Ljubljanski policisti so nedavno opravljali poostren nadzor na avtocestnem križu v smeri Primorske z namenom preprečevanja in odkrivanja kaznivih dejanj s področja ilegalnih migracij in avtomobilske kriminalitete.
Na cestninski postaji Log je bilo ustavljeno osebno vozilo znamke BMW X6, italijanskih registrskih oznak, ki ga je vozil 33-letni državljan Ukrajine. Pri kontroli pa so policisti zaznali indice, zaradi katerih je bilo vozilo še dodatno preverjeno pri italijanskih varnostnih organih (Ukrajinec ni posedoval pooblastila za uporabo in posest vozila, ključ za zagon ni bil originalen). Ugotovljeno je bilo, da je bil avto isto noč ukraden v Italiji. Vozniku so odvzeli prostost in odredili pridržanje, vozilo pa so zasegli. V nadaljevanju preiskave je bilo ugotovljeno, da je 33-letnik tatvino načrtoval in se nanjo pripravil (nakup slovenske vinjete pred izvršitvijo tatvine, vnaprejšnja pripravljenost in izdelava ključa za zagon vozila, najdena beležka s podatki o vozilu in opis poti). Osumljenec je bil priveden na zaslišanje k preiskovalnemu sodniku, ki mu je odredil pripor.
Na območju PU Ljubljana so za tatove najbolj zanimiva vozila znamk Renault in Volkswagen, sledijo BMW, Audi, Opel in Škoda.
Največ kradejo renaulte in volkswagne
Na območju ljubljanske policijske uprave, ki obravnava več kot 60 odstotkov vseh tatvin avtomobilov v Sloveniji, so za tatove najbolj zanimiva vozila znamk Renault in Volkswagen, sledijo znamke BMW, Audi, Opel in Škoda. Najbolj izpostavljeno mesto je Ljubljana z naselji Moste, Šiška, Vič, Bežigrad in Center. Je pa število tatvin že nekaj let v upadu. Lani so na PU Ljubljana obravnavali 319 primerov, kar predstavlja upad tovrstnih kaznivih dejanj za 8,1 odstotka v primerjavi z letom prej, ko so jih zabeležili 347. Preiskanost teh kaznivih dejanj je bila lani 10,3-odstotna, leto prej pa 11,2-odstotna.
»Kripe« končajo doma, dražji avti v tujini
Profesionalci za izvajanje tatvin uporabljajo posebno izdelano orodje in elektronske pripomočke, za predelavo ukradenih vozil pa običajno najamejo prostore na obrobju mest, ki jih opremijo kot avtomehanične delavnice. Dražji avtomobili praviloma končajo v tujini, najbolj priljubljene so vzhodnoevropske države in države Bližnjega vzhoda. Vozila nižjega in srednjega cenovnega razreda, ki v 80 odstotkih ostajajo v Sloveniji, pa po podatkih policistov kradejo predvsem slovenski državljani in jih prodajajo po delih.