Ultralahko letalo

Kitajci na široko odprli vrata Pipistrelu

M.K./STA
26. 4. 2016, 16.14
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Direktor ajdovske družbe Pipistrel Ivo Boscarol je danes iz rok namestnika kitajskega ministra za promet in direktorja tamkajšnje agencije za civilno letalstvo Feng Zhenglina prejel tri certifikate

Pipistrel
Na Kitajskem trenutno leti 50 Pipistrelovih letal.

Z njimi se Pipistrelu na široko odpirajo vrata na Kitajsko, kjer se letalski sektor hitro širi. Izkoristiti ga želi tudi s proizvodnjo na Kitajskem.

Certifikate je Pipistrel danes v Ajdovščini prejel za tri letala - Virus 912, Virus SW in Sinus 912.
Na Kitajskem trenutno leti 50 Pipistrelovih letal, je ob tem povedal Ivo Boscarol. Na Kitajsko jih je uvozilo podjetje Flying Tigers General Aviation, ki ta letala uporablja predvsem za namene marketinga in promocijskih predstavitvenih poletov.

Vendar ima Pipistrelov predstavnik na Kitajskem in direktor podjetja Flying Tigers Danny Wu ambiciozne načrte prodaje slovenskih ultralahkih letal na kitajski trg. V četrtek je ob robu podpisa dveh sporazumov s področja letalstva med Slovenijo in Kitajsko povedal, da bi lahko ta številka segla do 1000.

A pogoj zato je postavitev proizvodnje na Kitajskem. Po Boscarolovih besedah Pipistrel ne želi zamuditi tega trenutka, zato bodo že v letošnjem letu začeli nekatere postopke za gradnjo od enega do treh proizvodnih obratov. Boscarol razmišlja tudi o možnosti, da bi kitajskemu partnerju omogočil vstop v lastništvo Pipistrela.

STA
Ivo Boscarol je povedal, da načrtujejo tudi proizvodnjo na Kitajskem.

"V Pipistrelu smo ponosni, da smo lahko del take zgodbe. Projekti, ki jih načrtujemo na Kitajskem, so rezultat prizadevanja in sodelovanja civilnih letalskih oblasti Slovenije in Kitajske. S podporo civilnih letalskih oblasti obeh držav je Pipistrelu uspelo stopiti še korak naprej na svoji poti, predvsem pa postaviti tisto prvo in najpomembnejšo stopnico na poti kitajsko-slovenskega sodelovanja v letalski industriji," je povedal Boscarol.

Zgodba na Kitajskem bistveno večja, kot so ugotavljali še pred nekaj leti. "Z vsemi kapacitetami, ki jih imamo v Ajdovščini in Gorici, ne moremo izpolniti povpraševanja po letalih, ki bo sledilo v naslednjih letih," je dejal Boscarol.

Kitajska letalska industrija je na začetni razvojni stopnji. Do letošnjega leta je bilo v celotni Kitajski registriranih samo 2000 zasebnih letal, vendar industrija in prodaja raste kar s 30 odstotki na leto. Kitajska gradi mrežo preko 200 majhnih civilnih letališč na leto, zato so tudi želje in potrebe po letalih, kot jih izdeluje Pipistrel, velike.

Kitajska je v zadnjem času poenostavila pridobivanje certifikatov proizvajalcev, pilotskih dovoljenj in pravil, ki urejajo javno letenje. Zato so za Kitajce pomembne tudi slovenske izkušnje pri delovanju majhnih športnih letališč in letalskih društev. Feng je danes omenil možnost prenosa takega vzorca delovanja tudi na Kitajsko.