Zgodbe

Poligon za pobiranje kazni?

Katja Božič
13. 8. 2013, 08.05
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

V zadnjih mesecih je mnoge razjezilo pisemce ljubljanskega mestnega redarstva zaradi prekoračitve hitrosti v coni 30.

»Šele ko sem dobil prvo kazen, sem ugotovil, da sem se peljal po coni 30. Nanjo opozarja zgolj majhen znak, tako nevpadljiv, da ga hitro prezreš,« se je potožil eden od njih. »Včasih imam občutek, da so cone 30 samo poligoni za pobiranje kazni. Če je namen umirjanja prometa izboljšanje varnosti in s tem kakovosti okolja, potem je takšna mesta treba urediti drugače,« razmišlja strokovnjak za prometno infrastrukturo dr. Peter Lipar s prometnega inštituta ljubljanske gradbene fakultete.

»Če osem od desetih voznikov reče, da znaka za začetek cone niso opazili, je tam nekaj narobe,« dodaja dr. Lipar. Oglobljeni, ki je po coni 30 »divjal« s celih petnajst kilometrov preveč in bil za to ob 300 evrov, nam je še dejal, da bi na takšna mesta morale opozarjati grbine, svetlobna znamenja ali kaj podobnega, v njegovem primeru pa na to, da se je znašel v posvečeni coni, ni bilo nikakršnega opozorila več. Sicer bi se omejitve hitrosti kajpak držal, bog ne daj, da bi koga ogrožal, ne nazadnje tudi zaradi višine kazni, ki ga je močno udarila po žepu. 

Zakaj cone 30? Namenjene so varovanju ranljivih udeležencev v prometu – otrokom, pešcem, kolesarjem, šolarjem, starejšim ljudem. Najpogosteje so v bližini šol, vrtcev, zdravstvenih domov in bolnišnic. Pogosto so dobrodošla in celo nujna rešitev za varnost pešcev in kolesarjev, ki imajo ob hitrosti vozil trideset kilometrov na uro in manj veliko večjo možnost preživetja kot pri večjih. »Svetovna statistika nesreč pravi, da ima človek, ki ga avto udari s hitrostjo 30 kilometrov na uro, 95 odstotkov možnosti preživetja, pri hitrosti 50 kilometrov na uro se ta odstotek zmanjša za polovico, če te avto zadene s 70 kilometri na uro, pa imaš samo še 5 odstotkov možnosti, da preživiš,« razlaga dr. Lipar. S conami za umirjanje prometa so se že pred tridesetimi leti začeli resno ukvarjati Nemci in Nizozemci. »Še vedno imam debelo nemško knjigo z naslovom Tempo 30, tam so opisani začetki urejanja takšnih mest. Najprej so razložili, zakaj so takšne rešitve pomembne in potrebne, potem pa tudi, kako jih izvesti. Potrebna je celostna ureditev takšnih predelov. Človek preprosto ne more voziti trideset na uro več kot sto, dvesto metrov, ker izgubi občutek za hitrost in ga zanese. Zato zgolj znak ni dovolj, so zapisali, pač pa so potrebne dodatne vidne fizične ovire, ki človeka prisilijo, da ne vozi več kot 30 kilometrov na uro. Takemu sistemu pravimo umirjanje prometa.« 


Več preberite v tiskani Jani (št. 33, izid: 13.8.2013).

Estrada

praznicne-lucke, kranj
Tradicionalno

FOTO: Kranj zažarel v prazničnih lučkah

Charlotte
Talent

Princesa Charlotte in kraljica Elizabeta imata skupnega več kot le zunanjo podobnost

Ansambel bratov Poljanšek z Rudijem Poljanškom v ozadju.
50. letnica

Koncert Veselo v Kamnik – na Veseljaku to nedeljo ob 20.00

svetlana-makarovic, presernova-nagrada
Po četrt stoletja

Foto: Svetlana Makarovič »končno« prejela Prešernovo nagrado

Posnetek zaslona 2024-12-02 124801
Kralj svoje kuhinje

Rok Stubičar prepričal Ajdo, da je pečenka iz potrebušine izvrstna jed

praznujteznami_FB_IGstory
"Hitri prsti"

Praznujte z Aktualom v Stožicah!

Zanimivosti

sušilna stroj, pralni stroj
Sušilni stroj

Previdno s sušenjem čipkastega perila in športne opreme

spomin, pozabljivost, demenca
Hujšamo

Dieta z zimsko hrano, ki izboljša razpoloženje in zašili sive celice

parfum, darilo, prazniki, bozic, december, soliver
Zanimivosti

Izberite vonj, ki bo pisan na kožo

IMG_29BC6AFF4E04-1
Zanimivosti

Ko si invalid, se pri ljudeh zabriše realen pogled na tvoje delo

tenis žoga1
V hladnih mesecih

Teniška žogica na vrtu lahko pozimi reši življenje živalim

otroci tekmujejo, medalja
Obšolske dejavnosti

Tekmovanje daje otroku priložnost za ocenjevanje svojih sposobnosti