Ljutomer je med 11. in 15. junijem gostil že 20. Grossmannov festival fantastičnega filma in vina. Ta je kot vsako leto poleg filmskega programa ponudil delavnice, javne pogovore z umetniki, zabavni program s koncerti, povorko zombijev in kulinarični progam. Letos so prikazali 31 dolgometražnih in 37 kratkih filmov iz 21 držav.
Festivalski nagrajenci
Častni gost festivala je bil legendarni režiser Slobodan Šijan, ki so se mu poklonili z zvezdo na Prleškem pločniku slavnih.
Na našem filmskem festivalu, ki si je v v vseh teh letih zgradil odmevno ime, vsako leto podelijo tudi festivalske nagrade. Nič drugače ni bilo letos. Za nagrado hudi maček za najboljši celovečerni film se je letos potegovalo pet divjih filmov. Nagrado za najboljši celovečerec je po presoji žirije prejela turška grozljivka Pogreb, občinstvo pa je najbolj prepričal francosko-belgijski triler Jedec duš.
Žirija za celovečerni film v sestavi Mladen Djordjević, Andrej Košak in Matjaž Javšnik je za Pogreb Orcuna Behrama zapisala, da gre za izjemno režijsko potovanje, ki gre od body horrorja prek ljubezenske zgodbe do zombijevske nekrofilije in uspešno razkriva ustroj turške patriarhalne družbe. Road trip, ki nastavi ogledalo trgovcem s smrtjo, so zapisali.
Zgodba zmagovalnega filma gre takole: Šoferju mrliškega voza Cemalu ponudijo čuden posel. Truplo mlade Zeynep, ki je bila žrtev krutega umora, mora za mesec dni skrivati v planinah, potem pa odpeljati na pogreb. Cemal pristane, a kmalu se začne spraševati o motivih tako nenavadnega naročila, pa tudi, če je Zeynep v resnici mrtva.
Posebno omembo je žirija namenila španskemu filmu Ti nisi jaz v režiji Marise Crespo in Moisesa Romere.
Nagrado občinstva je prejel Jezdec duš avtorskega tandema v sestavi Alexandre Bustillo in Julien Maury. V gorski vasici pride do krutih umorov. Policistka, ki jih preiskuje, združi moči s kolegom, ki se ukvarja s primerom izginulih otrok, saj vse kaže, da sta zadevi povezani. Zaradi umora se v vasici ponovno pojavi strah pred staro legendo o jedcu duš.
Podelili so tudi hrupnega mačka za najboljši glasbeni dokumentarec, o katerem je odločala žirija v sestavi Igor Vidmar, Vinko Barić in Mitja Hlupič. Zmagal je film Glasba za državni udar v belgijsko-francoski koprodukciji, režiral ga je Johan Grimonprez.
"Glasbeno-politični ali bolje politično-glasbeni dokumentarec Glasba za državni udar neprizanesljivo in redko videno razgalja razmerje med sodobno glasbo in politiko skozi zgodovino ameriškega jazza in ključnega dogodka dekolonizacije, osamosvojitve Konga leta 1960, od kolaboracije dobrega starega Satchma z ameriškim propagandnim radijem Glas svobode do direktne akcije Maxa Roacha in Abby Lincoln v protestu proti od ZDA naročenega umora legalnega predsednika vlade Patrica Lumumbe: izjemno," je zapisala žirija.
Posebne nagrade
Posebna omemba nagrade melies d'argent je šla francoskemu filmu Plačilo v mesu Tomasa Palombija, medtem ko je posebno omembo Slakovega hudega mačka za najboljši kratki film prejel hrvaški film Zaščita pred škropljenjem v režiji Luke Hrgovića in Dina Juliusa.
Posebno omembo si je prislužil britanski film Crass - zvok svobode govora, ki ga je režiral Brandon Spivey.
Nagrado Evropske federacije festivalov fantastičnega filma za najboljši evropski fantastični kratki film, melies d'argent, je prejela španska Ograja Sama Ortija.
"Pogumen film, ki nastavi ogledalo današnji družbi in priča o absurdnosti vojne, vse skupaj pa podkrepijo pretresljive vizualije in ganljivi liki," je zapisala žirija v sestavi Julian Richards, Loic Tanson in Dejan Babosek. Ta žirija je podelila tudi Slakovega hudega mačka za najboljši kratki film, ki je pripadel ruski produkciji Pripnite pasove Mikhaila Morskova in Vitalija Dudke. Žirija je zapisala, da gre za družbeno satiro, ki razkriva človeško naravo v izjemni situaciji, podkrepljeni z drzno uprizoritvijo, ki razburljivo zgodbo pove v enem kadru.