Ustanovitelji podjetja Prospeh (Tomaž Levak, Žiga Drev in Branimir Rakić) se med seboj poznajo že več kot deset let, kljub geografski razdalji, ki jih ločuje (Rakić je namreč iz Srbije), pa jim je uspelo ohraniti potreben nivo povezanosti, in tako so leta 2013 v Sloveniji ustanovili omenjeno podjetje. To je pred časom razvilo aplikacijo, ki se imenuje Izvor – by OriginTrail, z njo pa lahko ugotovimo, od kod prihajajo določeni izdelki.
No, že pred ustanovitvijo podjetja, leta 2011, so fantje razvili osnovno različico sistema preverjanja porekla, in sicer na primeru ekološkega mesa enega od proizvajalcev pri nas, a kot pravi Drev, je bila ta verzija premalo standardizirana ter namenjena le enostavnim prehrambnim proizvodom (1 izdelek – 1 poreklo surovine). A se niso dali, vztrajali so, in iz osnovne ideje, da bi kupcem omogočili natančnejši vpogled v nastanek izdelka, se je lani razvil sistem sledljivosti OriginTrail. »Sistem kupcem omogoča vpogled v poreklo osnovnih surovin izdelkov, za zdaj pa je z njim mogoče preveriti poreklo izdelkov Mlekarne Celeia. Uradno lansiranje aplikacije Izvor – by OriginTrail na Google Play in AppStore je bilo v Sloveniji 4. oktobra,« opisuje Drev.
Poglejmo, kako sistem sploh deluje. Aplikacija, ki jo je mogoče brezplačno naložiti na mobilne telefone z operacijskima sistemoma Android in Ios, omogoča branje črtnih kod (EAN-kod) na izdelkih, pri čemer dobi kupec nekaj splošnih informacij o proizvodu. Da bi pridobil informacije o kmetijah, ki so prispevale surovo mleko za določeni izdelek na trgovinski polici, pa mora vpisati še datum uporabnosti, ki je označen na embalaži. »Nato lahko preveri, po katerih poteh je prišlo denimo surovo mleko do Mlekarne Celeia, kakšna je povprečna oddaljenost kmetij, ki so na ta dan prispevale mleko, ter iz katerih krajev so te kmetije, preveri lahko tudi nekaj osnovnih informacij o njih.«
Aplikacija, ki si jo je do zdaj na telefone preneslo že okoli 4000 uporabnikov, je tudi učinkovito orodje v rokah proizvajalcev kvalitetnih in mlečnih proizvodov, da se diferencirajo na podlagi izvora surovin. Sam izvor izdelka namreč kupci tesno povezujemo s kakovostjo, in posledično je to tudi eden glavnih dejavnikov, ki vpliva na našo izbiro pri nakupu, kar dokazujejo različne raziskave. Ena izmed ameriških raziskav je na primer pokazala, da več kot 80 odstotkov potrošnikov raje izbere sledljive kot nesledljive proizvode, v kolikor so cene primerljive. »Naš sistem sledljivosti kupcem kompleksnejših mlečnih in mesnih proizvodov prinaša izkušnjo, ki je podobna tisti na tržnici, ko lahko vidijo pridelovalca hrane, ki jo kupujejo.«
Drev zaključuje, da si prizadevajo, da bi v prihodnje našli še več proizvajalcev, ki so ponosni na svoje dobavitelje in so kupcem pripravljeni pokazati celotno pot »od vil do vilic«. »Naš cilj je, da sistem OriginTrail postane pečat kakovosti, po katerem bodo kupci prepoznali najkakovostnejše prehrambne izdelke.