Slovenke smo se končno lahko (lepo in za normalno ceno) oblekle. Vse dokler nas ni vase potegnila hitra in poceni moda globalnih znamk. Ki pa je, roko na srce, preživeta. Netrajnostna, škodljiva za planet, za nameček so ceneni trendi na večini videti natančno taki – ceneni. Odkar v naših življenjih kraljuje splet, so na njem spet oživeli tudi butiki: a ne spletna prodaja oziroma kupovanje na daljavo, temveč nas lastnice butikov s posnetki vabijo k obisku v živo. Preverili smo, kako v digitalnih časih, ko je klik stran skoraj vse na svetu, živijo in preživijo slovenski butiki. In ne nazadnje, kako se je mogoče lepo obleči tudi z minimalno plačo.
Tekst: , foto: Mateja Jordović Potočnik in osebni arhiv
Cherry Monday – uspeh iz taščine garaže
Prijateljici in poslovni partnerki Mira Kotlica in Janža Štiftar sta najprej delali v agenciji za kasting. »Pri projektih in snemanjih, kjer so bili proračuni manjši, sva velikokrat tudi sami priskočili na pomoč pri oblačilih za statiste in igralce. Tako sva dobili idejo o svojem butiku. Pred osmimi leti sva začeli v garaži Mirine tašče, ki nama je prijazno odstopila prostor, nadaljevali pa v pisarni mojega dedka, za kar sva vsem še danes izjemno hvaležni. Iz tistih časov je tudi anekdota: ko sva pripravljali oblačila za fotografiranje, sva jih prislonili preblizu peči. Sprva sva mislili, da morda zunaj nekaj kurijo in malo smrdi, potem pa ugotovili, da se je nam prismodil pulover,« v smehu pripoveduje Janža, ponosna, da so se letos končno preselili v lepe, velike prostore na ljubljanskem Viču. Ko sta začeli, sta velikokrat slišali opazke, ah, kaj bosta v trgovini, če pa imata univerzitetno izobrazbo, najdita si »pravo službo« … Morda pa je bila ravno to prednost, saj sta vključili vse znanje, izkušnje in strast do dela z ljudmi, ki jima je obema prirojena. Na Facebooku, kjer sta na začetku ponujali oblačila, sta si pridobili veliko in zvesto občinstvo. Vse kombinacije sta naredili in fotografirali sami. Janža je bila pred fotoaparatom, Mira pa za njim. Sčasoma sta fotografije preselili na spletno stran, ki sta jo postavili sami s pomočjo prijateljev. »Bili sva deklici za vse, čim bolj sva skušali izkoristiti vse, kar znava. Ko se je Cherry Monday že malo uveljavil, sva začeli zaposlovati, najprej študente, danes imava tudi redno zaposlene. Sodelovanje z oglaševalskimi agencijami je prav tako prišlo pozneje, saj si ga na začetku nisva mogli privoščiti. Danes sva hvaležni za vso to pot, ki je velikokrat bila res trnova, in sva ponosni na krasno ekipo ter ljudi, ki sodelujejo z nama,« pravita Janža in Mira, ki opažata, da se Slovenke v vsakdanjem življenju oblačijo udobno in praktično, sem in tja pa se tudi pustijo vplivati trendom. Z leti sta ugotovili, kaj njune stranke rade nosijo, česa se bojijo, in temu sta prilagajali kolekcije. »Oblačila skrbno izbirava in uvažava iz Italije, Turčije in Poljske. Pripravljamo pa tudi sodelovanje z mladimi slovenskimi modnimi oblikovalci, saj želiva podpreti tudi lokalne ustvarjalce,« pravita in dodajata, da v poplavi trgovin hitre mode in velike konkurence ostajata zvesti svojemu slogu, sodobnim krojem ter živahnim barvam. Ne vsiljujeta, temveč svetujeta. V videopredstavitve pa vključujeta tudi vsakdanje ženske, starejše, z močnejšo postavo, torej tiste, ki so v svetu mode prezrte.
Nadaljevanje prispevka si lahko preberete v reviji Jana, št. 46, 12. november 2024.