Piše: Edvard Kadič

Ples in govorica telesa

Edvard Kadič
24. 7. 2016, 13.30
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.00
Deli članek:

Govorica telesa je pri tradicionalnem plesu osrednji del načina, kako moški povabi dekle na plesišče. Gre seveda za tradicijo v kulturnem okolju, ki temelji na moški dominanci. Moški vabi in dekle čaka na povabilo.

dreamstime
Gre za iskreno predajanje plesu ali mehanično gibanje?

Za povabilo dekletu običajno zadošča že vzpostavitev očesnega stika, sledi pristop in potem povabilo, ki je lahko zgolj neverbalno, to je na primer z gibom glave, ali pa tudi verbalno – z besednim vabilom. Če je povabilo sprejeto, bo dekle lahko samo prikimalo nazaj, včasih položilo dlan na ponujeno moško dlan ali pa samo sledilo soplesalcu na plesišče.

Poglabljanje v govorico telesa je obvezno za vse, ki želijo bolje razumeti svojega partnerja pri plesu. Govorica telesa je pri plesu osrednji del načina, kako moški povabi dekle na plesišče.

Dekle, ki bi rado plesalo, običajno s pogledom pregleduje plesišče in išče osebo,soplesalca, ki prav tako išče partnerico za ples. Če je ples ne zanima, ne bo vzdrževala očesnega stika dlje, predvsem zato, da on ne bi pomislil na možnost, da jo ples dejansko zanima.

Očitno je, da je govorica telesa zelo pomemben del naše komunikacije, v nekaterih primerih celo prevladujoči del. Z njeno pomočjo smo, kot smo videli, sposobni izraziti naša občutja, ne da bi izrekli eno samo besedo.

Kadar govorimo o plesu, govorico telesa pojmujemo predvsem kot kanal, preko katerega komuniciramo tehnike in vzorce gibanja, interpretacijo glasbe, doživljanje glasbe, pravila gibanja v zapovedanih vzorcih in podobno. Pravzaprav je poglabljanje v govorico telesa skoraj obvezno za vse, ki želijo bolje razumeti svojega partnerja pri plesu.

Razumevanje govorice telesa nam lahko pri plesu precej pomaga predvsem pri nekaterih vidikih, ki se jih bom dotaknil v nadaljevanju.

Prepoznavanje užitka med plesom

profimedia
Soplesalca prepoznavata namere drug drugega tudi brez vaje.

Skozi razumevanje govorice telesa lažje prepoznamo, ali soplesalka oziroma soplesalec uživa med plesom ali ne. Si med plesom prepeva? Ima na obrazu nasmešek? Nam na ušesa šepeta kaj zabavnega ali je popolnoma tiho in se drži leseno kot drevo, da se komaj giblje po plesišču z nami? Med plesom vzpostavlja očesni stik z nami ali ves čas gleda naokoli in išče drugega plesnega partnerja ali bivšega partnerja, ki bi jo lahko prišel rešit pred vami?

Prepoznavanje interesa

Hitro razumemo, ali je nekdo zainteresiran za ples z nami ali ne. Nas gleda v oči ali se izogiba našemu pogledu? Ima roke prekrižane ali se na sedežu počasi pripravlja, da bo vstala? Ali oseba spremlja dogajanje na plesišču ali ne? Išče s pogledom potencialne soplesalce ali ne? Se obrne stran takoj zatem, ko so vam jo predstavili ob plesišču?

Prepoznavanje stresa

Je plesnemu partnerju glava ušla med ramena? Je hrbtenica zategnjena? Je gibanje togo, narejeno, običajno tudi povezano z mehaničnim štetjem korakov? Se naravno odziva na prehode med plesnimi oziroma glasbenimi slikami ali gre za slepo sledenje mehaniki? Se naravno mehko odziva na glasbo?

Če gremo še nekoliko globlje v povezavo med razumevanjem govorice telesa in plesom, je verjetno prav omenjeno razumevanje tisti vidik, ki loči povprečnega od odličnega plesalca.

Razumevanje namer

Soplesalka na primer zgolj s pomočjo razumevanja postavitve telesa razume, da bo sledil obrat, čeprav obrat ni bil prej posebej treniran v točno takšnem zaporedju, kot je potem res sledil. Gre za avtomatično gibanje ali gibanje, ki partnerju omogoča dovolj prostora za plesno kreativnost? Ali plesalec vodi intuitivno, se prepušča toku glasbe ali pa gre za mehansko sledenje natreniranim slikam na plesnih tečajih? Kako senzibilna je pravzaprav partnerica ali partner med plesom? Gre za osredotočenje na partnerstvo pri plesu ali za osredotočenje na tehniko posameznega plesalca?

Prepoznavanje tehnične usposobljenosti in samozavesti soplesalca

Ali plesni partner oziroma partnerica zna uporabljati noge, roke, telo, ramena, boke, stopala, dlani ... zato, da bo ples z nami deloval skladno in tekoče? Prihaja do zastojev pri posameznih korakih, prehodih in obratih? Nas partner grabi pri posameznih slikah, zadržuje dih ali mogoče celo zardeva?

profimedia
Tudi neverbalno povabilo na ples je povsem jasno.

Avtentičnost gibanja

Je soplesalec res tako radoživ in gibčen ali gre za natreniranost in mehansko sledenje ritmu? Gre za skladnost med gibanjem in glasbo, ki služi kot podlaga? Ali soplesalka res uživa ali pleše zgolj zato, da čas mineva na plesišču?

Razumevanje dinamike govorice telesa omogoča partnerjema vzpostavitev medsebojne komunikacije v paru, in ne zgolj monologa. Pozornost, ki jo partner namenja drugemu, omogoča več svobode pri plesnem izražanju, to je več možnosti pri interpretaciji glasbe.

Če omenjeno neverbalno komunikacijo vzamemo še nekoliko bolj pod drobnogled, bomo opazili nešteto oblik, ki se razvijajo ob plesišču. Prav tako pa se z opazovanjem govorice telesa na plesnih dogodkih lahko dokopljemo do zanimivih informacij o tem, kako se nekdo na splošno spopada z izzivi v življenju. Na takšen način postanemo bolj pozorni na druge in okrepimo naše povezovanje z njimi. Prav tako pa se začnemo bolje zavedati, kaj vse tudi mi sporočamo s pomočjo telesa.

V bistvu je vseeno, kje koga srečamo. Na plesišču ali zunaj njega. Če postanemo dobri opazovalci govorice telesa, bo naša komunikacija lažja in boljša.

Srečno!