Zanimivosti

Marpurgi kmalu tudi kot sodobna opera

T.P.
30. 9. 2020, 15.01
Posodobljeno: 19. 11. 2020, 19.04
Deli članek:

Drugega oktobra bodo v Veliki dvorani mariborske Opere premierno uprizorili opero Marpurgi. Sodobno slovensko opero v enem dejanju so po motivih istoimenskega romana Zlate Vokač Medic in po naročilu SNG Maribor ustvarili mednarodno uveljavljena in večkrat nagrajena slovenska skladateljica Nina Šenk, režiser, libretist in avtor dramatizacije Igor Pison ter dirigent Simon Krečič.

Ciril Jazbec
Glasbo za opero je napisala skladateljica Nina Šenk.

Z njo bodo v SNG Maribor zaznamovali tudi stoletnico priključitve mariborske Opere, ki se je instituciji mariborskega gledališča pridružila leta 1920 (s prvo operno produkcijo vodvilske operete Mam'zelle Nitouche maja istega leta), obenem pa opozorili na bogato dediščino mesta Maribor in njegovih prebivalcev ter na odgovornost, ki jo nosijo kot soustvarjalci kulturnega, političnega in na splošno družbenega življenja v mestu, širši okolici in sodobni Evropi. Opero, ki jo bodo na veliki mariborski oder postavili v sodelovanju s Festivalom Ljubljana in Slovenskimi glasbenimi dnevi, bodo odpeli Sabina Cvilak (Miriam), Jaki Jurgec (Johannes), Martin Sušnik (Mathias), Bogdan Stopar (Jani), Sebastijan Čelofiga (Odposlanec) in Irena Petkova (Dina). Asistentka dirigenta je Jera Petriček Hrastnik, scenograf in oblikovalec luči Rok Predin, asistent scenografa Matic Kašnik, kostumografka Branka Pavlič, zborovodkinja Zsuzsa Budavari Novak, asistent režiserja pa Tim Ribič. »Opero sem pisala z mislijo na vse člane ansambla SNG Maribor in poslušalce z upanjem, da jo bodo vzeli za svojo. Zlata Vokač Medic je v knjigi opisovala Marpurg kot živahno in odprto mesto, ki se je na eni strani srečevalo z inkvizicijo, na drugi strani pa kazalo začetke razcveta renesanse. Opera Marpurgi je zaporedje pisanih slik, ki prikazujejo razpoloženje ljudi v mestu, paleto čustev, ki jih doživljata protagonista, ter pritisk umetniškega ustvarjanja na eni strani ter pritisk inkvizicije na drugi. Zgodba že sama prinaša določene glasbene rešitve, predvsem pa temelji na kontrastih – naj bo to razlika v karakterju, v razmišljanju obeh protagonistov ali denimo v tem, da ima tudi zbor sočasno več vlog: enkrat predstavlja ljudstvo, drugič vest in strah, velikokrat pa sem te kontraste vkomponirala sočasno – s tem sem nekako pokazala možnost različnih pogledov na isto situacijo,« je za Vklop Stop o svojem delu povedala Nina Šenk. Zaradi obsežnosti historičnega materiala, predvsem pa zaradi kompleksnosti zgodbe bodo slovensko operno noviteto Marpurgi izvedli v dveh delih. Drugi del bo sledil v eni izmed naslednjih sezon.

SNG Maribor
Marpurgi bodo na odru mariborske Opere prvič zaživeli jutri.