zgodovinski projekt

Fehmarnbelt: Revolucionarni podvodni predor, ki bo zmanjšal vožnjo med Dansko in Nemčijo na sedem minut

S.Č.
23. 6. 2024, 13.15
Deli članek:

Gradnja podvodnega predora Fehmarnbelt med Dansko in Nemčijo predstavlja izjemen in zgodovinski projekt, ki bo močno spremenil prometno povezavo med temi dvema državama. Predor bo dolg kar 18 kilometrov in bo potekal pod Baltskim morjem, povezoval pa bo dansko mesto Rødby z nemškim Puttgardnom.

Profimedia
Gradnja Fehmarnbelt tunela

Projekt, katerega začetek je bil nedavno uradno odprt s strani danskega kralja Frederika X., bo omogočil izjemno hitro povezavo med južno Dansko in severno Nemčijo. Sedanja 45-minutna vožnja s trajektom bo zamenjana s sedemminutno vožnjo z vlakom skozi predor, kar predstavlja izjemen napredek v učinkovitosti in hitrosti potovanja.

Fehmarnbelt bo tudi prispeval k ekološki preobrazbi prometa v regiji, saj bo zmanjšal potrebo po trajektnih prevozih, ki so pogosto energijsko intenzivni in obremenjujoči za okolje. Poleg tega bo predor ustvaril dodatne cestne in železniške povezave med srednjo Evropo in skandinavskimi državami, kar bo pomembno za gospodarsko in logistično integracijo regije.

Postal bo najdaljši predor na svetu

Celoten projekt bo ocenjen na približno 4,8 milijarde evrov, kar ga uvršča med enega najdražjih infrastrukturnih projektov v Evropi. Gradnja poteka vzporedno na danskem in nemškem delu, pri čemer je prvi del predora na danski strani že v gradnji in bo kmalu spuščen v jarek na morskem dnu.

Predor Fehmarnbelt bo po dokončanju najdaljši podvodni predor na svetu, omogočal pa bo vožnjo po štirih pasovih, zaradi česar bodo avtomobili lahko Baltsko morje prečkali v desetih minutah, vlaki pa v samo sedmih minutah. Ta infrastrukturni projekt predstavlja mejnik v evropskih in svetovnih gradbenih dosežkih ter bo pomembno vplival na mobilnost, gospodarstvo in trajnostno razvoj regije.