Nekateri datumi, prelomnice, nerazložljivi dogodki v naravi od nekdaj burijo človeško domišljijo. Napovedi o koncu sveta v zgodovini človeštva niso nekaj novega, nazadnje smo jim bili priča na prehodu v novo tisočletje, vendar je bil prvi dan novega tisočletja povsem običajen zimski dan. Na strah smo pozabili, življenje je teklo normalno naprej. Toda ali tudi nespremenjeno?
Majevski koledar - ideja za film
Pa smo hitro našli nov datum, pred katerim trepetamo: 21. 12. 2012. O njem razglabljajo znanstveniki, mistiki, raziskovalci, jasnovidci. Na spletu najdemo na milijone zadetkov o tej temi, napisanih je nič koliko knjig, ki gredo v prodajo kot vroče žemljice, posneli so ogromno dokumentarnih oddaj, ki so iz dneva v dan bolj gledane, še posebej pa je ta tematika privlačna za filmske ustvarjalce, ki so v svojih napovedih ponavadi korak naprej. Z zamislijo za epsko dramo 2012, ki jo bomo na velikih platnih pri nas lahko gledali novembra, je režiserja Rolanda Emmericha (znanega po filmih Dan po jutrišnjem, Dan neodvisnosti) navdušil scenarist Harald Kloser. »Vsako civilizacijo spremlja legenda o vesoljnem potopu,« pravi. »Vse gre narobe, družba ne deluje več, kot bi morala, planet začne znova. In nekateri ljudje dobijo še eno možnost začeti novo kulturo, družbo, civilizacijo.« Odločitev je padla, ko sta idejo obesila na aktualne zgodbe o Majevskem koledarju. »Na svetu najdete milijone ljudi, ki verjamejo v spremembo družbe ali duha v letu 2012,« dodaja Kloser. Vse te teorije so ju preprosto navdihnile in poti nazaj ni bilo več.
Več v Jani, št. 34, 25. 8. 2009