Zelo različne po videzu, karieri in življenjski poti. A nekaj imajo skupnega: za vedno so se zapisale v filmsko zgodovino in vse tri bodo letos dopolnile – priznajte, tudi vi težko verjamete – 80 let!
Njihov skupni imenovalec je močna in čarobna stvar, film. Ne glede na to, kaj so poleg igralstva še naredile v življenju, pisale knjige, bile aktivistke ali povzročale škandale, bodo ostale zapisane v filmski zgodovini. In tu je še skupna letnica rojstva, 1934. Shirley MacLaine bo okroglo obletnico praznovala 24. aprila, Lorenova 20. septembra in Brigitte Bardot osem dni pozneje. Divam najbrž ne bi bilo všeč, da toliko poudarjamo leto njihovega rojstva, zato raje omenimo, da je vsem trem skupna tudi strast do življenja.
Če bi se želeli posvetiti njihovim filmskim dosežkom, bi potrebovali dosti več prostora, najbrž za nekaj Janinih prilog ali kar knjig. Naj se s tem ukvarjajo poznavalci, mi pa si privoščimo hitro srečanje z igralkami, ki je vsaka zase preprosto in na kratko rečeno fenomen.
Nekdanji kanoni lepote. Brigitte Bardot je že takoj po prvem velikem uspehu s filmom In bog je ustvaril žensko skočila iz zapetih oblačil v bikini ter z mladostnimi oblinami in razmršenimi lasmi začela zapeljevati moški svet. Povedano natančneje, obnorela ga je do te mere, da skoraj ni bilo fantovske sobe brez njenega posterja ali vsaj skrite fotografije v kateri od šolskih knjig. Več desetletij je bila simbol sproščene senzualnosti. Zaradi nje so dekleta razgalila ramena in se na plaži slekle v bikini. Še potem, ko je nehala snemati filme, je pri štiridesetih pristala na fotografiranje za revijo Playboy.
Tudi Sophia Loren je postavila nova merila lepote, a drugače. Ena od ljubosumnih občudovalk jo je na začetku kariere opisala: njene noge so predolge in njen nos je prevelik. Vrat ima kot neapeljska žirafa, njeni boki so nasajeni na stegna in teče kot nogometaš. Njene roke so ogromne in njeno čelo je prenizko, usta pa prevelika. Toda, mamma mia, videti je božansko! Še Sophia Loren je o sebi rekla, da je videti, kot da so se na njej združile same nepravilnosti, a kombinacija je bila enkratna.
V Hollywoodu, kjer je živela Shirley MacLaine, je lepotne kanone za nekaj desetletij zasedla osem let starejša Marilyn Monroe, zato pa je MacLaine izkoristila drugo prednost, namreč prilagodljivost. Nikoli ni bila izjemna lepotica, da bi si s svojim videzom utirala pot, je pa zato uporabljala šarm, ekscentričnost, duhovitost in inteligenco. In seveda razkazovala svoje dolge plesalske noge. Bila je strah in trepet za svoje konkurentke, saj je bila znana po tem, da pred njo ni varen noben moški.
Trije življenjski slogi. Vse tri dive bi si že zdavnaj lahko privoščile umik v zasebnost in udobno življenje ter se le občasno pokazale na kateri od rdečih preprog. A niso iz takšnega testa in so še pri osemdesetih aktivne, vsaka po svoje. Sophia Loren ni svoje kariere nikoli zares končala. Lani poleti je snemala film Človeški glas, ki še ni doživel premiere, režiser pa je njen sin. Leta 2010 je posnela televizijsko serijo o svoji mladosti in v njej nastopila v vlogi svoje mame, ki jo je Sophia cenila in oboževala, obenem pa je prikazala začetek svoje kariere, ki ji je pomagal, da se je prebila iz sveta revščine.
Shirley MacLaine prav tako ni nikoli nehala snemati filmov. Trenutno je tudi pri nas na sporedu njen zadnji film Skrivnostno življenje Walterja Mittyja. Predvsem pa je v drugem delu življenja odkrila strast do raziskovanja duhovnosti in pisanja. Oboje je združila v kar nekaj mednarodnih knjižnih uspešnic. Njena zadnja knjiga ima naslov S tem sem opravila – in drugi spomini. Opisuje, da je opravila s politiko, modo, rdečimi preprogami, zabavami, skrbmi, poskusnimi snemanji za nove vloge, s tem, kaj si mislijo drugi, vožnjo v temi in pogrebi, na katere ne hodi več.
Brigitte Bardot pa je filmsko in glasbeno kariero končala pri 37 letih. V drugem delu življenja je njen boj za pravice živali skoraj zasenčil prejšnje uspehe. Še pred kratkim je zagrozila, da bo tako kot Gerard Depardieu zaprosila za rusko državljanstvo, če bodo v Franciji evtanazirali tri cirkuške slone. Neizprosna je, kadar je treba ščititi pravice živali kjer koli po svetu, od Kitajske, Kanade do Rusije, ter seveda doma, v Franciji, kjer deluje njena fundacija.
Staranje, kaj je to? Najbrž se divam ni bilo preprosto soočiti z nezadržnim tekom let. Vsaka se je z njim spoprijemala po svoje. Sophia ni nikoli govorila o lepotnih posegih, čeprav je še vedno videti, kot da se je njena lepota ustavila tam okrog 50. leta starosti. Nekaj so pripomogli kirurgi, nekaj kozmetika, zato je Sophia še pri 72 letih posnela znameniti Pirellijev koledar, rezerviran za najbolj erotične ženske sveta. Na njem je na primer pozirala Penelope Cruz, ki bi lahko bila njena vnukinja. Stilisti so naredili svoje, nekaj je prispevala še računalniška obdelava posnetkov, a končni izdelek je bil tako vznemirljiv, da ob precej razgaljeni divi, ki se sproščeno preteguje med belimi rjuhami, moška domišljija ni mogla ostati ravnodušna.
Shirley MacLaine pa je prav nasprotno brez zadrege spregovorila o svojih lepotnih posegih. Predvsem tistih na obrazu, kajti s telesom, ki je bilo pri odlični plesalki njen zaščitni znak, se v poznejših letih ni dalo kaj veliko storiti. Je pač nekoliko prilagodila garderobo, kot je zapisala v svoji biografiji – in dodala odrešujočo frazo, da je predvsem pomembno biti zdrav in srečen.
Brigite Bardot je v poznejših letih svoje bujne svetle lase, ki ji jih je zavidal ves ženski svet, prepustila »naravnemu dogajanju«. Ni se obremenjevala s tem, da je osivela, ker je to nekaj naravnega. Njena koža se je na vročem soncu na Azurni obali zgubala in postarala, a kaj bi lahko bilo s tem narobe? Dekliška postava je izginila, obline so se preselile na druge predele telesa, z leti je prišlo še nekaj zdravstvenih težav. Tako zaradi težav s kolki zdaj pri hoji večinoma uporablja bergle. Sama bi najbrž preusmerila pogovor od lepote k pravicam živali.
Moški, ljubezen in spet moški. Vsaj za dve od njih lahko trdimo, da sta za začetek svoje kariere lahko hvaležni svojemu takratnemu partnerju. Sophio Loren je kot mlado lepotico, ki je tekmovala za miss Italije, opazil Carlo Ponti in se kmalu zatem z njo tudi poročil. Zapletlo se je, ker je bil Ponti pred tem že poročen, zakon pa kljub razvezi še veljaven. Zato se je par najprej poročil, nato preklical poroko, da je bilo zadoščeno zakonu, in se čez nekaj časa spet poročil, ko je bil Ponti končno razrešen prvega zakona. Uspešni producent je z Lorenovo ostal do smrti. Kljub velikim lomilcem src, s katerimi je nastopala v filmih, se je zakon ohranil, par pa je v poznih letih dobil dva sina. Igralka je po moževi smrti povedala, da se ne bi nikoli več poročila, saj je v življenju ljubila samo svojega moža in za druge v njenem srcu ni prostora.
Njeno pravo nasprotje je Shirley MacLaine, ki je v biografiji zapisala, da je v enem dnevu spala s tremi moškimi. Pa tudi sicer so bile njene zveze razgibane in razburljive. A v zrelih letih je samska in to se ji zdi najbolje, saj nikoli ni znala zares ljubiti, čeprav se je vedno zatreskala v svoje privlačne soigralce. Danes je njena velika ljubezen 11-letni kuža Terry, ki ji je zvest na vsakem koraku, in tudi ona je zvesta njemu. Ker je kuža že starejši, igralka razmišlja, da bi preselila spalnico v pritličje svoje hiše in tako prihranila Terryju hojo po stopnicah.
Brigitte Bardot se je poročila štirikrat, vsakič z moškim, ki ji je prišel naproti pri njenem delu, ob tem pa je imela veliko zvez, krajših in daljših, globljih in površnih. V drugem zakonu z igralcem Jacquesom Charrierjem se ji je leta 1960 rodil sin, a ni nikoli odraščal ob njej in sta se zbližala šele v njegovem odraslem obdobju. Med njenimi ljubimci, če omenimo le nekaj bolj znanih, so bili Jean-Louis Trintignant, Gilbert Bécaud in Mick Jagger.
Kaj vse bi še lahko izvedeli … Predstavljajte si, da bi se letos te tri osemdesetletne gospe nekega popoldneva po naključju srečale na sončni terasi in sedle za mizo. Njihove poti se niso nikoli nevarno prekrižale, da bi si morale za začetek izmenjati očitke ali si skočiti v lase. Nikoli si niso kradle vlog ali moških. Vsaka je našla svojo pot in gradila filmsko kariero, ne da bi jemala pozornost drugi, čeprav so pripadale isti generaciji in isti industriji. Tudi nastopale niso skupaj.
Torej lahko predvidevamo, da bi bil pogovor sproščen, glasen in živahen. Sophia bi skuhala svoje slavne špagete, Shirley bi držala v naročju svojega kužka in ves čas govorila o moških, ki nimajo pravega pomena, in svojih prejšnjih življenjih, Brigitte pa bi zadržano poslušala in povedala, da je svet padel s tečajev, da so ljudje pokvarjeni in da so zanjo pomembne le živali, nato pa bi se razgovorila, da se je ne bi dalo ustaviti. Verjetno bi si odprle steklenico šampanjca ali dobrega vina, saj niso videti, kot da bi se pogovarjale le ob čaju.