Zanimivosti

V Sloveniji smo rojeni za kongresni turizem

Lara Jelen
13. 3. 2016, 19.34
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

V pogovoru z Miho Kovačičem, direktorjem zavoda Kongresnoturistični urad, smo izvedeli, da ima Slovenija vse potrebne danosti, da postane ena izmed najpopularnejših kongresnih lokacij.

osebni arhiv
Slovenija ima v mednarodnem poslovnem okolju vse boljši ugled.

Kakšen je položaj kongresnega turizma pri nas?

Imamo nekaj bolj uveljavljenih destinacij, še več je pa takih, ki so bolj na začetku svojega razvoja. Tukaj imam v mislih predvsem večji mednarodni uspeh. Slovenija ima na področju kongresnega turizma velike razvojne možnosti. Ležimo v v središču Evrope, nedaleč stran od glavnih trgov. Smo nova destinacija in imamo priložnost, da podvojimo uspeh na tem področju.

Kakšne prednosti ima Slovenija pred drugimi državami?

Številne, ima jih več kot slabosti, a tudi slednje lahko obrnemo v prednosti. Med prednosti štejemo bogato in raznoliko ponudbo na tako majhnem področju, dobro evropsko umeščenost, kvalitetne in cenovno ugodne storitve, profesionalnost in prijaznost ljudi. Stranke cenijo neokrnjeno naravno in kulturno dediščino. Tudi članstvo v EU in na območju evra je prednost.

Miha Kovačič o prednostih Slovenije: »Ležimo v središču Evrope, nedaleč stran od glavnih trgov.«

Bi lahko izpostavili kakšen poseben kraj pri nas, v katerem je že potekal kongres?

Poslovne dogodke je mogoče organizirati od Planice do Čateža in od Prekmurja do Portoroža. Poslovna srečanja ne potekajo samo v hotelih in kongresnih centrih, lahko se izvedejo tudi pri Lepi Vidi na solinah, pa ob smaragdno zeleni Soči, v Postojnski jami, na gradovih, ki se razprostirajo po vsej državi, tudi na tržnici.

Katere destinacije so sicer najbolj priljubljene pri nas?

Ljubljana kot prestolnica gosti več kot polovico vseh poslovnih srečanj. Drugi največji ponudnik je Portorož, sledi Bled in nato Maribor.

Kaj pa načrti za prihodnost?

Kongresni urad Slovenije, ki povezuje ponudnike kongresnih storitev Slovenije, ima kot glavno nalogo povečanje mednarodne prepoznavnosti Slovenije in števila dogodkov na tem področju. Slovenija ima v mednarodnem poslovnem okolju vse boljši ugled in s tem pridobimo več poslovnih srečanj. Zavedati se je treba, da udeleženec kongresa v kraju porabi do trikrat več kot klasičen turist. Glede na to, da ima Slovenija omejene zmogljivosti in da ne moremo razvijati masovnega turizma, ampak butičnega, je nadaljnji razvoj kongresnega turizma pravilna odločitev.