Osnova je seveda novi yaris in podobnosti z njim ni mogoče zgrešiti, niti v notranjosti niti na zunanjosti. Nepoznavalec bi le težko ločil prednji del yarisa in versa S. Maska je le nekoliko drugače oblikovana, še najbolj se razlikujejo žarometi. Pri yarisu spodnji rob le rahlo kvari pravokotnik, medtem ko sta pri versu S notranja zgornja roba žarometov močno podaljšana v masko. Podobne razlike je opaziti tudi na zadku, kjer je sprememb sicer več, a tudi te ne zakrivajo sorodstva. Glede stranske linije pa se zdi, kot da so yaris hermetično zaprli in vanj spustili zrak, da je postal višji, širši in zato prostornejši. Stranska linija od prednjega blatnika do zadnjega je pri obeh skoraj identična.
In če smo bili nad zunanjostjo zadovoljni, saj nam niso prodali "škatle" na kolesih, pa je prvi vtis notranjosti skorajda porazen. Takoj se vprašaš, kaj so mislili. Tako plastičnega vtisa že dolgo nismo dobili v nobenem avtomobilu. Kot bi jih "napihnjenost" ovirala, da bi oblikovali ves ta dodatni prostor primerno glede na precej manjši yaris. Človek najprej res kar obsedi in se čudi. Prvi vtis! To je tisto, česar verso S ne zna izkoristiti. Ljubezni na prvi pogled vsekakor ne more osvojiti. Zato pa svoje čare, ki jih vendarle ima, predstavi šele po daljšem spoznavanju. Ko smo se tudi sami prepustili njegovemu razvajanju, nam je to obilno vračal. Zato slovo, ko smo verso vračali zastopniku, ni bilo tako lahko. Še enkrat, veliko je plastike, a je ta zelo kakovostna, zato kaj kmalu ne moti več. Toyota bi prvi vtis lahko zelo uspešno popravila z vsaj dvobarvno armaturno ploščo in oblogami vrat. Morda bo to v prihodnosti tudi storila. Voznik dobi zelo solidno opremljen avto, vsaj testni je bil tak: iz yarisa znana armatura za volanom, ki zajema vse potrebno. Velik okrogel merilnik hitrosti, ki mu na vsaki strani delata družbo dva polkrožna za vrtljaje in količino goriva. Brez digitalnega prikazovalnika osnovnih podatkov v merilniku hitrosti tudi ne gre. Osvetlitev je oranžna, povsem prijetna, a smo se je morda vozniki že malo naveličali. Osrednji del, ki zajema večfunkcijski ekran, komande za klimo in radio ter v spodnjem delu prijetno kratko prestavno ročico, je nekoliko privzdignjen. Tako voznik res dobi občutek, da se vozi v bistveno večjem avtomobilu, kot verso S dejansko je. Avto namreč v dolžino meri manj kot štiri metre.
Informacijski ekran, občutljiv na dotik, nudi kopico podatkov. Na njem se prikazuje tudi slika s kamere za pomoč pri vzvratni vožnji. Zanimiva je grafika prikazovalnika povprečne porabe goriva. Ta namreč, poleg indikatorja prestavljanja, ki je sicer v delu za volanom, grafično prikazuje poraba v zadnjih 15 minutah. Nehote začnete tekmovati sami s sabo pri varčnosti. Pohvalno! Testni verso S je imel tudi veliko panoramsko streho, ki izdatno poveča že tako dober občutek prostornosti. Če je sonce vendarle premočno sijalo, smo steklo lahko zakrili z električno pomičnim zastorom. Sedeži so udobni, čeprav bi vsaj prednja lahko (so)voznika malo bolj objela. Ker pa verso S ni športnik, mu tega ne smemo zameriti. Klop zadaj, sicer deljiva, ni pomična, lahko pa si potniki nastavijo naklon naslona, kar pripomore k udobnosti. Prostora za glavo in noge je dovolj. Za pomik vseh stekel poskrbi elektrika, za prijetno počutje pa dobro delujoča klimatska naprava. Nima lahkega dela, saj se črna notranjost hitro in močno segreva, kadar je avtu na soncu. Za razvajanje skrbijo tudi elektrokromatsko vzvratno ogledalo, prednji brisalci s senzorjem za dež in sistem Smart Entry & Push Start za samodejno odklepanje in zagon motorja s pritiskom na gumb. Žal pa ne dnevne luči. Kljub napisu AUTO smo se z mesta kar prevečkrat odpeljali brez prižganih dnevnih luči. Ko smo to ugotovili, smo vedno poskrbeli, da je bilo stikalo na prvi stopnji. Prostornina prtljažnika 430 l zagotavlja, da se družini ne bo potrebno odpovedovati prtljagi, obenem pa velja pohvaliti njegov zelo prostoren spodnji del.
Še beseda ali dve o motorju. Na slovenskem trgu je verso S trenutno na voljo le z bencinskim motorjem 1,33 Dual VVT-i z močjo 73 kW (99 KM). Prenos je speljan preko 6-stopenjskega ročnega menjalnika. Ni ravno živahnež, a zadostuje potrebam, za katere je namenjen – štiričlanski družini z voznikom, ki mu ni pomembno, da je vedno prvi v vrsti. Na testu je povprečna poraba znašala 7,1 litra na 100 km, kar je za bencinski agregat zadovoljivo.
Za toyoto verso S 1,33 z opremo sol trgovci zahtevajo skoraj 20 tisočakov. Vredno, a ne pozabite, ljubili jo boste šele, ko jo boste dobro spoznali. Je morda cena za to previsoka?
Toyota | Verso S 1.33 Sol |
Mere |
3.990/1.695/1.595 mm |
Medosna razdalja | 2.550 mm |
Motor | 1.329 cm3 |
Menjalnik |
6-stopenjski, ročni |
Moč |
73 kw (99 KM) pri 4.000 vrt./min |
Navor | 125 Nm pri 4.000 vrt./min |
Poraba/CO2 | 4,8/5,5/6,8 l*/127 g/km |
Končna hitrost | 170 km/h |
Pospešek 0–100 km/h | 13,3 s |
Prtljažnik | 430–1.388 l |
Cena |
19.600 €/20.640 € (osnovni/testni) |
*izvenmestna/kombinirana/mestna