Ameriški Zavarovalniški inštitut za avtocestno varnost (IIHS) je z raziskavo ugotovil, da se je prometna varnost v ZDA sicer izboljšala, vendar pa se je povečalo število smrtnih nesreč kolesarjev. Vzrok za to naj bi bila vse večja priljubljenost velikih terenskih avtomobilov, ki so za kolesarje nevarnejši od drugih karoserijskih oblik.
Razlog njihove nevarnosti je visok prednji del, ki kolesarja zadene nad njegovim težiščem. To v praksi pomeni, da žrtve ne odbije na pokrov motorja, kar se zgodi pri trku z manjšim avtomobilom, pač pa jo zbije na tla in pod kolesa, kar povzroči hujše poškodbe.
V raziskavi so analizirali 71 nesreč v ameriški zvezni državi Michigan, v katerih so bili udeleženi odrasli kolesarji. Analizirali so podatke policijskih poročil, zdravstveno dokumentacijo, rekonstrukcije nesreč in druge vire. Ugotovili so, da so bile poškodbe spodnjih okončin pogoste pri vseh nesrečah, neodvisno od tipa vozila, ki je zbilo kolesarje. Huje poškodovani kolesarji so utrpeli tudi poškodbe glave, prsnega koša, trebuha in hrbtenice. Poškodbe celotnega telesa so bile za 55 odstotkov pogostejše pri trčenjih s SUV-ji kot pri drugih avtomobilih. Poškodbe glave so bile 63 odstotkov pogostejše, pri poškodbah drugih delov telesa pa ni bilo bistvene razlike med SUV-ji in drugimi karoserijskimi oblikami.
Starejša raziskava iz leta 2020 je potrdila tudi, da so SUV-ji nevarnejši za pešce, vendar pa pešci utrpijo predvsem poškodbe medenice in prsnega koša od neposrednega udarca SUV-ja, medtem ko se kolesarji poškodujejo predvsem zaradi zbitja po tleh in povoženja.