Na AMZS so, kot vsako leto ob času menjave avtomobilske obutve, opravili test najbolj popularnih pnevmatik.
Najbolj pestra ponudba pnevmatik je sicer v najbolj klasičnih dimenzijah 195/65 R 15 V. Pnevmatike teh dimenzij uporabljajo številni avtomobili srednjega in nižjega razreda, zato jih imajo v svoji ponudbi praktično vsi izdelovalci. Na AMZS so preizkusili 16 pnevmatik teh dimenzij, različnih proizvajalcev. Najbolje so se odrezale uveljavljene znamke kot so Pirelli, Bridgestone, Continental, Goodyear in Esa Tecar, ki so zasedle prvih pet mest. Le ena pnevmatika v testu je dobila oceno nezadostno in sicer GT Radial predvsem zaradi izjemno slabega oprijema na mokri cesti.
Na testu so ocenjevali 5 lastnosti – vozne lastnosti na suhi cesti, vozne lastnosti na mokri cesti, glasnost pnevmatik, poraba goriva in obraba materiala. V vrhu so izdelki uveljavljenih evropskih in ameriških proizvajalcev, dobro sta se odrezali tudi dve pnevmatiki z daljnega vzhoda, ki pa se še vedno spopadata s tipično težavo hitre obrabe.
Na suhi cesti so se dobro odrezale praktično vse pnevmatike, najbolje Dunlopov BluResponse, le tri - Verdestein, Semperit in GT Radial - pa so dobile malce slabše ocene. Drugače je z voznimi lastnostmi na mokri cesti, kjer se je dobro odrezalo 7 pnevmatik, najbolje pnevmatika znamke Continental, GT Radial pa celo nezadovoljivo. Pri porabi goriva so si testirane pnevmatike bile zelo podobne, največ razlike pa je bilo pri obrabi gum, ki lahko od znamke do znamke zelo variira.
Kaj to pomeni v številkah?
Pri zaviranju na suhi cesti je bila razlika med najboljšo (Maxxis Premitra HP5) in najslabšo pnevmatiko (Semperit Comfort Life2) več kot 5 metrov, pri zaviranju na mokri pa od 5 do 11 metrov, odvisno od podlage. Najslabša pnevmatika v testu porabi tudi 3 decilitre goriva na 100 km več od najboljše. Kar se tiče obrabe je bila v testu AMZS povprečna prevožena razdalja dobrih 30.000 kilometrov, v primerjavi s tem je najboljša Michelinova pnevmatika zdržala 13.000 kilometrov več od povprečja, medtem, ko se je najslabša Maxxisova obrabila že pri 20.000 kilometrih, se pravi je zdržala 10.000 kilometrov manj od povprečja.
Cestni terenci
Poleg najbolj standardnih dimenzij pnevmatik so pri AMZS testirali tudi dimenzije 215/65 R 16, ki jih najbolj množično uporabljajo vozniki cestnih terencev. Te pnevmatike naj bi bile bolj vzdržljive za priložnosten offroad teren.
Na testih sta se dve pnevmatiki izkazali za zelo priporočljivi in sicer Goodyear EfficientGrip SUV in Cooper Zeon 4XS Sport. Enajst pnevmatik je dobilo oceno zadovoljivo, dve pa sta se izkazali za nezadovoljivi - Michelinova Latitude Tour HP in Yokohamina Geolandar SUV. Obe pnevmatiki sta se namreč izjemno slabo izkazali na mokri cesti.
Pri pnevmatikah za terence so razlike med modeli večje. Razlika v zavorni razdalji na suhi cesti je med najboljšo Cooperjevo pnevmatiko in najslabšo Yokohamino kar 6 metrovna mokri pa so razlike med 10 in 17 metri. Velika razlika med različnimi gumami je tudi pri porabi goriva. Nokianova tako porabi kar 5 decilitrov na 100 kilometrov več od najbolj varčne BF Goodrich pnevmatike. Prav tako je razlika med najbolj vzdržljivo in najmanj vzdržljivo pnevmatiko dobrih 20.000 kilometrov.
Koliko zanesljive so uradne informacije?
Na AMZS opozarjajo še, da se pri nakupu ni za zanašati na podatke o lastnostnih pnevmatike, ki so napisane na uradni nalepki. Te rezultate namreč pridobijo sami proizvajalci, nadzora nad izmerjenimi podatki pa ni. Zato se pri nakupu obrnite na podatke neodvisnih testov kot je denimo AMZSjev, pozorni pa bodite na oprijem ter porabo goriva in obrabo pnevmatike.