Samomor?

V vozilu našli truplo žvižgača, ki je bil sodno bitko z Boeingom

S.R.
12. 3. 2024, 08.35
Posodobljeno: 12. 3. 2024, 08.54
Deli članek:

V Charlestonu v ameriški zvezni državi Južna Karolina so našli mrtvega Johna Barnetta, znanega žvižgača, ki je opozarjal na pomanjkljivosti v proizvodnih standardih ameriške multinacionalke Boeing. V Charlestonu se je nahajal ravno zaradi sodnega postopka zoper družbo.

Profimedia
Proizvodna linija za letalo Boeing 737 Max

62-letni John Barnett bi moral v Charlestonu, kjer poteka pravdni postopek zoper Boeing, v teh dneh pričati na sodišču, a so ga po poročanju britanske BBC 9. marca našli mrtvega v njegovem vozilu, ki je bilo parkirano na parkirišču enega od tamkajšnjih hotelov. Glede na prva poročila naj bi umrl zaradi poškodb, ki si jih je »zadal sam.« Policijska preiskava je sicer še vedno v teku.

Barnett je bil v Boeingu zaposlen več kot tri desetletja, kot žvižgač pa bi moral pričati v tožbi zoper svojega nekdanjega zaposlovalca, ki jo je po upokojitvi leta 2017, ki naj bi bila posledica zdravstvenih težav, sprožil sam. V tožbi je trdil, da je družba, potem ko je izpostavil več težav zlasti znotraj proizvodnje in glede varnostnih standardov, nad njim izvršila pogrom. Načrtno naj bi očrnili njegov značaj in ga ovirali pri karieri. Kar zadeva samo pravdo, je Barnett prejšnji teden že podal uradno izjavo, pri čemer so ga zaslišali tudi odvetniki Beoinga, med koncem tedna pa bi moral na sodišču prestati dodatno zaslišanje, a se tam pojavil. Posledično so ga pristojni iskali v hotelu, v katerem je bival, pri čemer so našli tudi njegovo truplo.

»Smrt gospoda Barnetta nas je užalostila, z mislimi smo z njegovo družino in prijatelji,« so se na vest o njegovi smrti odzvali v Boeingu.

Vodja kakovosti

Barnett je bil od leta 2010 v Boeingovem obratu v Charlestonu, kjer med drugim izdelujejo letalo Boeing 787 Dreamliner, zaposlen kot vodja kakovosti. Dve leti po svoji upokojitvi je za BBC zatrdil, da je v obratu ob intenzivnih pritiskih na delavce po čim prejšnji izdelavi novih letal prihajalo do prevelike naglice v proizvodnem procesu, s čimer je bila ogrožena varnost. Po njegovih besedah so delavci, ki so bili pod pritiskom, da ne bi prihajalo do zastojev na proizvodni liniji, na letala namenoma nameščali dele, ki niso ustrezali zahtevanim standardom. Izpostavil je še številne druge težave, v Boeingu pa so vse njegove trditve zanikali. Ameriška Zvezna uprava za letalstvo (FAA) je v okviru neodvisne revizije leta 2017 nekatere Barnettove pomisleke potrdila.

Ugled Boeinga po številnih težavah v zadnjih letih vztrajno pada. Težave, s katerimi se je srečeval njihov Boeing 737 Max, so že splošno znane in dobro dokumentirane. Daleč od brezmadežnega pa je tudi dolgoprogaš Boeing 787 Dreamliner. Ravno včeraj smo poročali o drami, ki so jo doživeli potniki na letu iz avstralskega Sydneyja v novozelandski Auckland. Boeing 787 Dreamliner čilske letalske družbe LATAM Airlines je približno dve uri po vzletu zaradi »tehničnih težav« nenadno začel izgubljati višino. Čeprav je letalo nato varno pristalo, se je v dogodku poškodovalo približno 50 potnikov in članov posadke, med katerimi jih je več kot 10 pristalo v bolnišnici.