Šepeta se ... da v Opravljivki ni vse, kot bi moralo biti. Recimo, da Serenina mama Lily ni bogata verižna ločenka na lovu za novo ljubeznijo, ampak v resnici živi zgledno družinsko življenje. Pa da je njen mlajši brat, ki je povrh vsega še gej, v resnici starejši in na univerzi. In tako naprej. No, če ste se hoteli na TV-serijo letošnje jeseni pripraviti s prebiranjem knjižne zbirke, po kateri so jo posneli, ste si naredili več škode kot koristi, saj producenti knjižni predlogi niso bili zvesti.
To se ni zgodilo ne prvič ne zadnjič, bodoči scenaristi pa se lahko iz te zgodbe naučite, kaj je treba v predlogi za film ali TV-serijo sfrizirati, da postane bolj televizična:
1. Ker živimo v takšnih časih, ki so zelo naklonjeni seksi mamam nekaj čez štirideset let, se vsekakor spodobi, da namesto družinske gospe v zgodbo uvedete lovko na moške, saj vam to odpira neskončne možnosti za razvijanje televizijske romantike in škandalov. Mama glavne junakinje Serene, Lily van der Woodsen, ki je v knjigi, ki pokriva prvi del nadaljevanke, poročena bogata družinska gospa, je na televiziji še vedno bogata (neodvisnost!), a verižno samska ženska, ki išče ljubezen. Ob tem ne smemo spregledati, da imata Lily in Danov oče v seriji romantično preteklost, medtem ko vsaj v knjigi, ki pokriva prvi del serije, o tem ni nikakršnih indicev.
2. Ni toliko pomembno, ali je stranski lik starejši ali mlajši, pomembno je, da je skrivnosten. V knjigi starejši Serenin brat Eric je tako v seriji postal mlajši od nje, za povrh pa je pristal v bolnišnici, ker je hotel napraviti samomor; o tem knjižna predloga ne poroča.
3. Klestite proračun na račun snemalnih lokacij: namesto dveh šol v knjižni predlogi koncentrirajte dogajanje v scenariju na eno. Dodatne lokacije lahko uvajate po nekaj sezonah, ko se vaš projekt prime in si lahko privoščite kakšen strošek več.
To je le nekaj nasvetov za mlade TV-scenariste. Še več jih poiščite v 39. številki reviji Stop, ki je izšla v sredo 30. septembra 2009.