Je njihov strah predvsem zaradi povečanja tovornega prometa in s tem zelo motečega onesnaževanja s hrupom utemeljen? Vsak peti Evropejec je po raziskavi Svetovne zdravstvene organizacije (WHO) redno izpostavljen nočnemu hrupu, kar lahko resno ogrozi njegovo zdravje. Prav zaradi tega so marsikje po evropskih letališčih civilne iniciative že dosegle prepoved nočnega letalskega prometa.
Seveda podrobnejših načrtov za razvoj novi lastnik še ni razgrnil (prenos delnic in nakazilo kupnine sta se zgodila šele pred štirinajstimi dnevi in do takrat neposrednih stikov med novim lastnikom ter družbo ni bilo), vendar pričakujejo povečevanje tako tovornega kot potniškega prometa. Takšna je vsaj strategija razvoja do leta 2020. Potniški promet naj bi naraščal v povprečju štiri odstotke na leto, tovorni pa tri.
»Področje tovornega prometa vsekakor ima velik razvojni potencial, saj v krogu 500 kilometrov ni letališča, ki bi bilo hkrati močno logistično središče za letalski tovorni promet. Naše letališče je na tem področju že danes vodilno v regiji, oskrbimo namreč več tovora kot Zagreb in Beograd skupaj,« je povedal Skobir. Po eni strani se tega lahko zelo veselimo, saj naj bi po podatkih evropskega združenja letališč vsak milijon potnikov na letališču zagotavljal v povprečju 950 neposrednih delovnih mest in še več tisoč posrednih na regionalni in nacionalni ravni. Potniki še zdaleč ne pomenijo prihodka samo za letališče in letalske prevoznike, temveč so priložnost za podjetnike celotne regije, uspešno in dinamično okolje, ki je poleg tega še mednarodno prometno dobro povezano, pa privlačijo tudi druge vrste naložb. Skratka sliši se kot razcvet. In seveda smo lahko v teh usihajočih časih veseli po pozitivi dišečih obetov in zato je za marsikoga verjetno nesmiselno in za gospodarstvo škodljivo sploh pomisliti, da bi se kdorkoli uprl širitvi letalskega prometa.
Sodišče: ponoči naj bo mir. Vendar ni res, da spet samo Slovenci nekaj nergamo. Pobude za prepoved nočnega letenja in zagotavljanje nočnega miru za prebivalce v bližini letališč so se pred tremi leti začele v Angliji, na londonskem Heathrowu, in sprožile val protestov (v enem koncu tedna je protestiralo skupno 20.000 ljudi) po celotni Nemčiji. Seveda so v zrak skočili gospodarstveniki in predsednik uprave letalskega prevoznika Lufthansa je govoril o groznem padcu ugleda Nemčije kot države, naklonjene podjetnikom, ter izjemi, ki ignorira vse zakone globalne konkurenčnosti. Kljub ugovorom najpomembnejšega nemškega letalskega prevoznika je sodišče prepovedalo letalski promet na frankfurtskem letališču med 23. in 5. uro.
Iz nemške Zvezne agencije za okolje, kjer se zavzemajo za prepoved poletov med 22. in 6. uro, so nam sporočili, da se regulacije poletov na nemških letališčih razlikujejo glede na del dneva, letni čas in tudi na tip letala. Nočni poleti med 23. in 5. uro so poleg na frankfurtskem zelo omejeni še na letališčih Tegel, Bremen, Hamburg, Dresden, Stuttgart in München.