Estrada

Ženska je lepa, ko obraz zasije v harmoniji z dušo

Lidija Jež, Ženska
2. 5. 2017, 16.00
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.02
Deli članek:

Triintridesetletni Jure Čuk je predan modi in lepoti, a slednja zanj ni izumetničena podoba.

Odraščal je s sestrama v ljubečem družinskem okolju, ki sta ga skrbno negovala mama Jasna, zdravnica in humanistka, ter oče Jožko, makroekonomist in kulturnik. Zato Jure upravičeno pravi, da ima od doma najlepši zgled, kako spoštovati, upoštevati in prisluhniti ženskam. Toda tudi to ljubeče in razumevajoče okolje mu ni moglo prihraniti osebnih razočaranj ob prvih ljubeznih. »Bilo jih je kar nekaj in bila so velika, boleča, toda spoznavam, da so bili vzroki tudi v meni. Pozneje, ko sem se 'umiril' in se potrdil s svojim delom, je postajalo vse drugače. Pridobil sem na duševni moči in samozavesti. In danes opravljam delo, ki vliva samozavest ženskam.«

Šefica in razočaranje

Potrdil se je z delom na področju ličenja in mode – zelo ženskih vsebin. Že kot študent ekonomije si je nekaj denarja prislužil s prodajo parfumov in tako spoznaval »moč« nevidnih, vendar za človeka zelo pomembnih vonjav. Voh je prvotno in prvinsko čutilo, ki na človeka lahko močno vpliva. Znašel se je sredi posebnega sveta in kmalu so ga – kot vizažista – k sodelovanju povabili iz slovenskega predstavništva podjetja Max Factor. Še bolj kot s parfumi, se je ženskam približal s tem delom; obvladal je ličenje glede na poteze obraza ter vlogo senc in svetlobe, barv … Zanimivo in lepo delo, ki pa ga je samo začasno opustil zato, da je študij ekonomije nadaljeval v tujini. Izbral si je atraktivno in aktualno smer, saj se je v Franciji v sklopu študija ekonomije izpopolnjeval v trženju mode prek socialnih medijev, v Rimu pa je bil poudarek na tradicionalnem trženju mode. Že pred diplomo je bil tako povsem usmerjen v modo, z diplomo in izkušnjami iz kozmetike pa se je zaposlil v slovenskem predstavništvu prestižne kozmetične hiše. Z veliko zagnanostjo in željo po nadaljnji rasti je službo dojemal kot poslanstvo – zagreto, navdušeno in predano. Ko se ozre nazaj, prizna, da je morda celo pretiraval in, vsaj tako se je zdelo njegovi šefici, »prehiteval « svoje pristojnosti. »Napačno sem bil razumljen, saj si nisem želel njenega mesta,« pravi. Toda vzdušje je bilo zaradi občutka ogroženosti na eni strani in prevelike navdušenosti nad delom na drugi strani porušeno. Izgubil je službo in ponovno je bil razočaran. Žal mu je bilo, da ga v kolektivu niso razumeli, ker niso dojeli, da nikogar ne ogroža, čeprav prizna, da je morda dajal tak vtis. »Ker ni izdelanih korakov, kako in kdaj lahko kdo napreduje, ampak je že diploma sama po sebi grožnja, da bo nekdo 'napadel' mesto direktorja ali vodilnih funkcij, so rivalstva pri nas eden od kadrovskih elementov. Ko sem pozneje delal v tujini, sem dobro vedel, kdaj bom lahko napredoval in do kam. Kriteriji so bili zelo jasni.«

Ne spol , osebnost je pomembna

Toda vsaka slaba stvar je za nekaj dobra. Odšel je v London in dobil zaposlitev pri L'Orealu; delal pa je za znamko Yves Saint Laurent v znamenitem Harrodsu. Ekipo, v katero je bil sprejet, sta vodili dve ženski srednjih let. Pravila igre so bila jasna za vse; podpirali so prizadevanja, lojalnost in zagnanost; napredovati pa je bilo mogoče po naprej določenih kriterijih in »po stopnicah«. Jure jih je uspešno in hitro prehodil. Kot moški je imel v tem poslu tudi določeno prednost, saj so ga celo želeli imeti v ekipi. Ker je upravičil pričakovanja, je sčasoma prišel do samega vrha projekta, kar mu je vlivalo še dodatni elan in ga seveda zelo razveselilo. Zadovoljen je bil v kolektivu, kjer so vsi delali za skupni cilj in se kot dobri kolegi – skupaj z vodilnima damama – družili tudi izven delovnega časa. Delo in odnosi so potekali tako odlično, kot si je lahko le želel, in tako se je nadaljevalo do srečnega konca. Ogromno se je naučil o ličenju, organizaciji, odnosih, komunikaciji, modi in smereh razvoja te rastoče industrije. In ko je delo začelo postajati rutina, si je zaželel novih izzivov in tudi pri tem je naletel na razumevanje. Hvaležen za izjemno izkušnjo, za naklonjenost, skrb in podporo, ki jo je bil deležen, bo ta kolektiv za vedno ohranil v lepem spominu.

Kdo ve, ali bi se imel tako lepo tudi, če bi kolektiv vodili moški? Pravi, da mu odgovarja ženski, skoraj materinski način vodenja skupine, kjer so se vsi čutili upoštevanega, zaželenega in motiviranega. »To je bilo jamstvo za res odlično delo. Kjer pa 'ego' trči z drugim, gre za premoč osebe in zato delo trpi – to pa je lastnost tako moških kot žensk. Vprašanje vodenja je vprašanje osebnosti in znanja,« poudarja Jure.

Ličenje prek spleta

Vrnil se je domov in začel s svojim podjetjem AdviseMyStyle, ki deluje prek spleta, torej internacionalno. Ideja, pomagati ženskam z računalniško platformo, kjer lahko natančno razberejo karakteristike svojega obraza in se same naličijo tako, kot da bi jo naličil profesionalec, je bila zelo dobro sprejeta. Sedaj dela s polno paro, da, kolikor je le mogoče, nazorno in natančno izdela predstavitve in postreže ženskam vseh starosti z najboljšimi nasveti. Želi jih jasno podučiti, kaj sodi h kakšni obliki obraza, kako zakriti odklone in poudariti lepe poteze … Pomembno se mu zdi tudi ženskam srednjih let omogočiti nazorne primere, kako naličiti obraz, da bo bolj zasijal. Opozarja tudi na razliko med načinom ličenja za svečanosti in na primer za službo. Liči, snema in sistematizira fotografije ter opise. Pričakovano se mlade ženske navdušujejo nad možnostjo, da jih naliči profesionalec, kot je Jure, in fotografira za spletno stran, toda mladega, svežega obraza ni težko urediti, pravi naš sogovornik. Zato je zanj mnogo večji izziv obraz zrele ženske, saj ga je veliko težje naličiti, ker se kažejo gube, kotički oči in ustnic so že povešeni. Pričakovano pa je zrelejše ženske zelo težko pridobiti za ličenje in še toliko težje za fotografiranje, zato je sprožil akcijo za ličenje mam in hčera; če se le da, tudi babic. Tako bo vzporedno in nazorno prikazal načine ličenja za različne starosti.

Mejkap glede na dušo posameznice

Tudi pri ličenju se je treba najprej s stranko pogovoriti, saj se mora ženska, ko je naličena, boljše počutiti, svobodnejše, bolj samozavestno. »Ličilo mora poudariti njeno lepoto, vendar ne le tako, kot jo vidim jaz, ampak kot jo vidi sama. Le tako se bo počutila srečno in bo ona res ona. Ličilo, ki ga čuti kot tujek, če ne sprejme določene barve, načina senčenja obraza itd., na njej ne bo zaživelo, pa naj bo za tuje oko še tako lepo.«

Jure ženske najprej posluša, potem pa jim tudi razloži kaj in zakaj jim predlaga določen način urejanja; one pa so tiste, ki odločajo.

Pomembna je linija oči

Brez tako osebnega pristopa lahko pride do uniformiranja, v zadnjem času je vse več deklet ličenih na enak način in postajajo si kar podobne. Ličenje pa mora poudariti individualnost. Končno ima vsak obraz svoje posebnosti. Še zlasti linija oči je pri tem zelo pomembna, saj narekuje način ličenja. Če je guba na veki obrnjena navzdol, kar je v več kot polovici primerov, je oko povešeno. Torej to ni značilno le pri starejših, ampak tudi mlajših. Trde linije pa povešeno oko še bolj poudarijo, zato ga je treba znati pravilno senčiti. »V tem primeru tudi spodnje veke ne ličimo intenzivno, « opozarja Jure Čuk. Spet drugačno ličenje narekuje »udrto« oko, ko sega obrvina kost pred oko. Ličenje se mora prilagoditi tudi barvi oči (najpogostejše so rjave). Le malo ljudi ima naravno take oči, kot jih vidimo v reklamah ter na družabnih medijih, saj so idealne oči, o katerih pišejo in prikazujejo mediji in blogerji, zelo redke. »Lepota, ki se sveti iz reklam, je neživljenjska in izumetničena, dosežena pa je s številnimi popravki. Kljub temu je za mnoge to lepotni ideal in, žal, tudi vir frustracij. « Lahko pa ličenje pomaga predvsem v tem, da pravilno senčen obraz deluje lepše, bolj sveže, videti je bolj pravilen in poudari to, kar je na obrazu vredno poudariti, pravi Jure. Sicer pa meni, da so ženske tudi brez ličenja videti lepo, če so le urejene in zadovoljne same s seboj. Zato se čudi mladim dekletom, ki se brez močnega ličenja počutijo kot gole in tudi le za skok v trgovino potrebujejo vso mejkap opremo. Škoda, ker nasedajo propagandi o lepotnih idealih in imajo težave s samopodobo.

Jure Čuk se posveča ženskam vseh starosti, da bi zacvetele same v sebi, da bi bile zadovoljne same s seboj, da bi se izrazile takšne, kot so, da bi izboljšal njihovo samopodobo in jih osvobodil neprijetnih občutkov.