Kostum ali zunanji videz je namreč tisti, ki nam da prvi vpogled v značaj filmskega junaka, ne glede na to, ali so njegova oblačila bleščeča in izstopajoča ali pa popolnoma vsakdanja. Tako je tudi v resničnem življenju: obleka veliko pove o človeku, ki jo nosi, ali če citiramo Forresta Gumpa: »Moja mama pravi, da veliko izveš o človeku že po njegovih čevljih.«
V svetu filma so kostumografi nekakšni skriti junaki, saj k uspehu filma pripomorejo prav toliko kot igralci in režiser, a o njih le redkokdaj slišimo ali beremo. Kostumi so tisti, ki nas popeljejo v čas in kraj dogajanja filma ter pričarajo tisto pravo vzdušje. Moda v filmih ni v ospredju, tu je zato, da pove zgodbo. A vseeno se pogosto zgodi, da neki uspešen film, čeprav se dogaja v drugem času, vpliva na modo. Zato tokrat predstavljamo nekaj najbolj modnih filmov, ki so s svojo kostumografijo, pa čeprav nezavedno, vplivali tako na znane oblikovalce in njihove kolekcije kot tudi na ulično modo.
Veličastni Tenenbaumi (The Royal Tenenbaums, 2001)
Gwyneth Paltrow je kot Margot v filmu Veličastni Tenenbaumi zablestela v popolnoma novi luči. V teniški obleki Lacoste, krznenem plašču Fendi, torbici Hermes in s sponko za lase je utelešenje boho stila za premožne. Enako zanimivi in za vse večne čase v čas svoje največje slave ujeti so tudi preostali člani družine s svojim retro športnim stilom. Stilistka je poskrbela, da so vsa oblačila v filmu v resnici vintage, izhajajoč iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja.
Nimaš pojma (Clueless, 1995)
V času, ko smo vsi poslušali Nirvano in bolj ali manj posvojili androgen grunge videz, se pojavi nova stilska ikona. Alicia Silverstone kot glavna protagonistka filma Nimaš pojma Cher Horowitz. Njen nedolžen dekliški stil je pozneje kopirala tudi Britney Spears v svojem debitantskem videu za pesem … Baby One More Time. Mini krila, nogavice, ki segajo čez koleno, sandali s paščkom in karirasti vzorci (v filmu je več kot 53 različnih karirastih vzorcev, od tega jih sedem nosi Cher, dvanajst pa drugi liki) so glavni najpomembnejši stilski poudarki tega ikoničnega filma, katerega vpliv je po treh desetletjih še vedno mogoče zaznati tako na ulici kot na modnih brveh.
Marija Antoaneta (Marie Antoinette, 2006)
Za Marijo Antoaneto, ki jo je mojstrsko upodobila Kirsten Dunst, v filmu nevoščljive dvorjanke pravijo, da je »videti kot majhna tortica«. In bolje je ne bi mogli opisati. Marijini kostumi so v pastelnih barvah makronov, barvah, ki zaznamujejo celoten film. Marijina edina zabava na dvoru ob možu, ki se zanjo ne zanima, so oblačila, zato tem posveča neverjetno veliko pozornosti. Tako je film, ki se dogaja v 18. stoletju, nedvomno predstavljal navdih modnim oblikovalcem v sezoni za pomlad-poletje 2017. V kolekcijah modnih hiš, kot so Gucci, Valentino, Marque Almeida in drugi, je bilo opaziti ogromno pudrno rožnate barve, veliko čipke in naborkov, nežne organze in cvetličnih vzorcev, v silhuetah pa pretiravanje z volumni. Vse to so poudarki, ki so med najpogostejšimi trendi še danes.
Blondinka s Harvarda (Legally Blonde, 2001)
V nasprotju z Alicio Silverstone v filmu Nimaš pojma je Reese Witherspoon kot Elle Woods v filmu Blondinka s Harvarda postala utelešenje tako imenovanega stila uspešne ženske. Čeprav Elle obožuje rožnato barvo, njena oblačila po krojih in silhuetah niso niti najmanj dekliška in nedolžna – zgolj po barvi. Elle se skozi film tudi z menjavo stila poskuša prilagoditi okolju, v katerem se je znašla, a prepogosto ugotovi, da to preprosto ni ona. Zato je končna scena, ko v rožnati obleki kot odvetnica zastopa svojo stranko – brez hlačnih nogavic, ki so sinonim korporativnega oblačenja –, ključni trenutek tega filma, katerega glavno sporočilo je: bodi to, kar si.
Čedno dekle (Pretty Woman, 1990)
Čeprav Julia Roberts v filmu Čedno dekle igra prostitutko, se je veliko njenih oprav zapisalo v zgodovino kot brezčasnih. Na primer pikčasta obleka, ki jo je v sceni na polo tekmi dopolnila s klobukom in rokavicami. Igralka je priznala, da je prav to obleko obdržala zato, da bo pazila na svojo postavo. In menda ji je še vedno prav. Kakor koli obrnemo, pa so se tudi škornji, ki segajo visoko nad kolena, tako ali drugače zapisali v zgodovino in se vedno znova vračajo v modo.
Kazino (Casino, 1995)
Resda smo si Sharon Stone bolj zapomnili po nekem drugem filmu in drugih kvalitetah, a v filmu Kazino, za katerega je prejela tudi oskarja, je kot Ginger izjemna in nepozabna. Tudi zaradi glamuroznih in ekstravagantnih oprav, ki si jih kot gangsterjeva žena lahko privošči. Zlasti izstopajoča je garderoba, ki jo je nosila v Las Vegasu: bleščice, krzno in nakit Bulgari, ki ga njen novi mož Ace (Robert De Niro) razstavi po postelji, medtem ko ležita zavita v odejo iz činčiljega krzna. Sharon je v filmu zamenjala štirideset različnih oprav, obleka na fotografiji pa je tehtala kar dvajset kilogramov.
Otožna Jasmine (Blue Jasmine, 2013)
Otožna Jasmine je verjetno najbolj »stajliš« film leta 2013, predvsem po zaslugi glavne junakinje Jasmine, ki jo je upodabila Cate Blanchett. Jasmine je videti kot milijon dolarjev, ko s torbico Hermes in v Chanelovem suknjiču, za vratom pa z značilnimi Chanelovimi biseri pride k sestri v San Francisco. A v resnici je bolj revna kot cerkvena miš. Ti kosi so vse, kar ji je ostalo po moževem finančnem polomu in samomoru. In čeprav zlomljena in zapita, Jasmine ostaja do bridkega konca brezhibno urejena.
Hudičevka v Pradi (Devil wears Prada, 2006)
Film, ki je prinesel prvi pravi vpogled v svet visoke mode, je najverjetneje najbolj modni film doslej. Najbolj prepoznavna in verjetno tudi najbolj vznemirljiva je scena, ko Andy Sachs (Anne Hathaway), asistentka glavne urednice pomembne modne revije, končno začne svojo službo jemati resno in se pojavi oblečena od glave do peta v Chanel. Trenutek, ko je vsem modnim navdušenkam zagotovo zastalo srce. In ne smemo pozabiti na visoke škornje, ki tako spominjajo na tiste, ki jih je Julia Roberts nosila v Čednem dekletu. Saj smo zapisali, da se vedno znova vračajo v modo!
Seks v mestu (Sex and the City, 2008)
Ko potrebujete navdih za dnevno ali večerno opravo, se lahko v vsakem trenutku, ne glede na modne zapovedi in trende, zanesete na film (ali serijo) Seks v mestu. Carrie Bradshaw (Sarah Jessica Parker) in njene prijateljice bodo namreč za vse večne čase v zgodovino zapisane kot ultimativne modne ikone. Na fotografiji se prijateljice stilsko dopolnjujejo, čeprav vsaka v svojem značilnem slogu: Charlotte nosi obleko in čevlje Prada ter Chanelovo torbico, Carrie ima na sebi srajco, hlače, kravato in brezrokavnik Ralph Lauren ter čevlje Manolo Blahnik, Miranda je oblečena v obleko Alberta Ferretti in čevlje Luciano Padovan, Samantha pa blesti v krilu Valentino, suknjiču Thierry Mugler in torbici Fendi.