Smo ravno po praznikih, zato me najprej zanima, kako ste jih preživeli vi?
Tokratne praznike sem tako kot vedno preživela v krogu najožje družine ob toplem kaminu v objemu hčerkice in moža. Babica pa nas je tako kot vedno razvajala s svojimi kulinaričnimi dobrotami.
Kaj pa obdarovanje, slišala sem, da imate posebno navado obdarovanja?
Darila za nas niso bistvena, obdarujemo se premišljeno, glede na prepričanja in življenjski slog. Zdaj, ko imam hčerkico Paris Noo, največkrat kupim predvsem praktične stvari iz naravnih materialov kar v butičnih trgovinicah.
Ste znano ime med modnimi oblikovalkami, tudi zunaj naših meja. Zaupajte nam, kdo vse nosi vaše kreacije, če se omejiva le na znane obraze?
Predvsem uspešne poslovne ženske, med katere se uvrščajo tudi italijanska filmska igralka Monica Bellucci, operna diva Anna Netrebko in Elina Garanča ter mnogo znanih Slovenk, top managerke, ki prisegajo na kakovost in diskretnost.
Kako pa vaše stranke izvejo za vas? Predvsem tiste iz tujine?
Pravijo, da se dober glas sliši tudi v deveto vas. (smeh)
Letos ste pripravili novo kolekcijo poročnih oblek, ki jemljejo dih in so dizajnersko zasnovane. Smo Slovenke rade neveste iz pravljice? Oziroma vprašam raje drugače: kakšne neveste smo rade Slovenke?
Poroka je edini dogodek v življenju ženske, na katerem si lahko dovolimo v popolnosti zaživeti svoje sanje, svojo pravljico, zakaj je torej ne bi, če lahko? Toliko, kot je žensk, toliko je različnih zgodb. Zato se v našem salonu Maja Ferme Fashion osredotočamo na unikatne poročne obleke, dizajnerske, takšne, ki so pisane na kožo posamezni nevesti, da lahko zaživi svoje sanje. Smo edini salon v Sloveniji, ki ne izposoja oblek, temveč jih zgolj prodaja. Vsaka obleka pa je nekaj posebnega. Držimo se načela, da združujemo tradicionalne vrednote s sodobnimi trendi. K nam prihajajo neveste, ki hočejo biti v toku s časom, torej sodobne princese.
Zaupajte nam, koliko so Slovenke – po vaših izkušnjah – pripravljene plačati za svojo poročno obleko? Pripisujemo temu kosu obleke v Sloveniji dovolj velik pomen?
Slovenci še vedno največ denarja namenimo avtomobilu, medtem ko Italijani že ob rojstvu hčere začnejo varčevati za poročno obleko. V Italiji si nihče ne izposoja poročne obleke tako kot pri nas. Vsaka nevesta želi namreč uresničiti svoje sanje. Temu primerne so seveda tudi cene na slovenskem trgu. Pri nas v salonu ponujamo nakup dizajnerske obleke od 850 evrov naprej, kar je le 150 evrov več, kot bodoče neveste plačajo za izposojo poročne obleke. Medtem se v Avstriji začnejo cene pri tri tisoč evrih, v Ameriki je treba za poročno dizajnersko obleko odšteti vsaj 12 tisoč evrov, v Savdski Arabiji na primer pa se cene dizajnerskih poročnih oblek gibljejo nad 100 tisoč evri.
In kako poteka delo v vašem salonu pri izdelavi poročnih in tudi maturantskih ter večernih oblek?
Po navadi stranke pokličejo ali pišejo in se naročijo najprej na pomerjanje s svetovanjem pri nas v salonu. Ko vidim žensko in se pogovorim z njo o konceptu poroke, mature ali katerega drugega dogodka in o željah, mi je hitro jasno, kakšna obleka bo idealna zanjo. Tudi če se zgodi, da takšne obleke ni v salonu, smo edini salon v Sloveniji, ki lahko dizajnersko svečano obleko v popolnosti izdela od začetka do konca. Torej pri nas ni mogoče, da nekaj ne bi bilo mogoče. (smeh) Realizacija obleke pa je seveda odvisna od tega, ali je obleko stranka našla iz kolekcije ali jo je treba v popolnosti izdelati na novo, in seveda, kako zahtevna je obleka. Vsekakor je priporočljivo priti po poročno obleko vsaj šest mesecev prej, po večerno toaleto pa vsaj tri tedne prej.
Imate zelo lepo delo in uživate v njem, ste precej drugačni od vseh drugih poročnih salonov. Ste si vse skupaj že na začetku tako zamislili? Kako vam je to uspelo?
Moje vodilo ni denar. Pri vsaki obleki, ki jo oblikujem, je, kot bi uresničevala lastne sanje. Vsaki stranki se posvetim in jo začutim. Pri nas v salonu je veliko topline in ljubezni. Z mnogo strankami postanemo tudi prijatelji.
Kakšni pa so pravzaprav trenutni modni trendi poročnih oblek?
Letošnje modne smernice se spogledujejo z nežnimi pudrno roza barvnimi toni, barvo lososa, barvo breskve in nude toni. V ospredju so zapeljivi odprti hrbti, klasične korzete so zamenjali sodobni, dolge okorne vlečke pa so že zdavnaj iz mode. Zamenjale so jih lahkotne svilene vlečke, ki nežno zaplapolajo pri hoji. Čipka je svilena, nežna, večkrat tridimenzionalna in posuta z bleščicami. Za tiste, ki si želijo razkošne obleke, je novost, ki jo prinašajo modne smernice, obleka, izdelana iz več slojev lahkih tančic, ki naredijo obleko bogato, a izredno lahko; nevesta lahko tako prepleše v njej vso noč.
Pred intervjujem ste mi med pogovorom med vrsticami omenili, da vas tudi kultura oblačenja med svati v Sloveniji ne navdušuje ...
Večina ljudi je še vedno vajenih kupovati veliko, hitro in nekakovostno. Modo brez vsakršne vsebine ali koncepta, pogosto iz sintetike, izdelano v državah, kjer se še vedno izkorišča otroška delovna sila ... Skratka, brez kančka zdrave pameti ali vesti. To je nekultivirano.
Kako pa bi vi svetovali, da se za poroko obleče nanjo povabljen par? Ljudje imajo včasih tudi zadrego pri izbiri obleke za tako priložnost.
Predvsem je pomembno, da se bosta oba v oblačilih počutila prijetno, udobno. Sodobni luksuz je udobje, združeno z moralnimi načeli, estetiko in sodobnimi trendi, ki kažejo duh časa, v katerem živimo. Tega koncepta v Sloveniji ljudje še ne poznajo. Mislijo, da če želijo biti lepo oblečeni, morajo pač malce potrpeti v oblačilih ali obutvi. Poleg tega pa se je dobro predhodno pozanimati o tematiki poroke in se nato glede na temo, letni čas in osebne preference odločati o tem, kaj bodo oblekli. Vsekakor so dobrodošle svetlejše barve, svečanejši modni dodatki in medsebojna usklajenost, v sodobnem pomenu.
Za posebne priložnosti pa ne oblačite le žensk, temveč sodelujete tudi z multinacionalkami. Povejte nam kaj o več o tem – kako poteka tako sodelovanje, kaj se v takih primerih od vas pričakuje?
Res je, poleg modela B2C ponujamo tudi model B2B. Sodelovali smo z največjo hollywoodsko TV- in filmsko produkcijsko hišo Warner Bross inc., ki je na področju nekdanje Jugoslavije izbrala mene za oblikovanje kreativne kolekcije z njihovimi risanimi junaki, ki so jo lahko predstavili svojim partnerjem na sejmih in pokazali kreativne možnosti sodelovanja v okviru licesinga. Podobno smo sodelovali s Steklarno Rogaška, ko je znova vstopala na ameriški trg in je želela pokazati kreativnost, ki jo med drugim premore. Bilo je kar precej tovrstnih sodelovanj tudi z multinacionalko Unilever ter Zlatarno Celje, za katero smo izdelali kapsula kolekcijo nakita za promocijske namene. Podjetja s tem dobijo močno zgodbo s kreativno vrednostjo, ki jo ljudje hitreje sprejmejo in mediji lažje podprejo, njihovi bazični izdelki pa se s tem bolje prodajajo.
In kako stopijo stranke ali podjetja v stik z vami?
Stranke se predhodno naročijo na svoj termin v našem salonu v središču Ljubljane prek elektronske pošte info@majaferme.com ali telefona. Podjetja nas po navadi kontaktirajo in se uskladimo za prvi sestanek na sedežu njihovega podjetja ali prek Skypa, če gre za tuja podjetja.
Vem, da ste vsako leto precej aktivni tudi na dobrodelnem področju. Skoraj vedno najdete razlog in cilj za pomoč. Kakšni so vaši letošnji načrti?
Res je. Oče, ki nam je to leto prehitro preminil, nas je učil, da moramo vedno pomagati sočloveku, zato že vrsto let sodelujem z Unicefom. Tudi letos smo združili moči in pripravili lep projekt z bodočimi ambasadorji naše blagovne znamke Maja Ferme fashion. Skupaj širimo glas in zavedanje o medsebojni pomoči ter izdelujemo »punčke iz cunj«, ki pomagajo reševati življenja otrok v državah v razvoju. Prav vsak lahko prek družbenih omrežij pomaga s svojim glasom. Pod hashtagom #zavsakegaotroka najdete omenjeni projekt.