»V treh milijonih prometnih nesreč v letu 2009 je v Evropski uniji umrlo več kot 35 tisoč ljudi, milijon in pol pa je bilo ranjenih,« nas je v uvodu opozoril generalni direktor Inovacijskega centra Goodyear v Luksemburgu Marc Junio. »Pri nas te podatke zelo resno jemljemo že vsaj zadnjih deset let, saj vemo, da bi se večini nesreč dalo izogniti. Vemo pa tudi, da obstaja zelo močna povezava med varnostjo in gumami, zato si prizadevamo, da bi se čim več ljudi končno začelo zavedati, da ne gre samo za kos gume, ampak za visoko tehnološko obdelan predmet, od katerega je zelo odvisna varnost na cesti. Najnovejša raziskava je pokazala, da je med ljudmi po vsej Evropi vloga gum še vedno podcenjena.«
Evropejci smo v avtomobilih še vedno bosi
Kar 82 odstotkov vprašanih v raziskavi, v kateri je sodelovalo 3500 voznikov iz EU, je navedlo »ustrezno napolnjene pnevmatike v dobrem stanju« za drugi najpomembnejši element varnosti v prometu, takoj za alkoholom (90 odstotkov), vendar pa je ta ugotovitev daleč od tega, da bi ti vozniki tako ravnali tudi v praksi.
Tretjina pozimi brez zimskih gum!
Kar 34 odstotkov vprašanih ni vedelo, ali imajo na svojem avtomobilu letne, zimske ali druge pnevmatike, 43 odstotkov pa jih celo meni, da je vožnja po snegu z letnimi gumami povsem varna, če so le dovolj pazljivi.
Kar tretjina voznikov, ki uporabljajo avtomobile tudi v zimskih razmerah, v mrazu in po snegu, nikoli ne zamenja letnih gum z zimskimi! Samo dobra polovica vprašanih (54 odstotkov) je pravilno odgovorila, da so zimske gume namenjene vožnji po cesti takrat, ko temperature padejo pod 7 stopinj C. 20 odstotkov vprašanih meni, da je pozimi varno voziti, vse dokler ne pade 10 centimetrov snega, 18 odstotkov pa jih celo misli, da gre pri tem zgolj za marketinško potezo proizvajalcev gum. 17 odstotkov jih meni, da se letne gume v zimskih razmerah vedejo enako kot zimske.
Več v Jani št. 45, 9. 11. 2010
Tekst: TINA HORVAT