Kampanja, ki je vredna 490.000 evrov, se začenja danes in bo trajala do junija prihodnje leto. Kot je na novinarski konferenci v Ljubljani pojasnil minister za kmetijstvo Dejan Židan, analiza odzivnosti kupcev na promocijske kampanje kaže, da so potrošniki pred akcijami v tretjini primerov bolj posegali po lokalni hrani, sedaj pa je odzivnost domačega kupca dosegla že 68 odstotkov.
"Naš cilj je doseči 90-odstotno odzivnost kupca na lokalno pridelano hrano. Navezanost kupca na lokalno hrano pa obenem stabilizira lokalno pridelavo," je izpostavil.
"Hrana je najbolj kakovostna v času optimalne zrelosti, zato ima hrana, ki nam je najbližje, tudi višjo biološko, torej hranilno vrednost," je pojasnila državna sekretarka Tanja Strniša. Hrana, ki prihaja od daleč, se običajno pobere pred zrelostjo, treba pa jo je tudi obdelati, med drugim s fitofarmacevtskimi sredstvi, zato da ostane čim dlje sveža, je dodala.
Ob tem je poudarila, da na kar 20 do 30 odstotkov vseh vplivov potrošnje na okolje vpliva hrana, predvsem transport, skladiščenje. "Že naravno okolje v Sloveniji onemogoča intenzivno kmetovanje," je dejala in dodala, da je večina kmetij gorskih in tistih z omejenimi dejavniki kmetovanja.
Slovenska hrana v slovenskih trgovinah je, če jo primerjamo s hrano v Avstriji in drugod, cenejša ali celo bistveno cenejša, je izpostavil Židan.
Res pa je po njegovih besedah, da v Slovenijo občasno po pomembno nižjih cenah prihaja določena hrana. Ko prihaja v drugih državah do viškov, se nato ta hrana izvozi v Slovenijo ali druge države, da doma proizvajalci ne nižajo cen. "Trenutno nimamo vzvoda, da bi rekli, da je to damping, čeprav po svojem učinku to je," je opozoril minister in dodal, da lokalna hrana ni dražja od povprečne uvožene hrane.
Na javnem razpisu za kampanjo Lokalna kakovost je bila izbrana agencija Futura, ki bo pripravila televizijski oglas, velike oglasne panoje in tiskane oglase.