Estrada

Mnogi naivni kupci, ki so nasedli reklami, prihajajo po pomoč

Lidija Jež, Zarja
8. 10. 2018, 15.01
Deli članek:

Ne glede na to, ali ste zvesti kupec prehranskih dopolnil, knjig, loncev itd., vas pogosto prodajalec – kot svojega VIP-kupca – nagradi s še kakšnim darilcem in pogosto tudi z obljubo denarne nagrade, ki je že skoraj vaša. Ko prvič odpreš ovojnico z besedilom: »Čestitamo, ste dobitnik naše glavne nagrade 35 tisoč evrov ...,« ti zaigra srce. Potem pa te malce prizemlji pojasnilo, da je treba kupiti le še en izdelek ali pa izpolniti še en podatek. No, še en »nateg«, si rečeš, pa vendar je nagrada tako mamljiva, da kupiš še to malenkost kot vstopnico za finale. Poleg mamljive vsote prepriča kar nekaj imenitnih podpisov na tem »uradnem papirju«, ki je tudi poln žigov, podatkov itd.

Revija Zarja
Na različnih naslovih je naš sogovornik že opozarjal na te goljufije, pa so celo inšpekcije nemočne.

Iz vreče v Franciji. Moj sogovornik je razprostrl cel kup ovojnic od različnih prodajalcev različnih stvari, v katerih mu zagotavljajo, da je dobitnik glavne nagrade  – te pa sežejo od  »skromnih«  pet pa do 51 tisoč evrov: »Pošiljka, vredna 51 tisoč evrov, je bila pravkar odobrena ... Pošljite le še vašo veliko zmagovalno številko. Zaradi  avtomatične obravnave je treba poslati naročilo v  napisanem roku ... Izplačilo 51 tisoč evrov v 48 urah ...«  Druga ovojnica prinaša »samo« 10.500 evrov in besedilo: »Zdaj je uradno, gospod  (navedena sta ime in priimek). Zadostuje, da vrnete svoj Uradni bon za podelitev nagrade, in dobite priložnost prejeti 10.500 evrov ...«  Pa še ena ovojnica: » Čestitamo, ste dobitnik 30 tisoč evrov, izpolniti je treba le še to naročilo ...«  Tudi v naslednji kuverti mu sporočajo, da je prejemnik glavne nagrade. Nekje v drobnem tisku pa pojasnilo, da je to pismo garancija za popust pri naslednjem naročilu, s katerim je posameznik kot VIP-stranka uvrščen v izbor za glavno nagrado, in navodilo, kako opraviti še teh nekaj korakov do podarjenega bogastva. Kup papirja, kup žigov, kup čestitk, kup podpisov, garancij in kup izdelkov, ki jih je treba naročiti takoj, da ne bi zamudili priložnosti, kot se je to zgodilo nesrečni – na debelo prečrtano ime in priimek  »te nesrečnice« –  ker njihove pošte ni jemala resno. »Vse je napisano v zelo uradnem jeziku, ki je tudi zelo pretkano izbran, saj nagovarja predvsem starejše in osamljene,« pripoveduje gospod, ki želi opozoriti na vse te natege.

Mnogi naivni kupci, ki so nasedli reklami, prihajajo v poslovalnice uveljavljenih dobaviteljev po pomoč. Toda poceni aparatov, ki so narejeni skoraj samo za enkratno uporabo, ni mogoče popraviti.

Že nekaj časa zbira in analizira gradivo s takimi obljubami in zato noče v javnost s svojim imenom, je pa to v našem uredništvu. Po donkihotovsko se je lotil goljufij. V resnici bije boj z mlini na veter, kajti ugotovil je, da imajo vsa ta podjetja in marketinške mreže podlago za to, da obljubljajo tako visoke nagrade, ki bodo tudi zares izžrebane in izplačane »v 48 urah«. Toda to niso nagrade tistega podjetja, kjer je kupil knjigo ali kaj drugega, ampak te nagrade žreba in omogoča francosko podjetje, ki povezuje v svoj sistem milijone in milijone podjetij iz vse Evrope. Malha za nagrade je torej zagotovljeno polna, saj vsak nekaj prispeva za to, da je lahko v igri. Pravno formalno je vse v redu, zato so tako radodarno na teh sporočilih tudi podpisi direktorjev, notarjev itd. Neetično pa je, da podjetja, ki obljubljajo nagrade svojim VIP-kupcem, zamolčijo, da nagrad ne podeljujejo oni, in obljubljajo denar iz neke abstraktne vreče iz Francije, poudarja sogovornik.

Preberite tudi: Špela Močnik srečna v objemu novega moškega. Kliknite TUKAJ!

Nobena večerja ni »zastonj«. Raziskoval je tudi slušne aparate, ki jih prodajalci predstavljajo z besedami: »Nič več dragih aparatov, ki potrebujejo drage baterije! Sedaj imate za 49 evrov možnost kupiti sodoben slušni aparat, ki ne potrebuje baterij ...« Besede dopolnjujejo fotografije »zdravnikov« in izjave zadovoljnih uporabnikov. Ponovno jezik, ki nagovarja manj vešče in predvsem starejše ljudi. »Očitno je bila reklama uspešna, saj mnogi naivni kupci, ki so ji nasedli, prihajajo v poslovalnice uveljavljenih dobaviteljev slušnih aparatov po pomoč.« Toda poceni aparatov, ki so narejeni skoraj samo za enkratno uporabo, ni mogoče popraviti. Naš sogovornik na spletu pokaže enak izdelek, cena pa je okoli pet evrov – odvisno, pri katerem spletnem trgovcu je slušni aparat naprodaj.

Kot fizik se s posebnim zanimanjem loteva analiz in meritev nekaterih »čudežnih« naprav in pripomočkov: »Enega od teh oglašujejo kot revolucionarno novost, čeprav sploh ni novost in še manj revolucionarna.« Doda, da le malokatera od teh naprav »da kaj pravega od sebe«. Vendar smo ljudje nagnjeni k samoprevari in tako si kupec reče, da če drži vsaj pol tega, kar je napisano, je še vedno super! In kupi.

Kritičen je tudi do vseh promocijskih računalniških diagnostik, ki pogosto »pokažejo« to, s čimer naj bi dosegli osnovni namen akcije, to pa je prodaja raznih čarobnih blazinic, zdravil, maž itd., ki naj bi rešile prav ta problem. Na koncu pa kupec ugotovi, da je bila »čudežno visoka« samo cena. Prav zaradi tega mnogi ne gredo pravočasno k zdravniku, ampak se zanašajo na »izsledke iz računalniške  diagnostike«. Ob klicu, ki vas obvešča: »Jutri smo v vašem kraju in vas vabimo na brezplačno diagnostiko. Pri tem nimate nobenih obveznosti ...,« se je dobro vprašati, zakaj le naj bi nam nekdo brezplačno opravil diagnostiko? In se spomniti, da nobena večerja ni zastonj.

Revija Zarja
Ni redko, da z eksotičnih otokov vlečejo svoje niti po svetu in plenijo najranljivejše.

O srečnih številkah. Boj našega sogovornika je boj proti plenjenju najobčutljivejših skupin. V verigi tistih, ki skrbijo za to, da se sliši o »revolucionarnih novostih, poceni aparatih, brezplačni diagnostiki itd.«, je veliko ljudi, zato je dejanskim lastnikom težko priti na sled. Ni redko, da z eksotičnih otokov vlečejo svoje niti po svetu in plenijo najranljivejše. Na različnih naslovih je naš sogovornik že opozarjal na te goljufije, pa so celo inšpekcije  nemočne. Je pa dobil tožbo na oglaševalskem razsodišču proti ženski, ki je naivnim revežem prodajala srečne številke, s katerimi naj bi prišli do najvišjih dobitkov na loteriji. Letnico rojstva je bilo treba vnesti v preprosto matematično formulo in preveriti, ali je rezultat eno od »srečnih števil«. Formula pa je bila sestavljena tako, da je rezultat skoraj v vseh primerih srečno število: »Od zadnjih dveh cifer letnice rojstva je bilo treba odšteti njuno vsoto. Rezultat takšnega računa je mnogokratnik števila 9 in v tabeli so bili mnogokratniki devetke, 'srečna števila'. Potrditev, da je nekdo izbran za srečo, je odlična motivacija za igranje in nakup zmagovalnih številk. Posledice neodgovornega igranja pa znajo biti  težke, saj lahko pripeljejo do finančne katastrofe in družinskih težav.« 

Revija Zarja
Ljudje smo nagnjeni k samoprevari in tako si kupec reče, da če drži vsaj pol tega, kar je napisano, je še vedno super!