Vedno večja ozaveščenost
Za varno ravnanje je treba ljudi primerno ozaveščati, predvsem pa izobraževati otroke v najzgodnejših letih. Direkcija RS za ceste je pred petimi leti začela akcijo Pasavček, katere namen je spodbujanje pravilne uporabe otroških varnostnih sedežev in varnostnih pasov med vožnjo v avtomobilu. Vrtci in oddelki prve triade osnovne šole so se doslej množično vključevali v projekt. Učitelji in vzgojitelji so spodbujali otroke, da na vsakodnevnih vožnjah opozarjajo potnike v avtomobilu (starše, dedke, babice) na uporabo varnostnega pasu. Otroci so v posebne kartončke vsakič označili vožnjo, ko so bili v avtu vsi pripeti. Akcija pa je bila tudi medijsko dobro podprta. Kot kaže, je bila, vsaj pri nas, ta kampanja izredno uspešna! Rezultati opazovanja namreč kažejo, da je pripetost otrok z varnostnim pasom vedno bolj dosledna. Pred začetkom akcije Pasavček je bilo pripetih 53 odstotkov otrok, danes jih je v povprečju že 70 odstotkov, kar je lep uspeh. Opazovanje je tudi pokazalo, da se ženske precej pogosteje pripenjajo z varnostnim pasom kakor moški, da se vsi bolj pripenjajo na avtocestah kot na ulicah v naselju – kar je posledica podcenjevanja mogočih posledic nesreč pri vožnjah na kratkih razdaljah in pri manjših hitrostih. Prav tako so na straneh DRSC zapisali, da se ljudje v podeželskem okolju manj pripenjajo kot v urbanih mestnih središčih.
Več o tem preberite v Jani št. 33, priloga Šolar (izid 18.8.2009)