Modna obsedenost 2025 – zakaj vsi nosijo to "pošast" na torbicah?
Od kultnega umetniškega lika do komercialnega in modnega fenomena – kako je hongkonški “pošastni škrat” osvojil srca milijonov in preoblikoval svet zbirateljskih igrač.

Z velikimi zobmi, ušesi kot zajec in navihanim pogledom Labubu ni klasičen predstavnik "luškane igrače". A prav ta posebna kombinacija strašnega in ljubkega – t. i. “ugly-cute” estetika – je postala vizualni jezik generacije Z. Nastal kot del ilustracij hongkonškega umetnika Kasinga Lunga, je danes eden najbolj prepoznavnih likov v zbirateljski kulturi in celo visoki modi.
V času, ko se meje med visoko modo in uličnim izrazom brišejo, se je Labubu uveljavil kot uniseks dodatek z značajem. Ni več le zbirateljski kos v vitrini, temveč spremljevalec vsakdanjih stilov – obešen na torbah, pripet na ključe ali zavezan na naramnice kot igriv kontrast minimalistični estetiki. Njegova navidez otroška preprostost nosi s seboj ironičen naboj: sporočilo o tem, da odraslost ni izključitev nežnosti ali domišljije. Kot je zapisala revija i-D, "Labubu ni več igrača. Je kulturni znak – način, kako rečemo 'sem odrasel, a se ne bojim otroškosti'."
Labubu je bil ustvarjen okoli leta 2010 s strani hongkonškega umetnika Kasinga Lunga (Kasing Lung). Prvič se je pojavil kot lik v njegovih ilustriranih knjigah za otroke, nato pa je postal osrednji lik v seriji umetniških vinilnih figur. Pravo prepoznavnost je Labubu začel dosegati po letu 2016, ko je umetnik začel sodelovati s kitajskim podjetjem POP MART, ki je njegovo umetnost preoblikovalo v komercialne zbirateljske figurice, prodajane v t. i. blind boxih.
Labubu v modi: igrača kot modni dodatek
Leta 2025 se je Labubu dokončno prebil iz škatlic v ulični stil. Modni vplivneži in zvezdniki ga vse pogosteje nosijo kot obesek na dizajnerskih torbicah, vključno z blagovnimi znamkami kot so Jacquemus, Prada in Louis Vuitton. Labubu se je prelevil iz zbirateljskega predmeta v statement kos – simbol modnega kontrasta med otroško nedolžnostjo in estetsko subverzijo.

Na tednih mode v Šanghaju, Seulu in Parizu so stilisti Labubu obeske kombinirali z minimalističnimi outfiti, torbicami v pastelnih tonih in celo večernimi oblekami. S tem se je lik simbolično oddaljil od igračkarske kulture in postal nosilec modnega izraza, podobno kot nekoč Hello Kitty ali medvedki Bearbrick.
Modne hiše se hitro odzivajo: po neuradnih informacijah naj bi POP MART sodeloval z dvema japonskima in eno evropsko modno znamko pri izdelavi omejene kolekcije torbic z Labubu motivi. Ne preseneča – potrošniki danes vse bolj iščejo nostalgijo z dodano vrednostjo, Labubu pa jim ponuja prav to: otroški spomin, zavit v estetiko “grown-up cool”.
Zakaj je Labubu priljubljen zdaj?
Uspeh v letu 2025 je posledica več faktorjev:
- Zvezdniška izpostavljenost (Lisa iz Blackpink, Dua Lipa, Beckham)
- “Blind box” strategija nakupa, ki izzove zbirateljski zagon, saj ne veš, katera igrača se skriva v škatli
- Globalna širitev POP MART-a in mobilna aplikacija
- Čustvena navezanost in dizajn z visoko vizualno prepoznavnostjo
- Ekskluzivnost - Labubu igrače so ves čas razprodane, zato si jih ljudje še bolj želijo
Zaradi svoje kompaktne oblike in močnega estetskega učinka je Labubu idealen za vsakodnevno rabo – ne kot igrača, temveč kot modna identiteta.
Zvezdniki sprožili obsesijo z dodatkom Labubu
Labubu ni osvojil le množic, temveč tudi modne elite. Med prvimi zvezdnicami, ki so ga vzljubile, je bila Lisa iz BLACKPINK, ki je na Instagramu delila svojo torbico z obeskom Labubu – in s tem sprožila val posnemanja med oboževalci. Sledila ji je Dua Lipa, opažena z redko figurico pripeto na torbo Miu Miu, medtem ko je Rihanna, znana po brezhibnem občutku za trende, dvignila simbolni status igrače na novo raven s svojim Labubu dodatkom na Diorjevi torbici.
V igro so vstopili tudi David Beckham, Jennie Kim, Bella Hadid in celo Pharrell Williams, ki naj bi bil vpleten v testno sodelovanje z Louis Vuittonom. Prisotnost teh ikon v pop kulturi ni le potrdila modnega potenciala igrače, temveč jo je zasidrala kot globalni modni simbol leta 2025.
Kaj je Lafufu?
Lafufu je zabavno ime za ponarejene oziroma neuradne različice priljubljene figurice Labubu, ki jih najdemo predvsem na spletu in v cenejših trgovinah. Čeprav so ti izdelki običajno precej slabše kakovosti, z manjkajočimi deli, čudnimi nasmehi ali nenavadnim krznom, so med oboževalci hitro pridobili kultni status. Nekateri jih kupujejo zaradi dostopne cene, drugi pa zato, ker jih privlači njihova nenavadna, skoraj smešna prikupnost. V času, ko se tudi nepopolnost dojema kot del sodobne estetike, si je svojo pozornost zaslužil tudi Lafufu.
Labubu kot ogledalo sodobne kulture
V Labubuju se zrcali duh časa, ki ga oblikujejo nostalgija, estetika kontrasta in potreba po samoprepoznavi skozi predmete. V svetu, kjer je identiteta vse bolj vizualna in kjer lahko vsak detajl na torbi pomeni kulturno izjavo, Labubu ponuja nekaj redkega: predmet, ki je hkrati sentimentalen in subverziven. Morda je res le igrača z velikimi zobmi in predolgimi ušesi, vendar prav v tem tiči njegov čar, saj se ne trudi biti popoln, temveč pristen. To pa je, kot kaže leto 2025, nova oblika lepote.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se