Krepko preko meje

Kontroverzna predstava z naslovom Sancto: 18 obiskovalcev poiskalo pomoč po šokantnih prizorih

S.Č.
12. 10. 2024, 12.46
Posodobljeno: 12. 10. 2024, 12.53
Deli članek:

V nedavnem dogodku, ki je razburil gledališko občinstvo, je kar 18 obiskovalcev Državne opere v Stuttgartu po ogledu predstave "Sancto" avstrijske koreografinje Florentine Holzinger poiskalo zdravniško pomoč zaradi hude slabosti.

Profimedia
Florentina Holzinger na premieri

Predstava, ki je vključevala elemente, kot so prebadanje v živo, nesimuliran spolni odnos in obilne količine krvi, je povzročila šok in zmedo med gledalci.

Sebastian Ebling, tiskovni predstavnik opere, je pojasnil, da so imeli v soboto osem, v nedeljo pa deset obiskovalcev, ki so potrebovali zdravniško oskrbo. Trikrat so morali poklicati zdravnika, kar dokazuje ekstremnost vsebine predstave. Florentina Holzinger je znana po svojih drznem umetniškem pristopu, ki briše meje med plesom, gledališčem in provokacijo. Njene prejšnje predstave so vključevale številne kontroverzne elemente, kot so požiranje meča in tetoviranje, kar dokazuje njen edinstven slog.

"Sancta" je Florentinina prva opera, ki temelji na ekspresionistični operi "Sancta Susanna" nemško-ameriškega skladatelja Paula Hindemitha iz 1920-ih. Izvirna opera pripoveduje zgodbo o mladi nuni, ki se po srečanju z velikim pajkom pokesa svojih dejanj in prosi druge nune, naj jo živo zazidajo. Predstava, ki je prvotno naletela na proteste zaradi svoje domnevno bogoskrunske vsebine, je bila premierno uprizorjena šele leta 1922.

V različici, ki je nedavno razburila občinstvo, Holzingerjeva zasedba z golimi nunami, ki izvajajo neobičajne koreografije, izpodrine prvotni glasbeni nastop. Gledalci so bili priča prizorom, ki vključujejo lezbičnega duhovnika in groteskne upodobitve svete maše. Po premieri v Stuttgartu je predstava naletela na ostre kritike škofov iz Salzburga in Innsbrucka, ki so jo označili za nespoštljivo.

Holzingerjeva je v prejšnjih izjavah poudarila, da njeno delo ni namenjeno norčevanju iz cerkve, temveč raziskovanju vzporednic med konservativnimi institucijami in kink skupnostjo ter BDSM subkulturo. Kljub temu pa je predstava "Sancto" znova odprla razprave o meji umetniške svobode in sprejemljivosti vsebine v sodobnem gledališču.