v mobilno učilnico vlomil skozi okno in odnesel živila, nekaj oblačil in igrače. Škode je za okrog 800 evrov. Kot je povedala Alenka Drenik,predstavnica za odnose z javnostmi na PU Novo mesto, policija okoliščine kaznivega dejanja, ki naj bi se zgodilo med 15. in 18. majem, še preiskuje.
Lažje v šolo
Policija, ki je k projektu Skupa-j, v okviru katerega deluje mobilna učilnica, pristopila zaradi preprečevanja diskriminacije ter krepitve sobivanja med romsko skupnostjo in večinskim prebivalstvom, pravi, da je z rezultati zadovoljna, saj so učinki takega poučevanja Romov že vidni. Trije otroci, ki so poleti obiskovali učilnico, so se jeseni vpisali v prvi razred škocjanske osnovne šole in se lažje vključili v novo okolje, sprejeli rutino šolskega vsakdana.
Kot je že večkrat povedala ravnateljica OŠ Frana Metelka Škocjan, Irena Čengija Peterlin, romski otroci ob vstopu v šolo doživljajo velike stiske, saj je to prvi stik z zunanjim svetom, z večinskim prebivalstvom v njim tujem okolju, to je prva ločitev od staršev. Otroci, ki so obiskovali mobilno učilnico, se lažje prilagodijo kot drugi, saj že znajo nekaj slovenskih besed, razumejo slovenska navodila in podobno.
Med lanskimi poletnimi počitnicami je prihajalo kar 23 šoloobveznih otrok – dobili so pomoč pri predmetih, ki jim gredo težje, poleg tega v učilnici potekajo tudi druge, vsebinsko različne delavnice za romske žene. »Na policiji smo na učinke projekta ponosni. Upamo, da se bo nadaljeval in krepil.
Prepričani smo, da bodo prebivalci naselja znali in uspeli zavrniti vsakogar, ki bo z neargumentiranimi trditvami namenoma poskušal prekiniti izvajanje projekta,« še pravijo na novomeški PU. Menijo, da je dokaz, da je tudi lokalna skupnost prepoznala prednost projekta, ki vpliva na premagovanje predsodkov in dolgoročno krepi sožitje med romsko skupnostjo in večinskim prebivalstvom, da je za postavitev učilnice Agrarna skupnost odstopila del zemljišča.