Anita Česnik Mažgon: Uspeti ni lahko, ni pa nemogoče
Anita Česnik Mažgon je na platformi Etsy odprla trgovino All Little Rockstars pred približno dvanajstimi leti. Zdaj o prodaji svetuje drugim, znanje in izkušnje deli tudi na svoji spletni strani You-rock.si. Občasno predava v inkubatorjih in regionalnih razvojnih agencijah po Sloveniji ter je vpisana v register mentorjev v SPIRIT Slovenija. »Po nekaj letih prodaje na platformi za hobi sem se resneje podala v podjetniške vode, se priključila tujim Etsyjevim skupinam in se začela učiti, kar se je kmalu odrazilo na številu prodaj. Etsy je zame zagotovo pozitivna izkušnja, čeprav ima tudi kar nekaj minusov. Vendar če želimo izkoristiti njegove prednosti, se moramo prilagoditi njihovim pravilom.«
Na Facebooku je ustanovila skupino Slovenski Etsy podjetniki, ki ima danes že več kot šest tisoč članov, in se preusmerila v svetovanje rokodelcem, ki si želijo ponuditi svoje izdelke na svetovnem trgu. »Svojo trgovinico z lesenimi obešalniki pa vzdržujem samo še za ohranjanje stikov s platformo.«
Za nekatere izdelke je na platformi Etsy še posebej veliko zanimanja. »Kategorije, v katerih se izdelki dobro prodajajo, niso nujno tiste, v katerih so možnosti za uspeh največje. Zelo dobro se prodaja nakit, vendar je konkurenca tako huda, da nov ustvarjalec izredno težko uspe. Najlažje je uspeti v nišah, kjer obstaja povpraševanje kupcev, ponudbe pa še ni veliko. Eden večjih izzivov je najti takšno nišo.
Če želimo v polnosti izkoristiti platformo, ki nanjo pripelje kupce, se moramo predvsem posvetiti optimizaciji spletne trgovine, čim boljšim fotografijam, opisom ... Dobro je, če izkoristimo tudi Etsyjevo oglaševanje in oglaševanje na družbenih omrežjih. Tistim, ki se želijo podati na poslovno pot na platformo Etsy, predlagam, naj se ne izgubijo v perfekcionizmu in naj jih ne ohromi strah pred neuspehom. Naj se pridružijo skupini, izkoristijo znanje, ki ga lahko dobijo od nas, in ne obupajo že po prvih dveh tednih zatišja v trgovini. Pot do prve prodaje je lahko dolga, tudi po več mesecev. Tudi Etsyjevo podjetništvo je tek na dolge proge. Najuspešnejši so tisti, ki si tega zares želijo in so za to pripravljeni delati.«
***
Larisa Carli: Delajte, kar vas veseli!
»Na platformi Etsy sem od leta 2017. Vendar se prodaji nisem aktivno posvetila do lani, ko sem ogromno slikala in se odločila, da je čas, da dosežem širše občinstvo. Odločila sem se za obširnejši tečaj za Etsy z naslovom Growing Your Craft Etsy Academy in bil mi je v veliko pomoč – predvsem glede fotografiranja izdelkov, optimizacije ključnih besed, da me stranke najdejo v iskalnikih, oblikovanja opisov, poenotenja vizije in videza trgovine, dodajanja izdelkov v različnih cenovnih razredih in oglaševanja v družbenih medijih,« pojasnjuje Larisa Carli, ki ima na platformi Etsy trgovino Larisa Carli Art. Je mlada mamica in akvarelna slikarka z več kot 15 leti izkušenj, najbolj znana je po svojih sredozemskih pokrajinah.
»Za popolno trgovino na Etsyju je dela vsekakor veliko. Vendar je mogoče vse razčleniti na korake, ki jih lahko izvajamo postopoma. Za prodajalce ročno izdelanih stvari je dovolj prodaja preko osebnega dopolnilnega dela. Tu ni potrebe po računovodstvu, ker je vse precej enostavno in se plačuje le mesečne vrednotnice v vrednosti okrog deset evrov in izdane račune prijavi dvakrat letno. Drugi dve možnosti sta popoldanski ali redni s. p., ki se ju brezplačno prijavi na več SPOT točkah v Sloveniji. Tam tudi svetujejo in določijo, katere dejavnosti je treba prijaviti. Za prodajo v tujino moramo prodajalci postati atipični davčni zavezanec, kar se pridobi preko obrazca, poslanega na FURS. Do zneska 50 tisoč evrov lahko ostanemo normiranci in so nam priznani stroški do 80 odstotkov. Sama sem se odločila vzeti računovodski servis, ki vse te stvari po razumni ceni ureja namesto mene.
Prej sem na tej platformi prodajala le svoje originalne slike, ki so v višjem cenovnem razredu. Zdaj sem ponudbi dodala tudi precej ugodnejše umetniške ponatise, razglednice, nalepke in voščilnice z mojimi grafikami. Z dodajanjem različnih izdelkov lahko dosežemo precej širše občinstvo. Trenutno imam zato vsak mesec v svoji trgovini precej več ogledov. Samo ta mesec jih je bilo 1700. Z Etsyjem imam vsekakor pozitivno izkušnjo, čeprav preko njega še nimam dosti neposrednih prodaj. Vendar zelo pripomore k prepoznavnosti mojega dela.
V zadnjih dveh mesecih sem svojo trgovino na Etsyju začela precej bolj promovirati na Instagramu in Facebooku ter tudi tam uporabljati primerne ključne besede. Če uporabljamo samo splošne besede, ki imajo sto tisoče zadetkov, in si mislimo, da so super, ker lahko toliko ljudi vidi našo objavo, dejansko niso najboljše. Objave se zelo hitro obračajo in naša tekmuje še s tisočimi drugimi. Družbena omrežja predlagajo objave tistih profilov, ki so že bolj vzpostavljeni, tako dejansko dosežemo zelo malo ljudi. Če pa izberemo manj popularne ključne besede, ki bolje opišejo naš izdelek, bodo tisti, ki to vpišejo, bolj verjetno postali naša ciljna stranka. Tako sem v zadnjih dveh mesecih podvojila število svojih sledilcev in imam zdaj osemkrat več obiskov trgovine na Etsyju kot pred dvema mesecema.
Za stranke na Etsyju je zelo pomembno, da so izdelki narejeni in zapakirani ročno, da je paket karseda lep, vsebuje tudi kakšno ročno napisano zahvalno kartico. Sama sliko ovijem, ji dodam sporočilce, nalepke z motivi, kako voščilnico s sliko Slovenije, vizitko. Zelo pomembno je, da je stranka zadovoljna, ker je potem pripravljena napisati dobro oceno.
Večina mojih strank je Američanov in Angležev, pošiljke potujejo daleč. Prodajalci moramo poskrbeti, da so izdelki res dobro zaščiteni. Manjše slike pošiljam v ojačanih kartonskih kuvertah, v katere vložim še dodatno zaščiteno sliko. Pod njo dodam večslojni karton, jo zaščitim z ovojnim papirjem, dodam darilca, vse zavijem z debelo mehurčkasto folijo, pregibe zaščitim s prozornim pakirnim trakom in vstavim v ojačano kuverto. Večje slike pošiljam zvite v tulec. Doslej se še nobena pošiljka ni poškodovala. Veliko kupcev se mi ob prejemu zahvali tako osebno kot s pozitivnimi ocenami trgovine.
V primerjavi z drugimi podobnimi platformami se na Etsyju res ne plača veliko. Plačam jim 20 centov za objavo izdelka, ki jo je treba obnoviti na tri mesece. Trgovina je brezplačna, dokler ni prodaj. Ob prodaji vzamejo različne stroške, ki se razlikujejo glede na kup dejavnikov, pri meni so od 10 do 20 odstotkov prodajne cene. Za primerjavo, klasične galerije umetnikom poberejo okrog 70 odstotkov! Zadnje mesece plačujem tudi pet evrov na dan za Etsyjevo oglaševanje in imam trenutno petkratni izkupiček! Plača se po kliku na oglas, torej če oseba vidi oglas in išče naprej, ne plačamo ničesar, če klikne nanj, pa okrog 20 centov.
Svetovala bi, da začnete ob redni službi, postopoma uredite izdelke, trgovino, imate prve prodaje. Na začetku so investicija predvsem čas, učenje in potrpežljivost. Svetovala bi, da se ne omejite samo na to platformo. Če v vsem tem uživamo, imamo vizijo in željo po rasti, se učimo in ne odnehamo, verjamem, da nam ves ta trud zagotovo nekaj prinese!« je spodbudna Larisa Carli.
Nadaljevanje prispevka si lahko preberete v posebni izdaji revije Jana POMLAD, 26. 2. 2024.