Zgodbe

Poligon za pobiranje kazni?

Katja Božič
13. 8. 2013, 08.05
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

V zadnjih mesecih je mnoge razjezilo pisemce ljubljanskega mestnega redarstva zaradi prekoračitve hitrosti v coni 30.

»Šele ko sem dobil prvo kazen, sem ugotovil, da sem se peljal po coni 30. Nanjo opozarja zgolj majhen znak, tako nevpadljiv, da ga hitro prezreš,« se je potožil eden od njih. »Včasih imam občutek, da so cone 30 samo poligoni za pobiranje kazni. Če je namen umirjanja prometa izboljšanje varnosti in s tem kakovosti okolja, potem je takšna mesta treba urediti drugače,« razmišlja strokovnjak za prometno infrastrukturo dr. Peter Lipar s prometnega inštituta ljubljanske gradbene fakultete.

»Če osem od desetih voznikov reče, da znaka za začetek cone niso opazili, je tam nekaj narobe,« dodaja dr. Lipar. Oglobljeni, ki je po coni 30 »divjal« s celih petnajst kilometrov preveč in bil za to ob 300 evrov, nam je še dejal, da bi na takšna mesta morale opozarjati grbine, svetlobna znamenja ali kaj podobnega, v njegovem primeru pa na to, da se je znašel v posvečeni coni, ni bilo nikakršnega opozorila več. Sicer bi se omejitve hitrosti kajpak držal, bog ne daj, da bi koga ogrožal, ne nazadnje tudi zaradi višine kazni, ki ga je močno udarila po žepu. 

Zakaj cone 30? Namenjene so varovanju ranljivih udeležencev v prometu – otrokom, pešcem, kolesarjem, šolarjem, starejšim ljudem. Najpogosteje so v bližini šol, vrtcev, zdravstvenih domov in bolnišnic. Pogosto so dobrodošla in celo nujna rešitev za varnost pešcev in kolesarjev, ki imajo ob hitrosti vozil trideset kilometrov na uro in manj veliko večjo možnost preživetja kot pri večjih. »Svetovna statistika nesreč pravi, da ima človek, ki ga avto udari s hitrostjo 30 kilometrov na uro, 95 odstotkov možnosti preživetja, pri hitrosti 50 kilometrov na uro se ta odstotek zmanjša za polovico, če te avto zadene s 70 kilometri na uro, pa imaš samo še 5 odstotkov možnosti, da preživiš,« razlaga dr. Lipar. S conami za umirjanje prometa so se že pred tridesetimi leti začeli resno ukvarjati Nemci in Nizozemci. »Še vedno imam debelo nemško knjigo z naslovom Tempo 30, tam so opisani začetki urejanja takšnih mest. Najprej so razložili, zakaj so takšne rešitve pomembne in potrebne, potem pa tudi, kako jih izvesti. Potrebna je celostna ureditev takšnih predelov. Človek preprosto ne more voziti trideset na uro več kot sto, dvesto metrov, ker izgubi občutek za hitrost in ga zanese. Zato zgolj znak ni dovolj, so zapisali, pač pa so potrebne dodatne vidne fizične ovire, ki človeka prisilijo, da ne vozi več kot 30 kilometrov na uro. Takemu sistemu pravimo umirjanje prometa.« 


Več preberite v tiskani Jani (št. 33, izid: 13.8.2013).

Estrada

Simon Popek, Miša Molk
Začel se je LIFFe

Ljubitelji filmov spet prišli na svoj račun

pf-na-v-1-pelko
Vip Petek na TV Veseljak Golica

Primorski fantje na Veseljaku: »Morda nas bo od zgoraj pozdravil tudi Bogdan«

1731506601-z-jasno-in-glasno-1731506560883
TV Veseljak Golica

Jasna s Saško Smodej in Dejanom Dogaja

Karel III
Današnji slavljenec

Foto: Karel III. bo 76. rojstni dan praznoval delovno.

Tako kralj Karel kot njegova žena Camilla sta jasno pokazala svoje navdušenje nad konjskimi dirkami,
Estrada

Preiskava zasebnih nepremičnin britanskega kralja razkriva sporne posle

rdeča-preproga-aktual
Novost

Aktualov rojstni dan: Rdeča preproga za nastopajoče, voditelje in oboževalce

Zanimivosti

mozart_2
Nenadna smrt

Življenje ovito v tančice skrivnosti: Mozart in miti

panuozzo1
Slastna alternativa

Panuozzo – še ena zvezda iz sveta pice

cistilnica-novak04
Zanimivosti

Oblačilom in preprogam se splača privoščiti pravo nego

Klic dobrote 2023_Bernarda Žarn in Jure Sešek
Klic dobrote 2024

Dobrodelni koncert za pomoč družinam v stiski

leteči tigri
Claire Lee Chennault

Leteči tigri so rešili Kitajsko

_DSC5241
Zanimivosti

Huawei predstavil nove pametne ure in pojasnil pomen zabeleženih podatkov