Meritve porabe goriva

Mitsubishi: Goljufali smo vse od leta 1991

M.K./STA
26. 4. 2016, 16.47
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Japonski avtomobilski proizvajalec Mitsubishi Motors je danes priznal, da je nepravilne metode merjenja porabe goriva uporabljal od leta 1991.

Profimedia
Delnice družbe so od razkritja minulo sredo na tokijski borzi izgubile okoli polovico vrednosti.

Priznanje bo verjetno sprožilo ugibanja, da je za nepravilnosti šlo tudi pri vozilih, prodanih v tujini, in da je prizadetih vozil več kot 600.000, kolikor je družba navajala prejšnji teden.

Družba je prejšnji teden sporočila, da je pri merjenju porabe goriva uporabljala nepravilno metodo, s čimer so prikazali boljše rezultate od dejanskih, in da so to metodo uporabljali od leta 2002.

"Pri merjenju za potrebe domačega trga smo to metodo uporabljali od leta 1991," pa je danes v izjavi novinarjem povedal podpredsednik Mitsubishija Ryugo Nakao in dodal, da ne vedo, za koliko modelov gre.

Delnice družbe so od razkritja minulo sredo na tokijski borzi izgubile okoli polovico vrednosti.

Vodja podjetja se je opravičil

Predsednik Mitsubishija Tetsuro Aikawa je v torek priznal, da bo primer vplival na finance družbe. "Lahko se le opravičim," je dejal.

Družba je priznala, da ni spremenila metode merjenja porabe goriva, ko je japonska vlada pred leti zahtevala uporabo sodobnejših metod.

Doslej so priznali, da so te teste uporabljali pri štirih manjših modelih, ki so jih prodajali na japonskem trgu, vključno z avtomobili, ki jih izdelujejo za Nissan. Japonski poslovni časnik Nikkei je v torek poročal, da so porabo goriva nepravilno merili pri več modelih, kot je priznala družba. Prejšnji teden so prostore družbe preiskali organi japonskega ministrstva za promet.

Razkritje je sprožilo ugibanja o usodi podjetja in ob preiskavah doseganja okoljskih standardov tudi pri drugih proizvajalcih pokazalo na širšo težavo v avtomobilski industriji.

Po aferi s Volkswagnovo programsko opremo, ki je prikazovala nižje izpuste od dejanskih in zaradi katere bo nemški koncern prvič po več kot 20 letih posloval z izgubo, so v Nemčiji preiskali izpuste vseh modelov, ki vozijo po nemških cestah, ter ugotovili nepravilnosti pri 16 proizvajalcih, med njimi pri skoraj vseh nemških ter pri Renaultu, Alfi Romeo, Chevroletu, Hyundaiju, Jaguarju in Nissanu.