Pri prihajajočih trendih ne govorimo več le o novih tehnologijah in hitrosti prilagajanja spremembam. če želimo doseči uspeh, si bo treba vzeti tudi čas za tišino, dialog, pristnost in spremembo v načinu razmišljanja.
1. VPOGLED V NEZAVEDNO
Potrošniki ne sprejemajo racionalnih odločitev ter ne reagirajo, kot bi podjetja in blagovne znamke pričakovali. Čeprav smo se naučili iskati in prepoznavati vzorce vedenja ljudi, nam tovrstni podatki ne razkrivajo vzrokov, ki določena vedenja motivirajo. Če k temu dodamo še dejstvo, da imajo marketingarji popolnoma drugačne navade glede konzumacije medijev in potrošnje, pridemo do zaključka, da mora sodobni marketing nujno vključiti tudi vpogled v nezavedno. Britanka Lauren Kelly, psihologinja oblikovanja, je prepričana, da si lahko pomagamo s preprosto formulo, imenovano LASER (Like them, Attention-grabbing, Social, Easy, Relevant).
2. ZAMENJAJTE FOKUS
Tako kot niso racionalni potrošniki, tudi oglaševalske kampanje ne bi smele biti, je prepričan Will Goodhand, komercialni direktor System1 Group, ki pravi: »Ko ustvarjate, ne dopustite levi možganski polovici, da vas s svojo razumskostjo ustavi.« Leva se namreč zanaša na dejstva, zato so njene rešitve večinoma suhoparne in vsebujejo več abstraktnih elementov. Desna možganska polovica deluje na podlagi čustev in intuicije, zato prispeva poglobljene, inovativne in ustvarjalne rešitve, oglasi pa so učinkovitejši. »Kreativnost, ki temelji na čustvih, ostaja ena izmed najbolj dolgoročno učinkovitih strategij. Najboljša načina za izgradnjo takšne čustvene povezave sta pripovedovanje zgodb in humor,« pravi Chiara Manco, pomočnica urednice za študije primerov pri WARC-u.
3. KLJUČ DO USPEHA SE SKRIVA V POVEZOVANJU
Nobena inovacija ne nastane na ravni posameznika. Eden najpomembnejših strokovnjakov na področju inovacij Greg Satell je prepričan, da se v prihodnje dobro piše predvsem tistim podjetjem, ki bodo namesto idej znala iskati dobre, smiselne probleme in se pri iskanju rešitev zanje povezovati z drugimi.
4. BLAGOVNI ZNAMKI VDIHNITE STRAST IN NAMEN
Danes je, bolj kot kadarkoli prej, treba stopiti iz povprečja in se z ljudmi povezati na ravni njihovih vrednot in prepričanj. Po najnovejših raziskavah morajo namreč blagovne znamke naslavljati socialna vprašanja ter vračati nazaj skupnosti. Zato morate svoji znamki dati glas, ki vzbuja zaupanje in strast, svoje zgodbe pa pripovedovati konsistentno, je prepričana kreativna tekstopiska Vikki Ross. Temu sledijo tudi novi štirje P-ji marketinga, kot jih v svojem konceptu Marketinga z značajem navaja Phil Kemish, nagrajeni marketingar in govornik: namen (Purpose), ljudje (People), Strast (Passion) in odnos (Physical).
5. TRADICIONALNI MEDIJI OSTAJAJO POMEMBNI
Rešitev učinkovitega oglaševanja je še zmeraj v kombinaciji tradicionalnih in novih medijev. »Medtem ko prvi gradijo blagovno znamko, se s potrošnikom povezujejo na čustveni ravni in dosegajo tako imenovano miselno razpoložljivost, z drugimi lažje dosežemo manjše, ciljno izbrane skupine potrošnikov,« sta o vlogi tradicionalnih in novih medijev povedala Samuel Scott, kolumnist pri The Drum, in Ivan Ivanov, direktor marketinga in komunikacij za regijo CEEMCA pri Discovery.
6. AI IN POGOVORNO POSLOVANJE
Trenda napredne oblike glasovno aktiviranih oglasov, ki temeljijo na pogovoru med umetno inteligenco in potrošnikom, se že lotevajo za kakovostno povezovanje s potrošnikom dovzetnejše blagovne znamke v ZDA in Veliki Britaniji. »Za večino je glas orodje vsakodnevnega komuniciranja in do želenega cilja ali kompromisa pridemo z dialogom, zato sem prepričan, da je to zagotovo prava pot tudi v oglaševanju,« pravi Simon Dunlop, serijski podjetnik, ki tovrstne storitve trenutno ponuja prek podjetja Instreamatic.com.
7. ZVOK IN GLAS
To, da so zvok, intonacija, način in hitrost govora močno povezani z ravnjo pozornosti, dokazujejo študije Emme Rodero, raziskovalke in profesorice na Univerzi Pompeu Fabra v Španiji. »Problem današnjih oglasov so z besedami nasičene vsebine, ki so v zelo omejenem času izgovorjene prehitro in z zgrešeno intonacijo, kar pri potrošnikih dokazano ne izzove želenih reakcij,« pojasnjuje Roderova.
8. MARKETING Z VPLIVNEŽI
Kot pravi Matt Thorne, soustanovitelj start-upa Reboxed, namesto vplivnostnega marketinga uvajajte marketing z vplivneži. Smiselno jih integrirajte v vse segmente kampanj in izbirajte tiste, ki zagovarjajo vaše vrednote. Pri tem pa nikar ne spreglejte trenutno najhitreje rastoče platforme TikTok. Ustanoviteljica agencije MG Empower Maira Genovese TikTok oglaševalcem priporoča tudi zato, ker posamezna videovsebina uspe gledalčevo pozornost zadržati veliko dlje kot katerokoli drugo družbeno omrežje, v povprečju kar osem sekund.
9. SPREMENITE NAČIN RAZMIŠLJANJA
Danes se s slabim poslovanjem zaradi pomanjkanja dodane vrednosti za uporabnike oziroma potrošnike srečuje več kot 50 odstotkov podjetij. Če si prizadevamo za izognitev neuspehu in si želimo drugačnih rezultatov, je treba stopiti iz območja udobja in spremeniti način razmišljanja. Znani futurist Jonathan MacDonald svetuje, naj nove poslovne priložnosti iščemo na področjih, kjer vlada zmeda, ne pa tam, kjer že delujemo sami ali naša konkurenca. To, da moramo prenehati posnemati ljudi okoli sebe in najti to, kar nas resnično veseli, pravi tudi Ali Mahlodji, evropski mladinski ambasador.
10. NE POZABITE NA TIŠINO
Zasvojenost z družbenimi omrežji, obsedenost s podatki in učinkovitostjo, čim večja storilnost v najkrajšem možnem času. Vse to so razlogiza novodobne bolezni. Moč tišine pa nam na drugi strani ponuja možnost, da se bolje spoznamo: »Tišina in mir sta neločljivo povezani z ustvarjalnostjo in lahko vodita do revolucionarnih idej,« je prepričan Erling Kagge, prvi človek, ki je peš dosegel vse tri vrhove sveta: severni in južni pol ter Mount Everest.