Po poročanju hrvaške tiskovne agencije Hina bo INA tako začela s postopkom trajne sanacije vrtine Ivana D-1 Dir, skozi katero je platforma Ivana D črpala plin, za to delo pa so Hrvati najeli italijansko podjetje za potapljaška dela CNS. Delo bodo opravili s pomočjo ladje GSP Falcon. Gre za večnamensko specializirano plovilo norveškega porekla, ki omogoča tako dvigovanje podvodnih tovorov ter služi kot delovna postaja za potapljače. Izdelana je bila leta 1989 in v dolžino meri 114 metrov, na njej pa lahko deluje do 139 ljudi.
Ladja je že v puljski ladjedelnici, v dveh mesecih pa bo z nje svoje delo pripravljalo 28 potapljačev. Ti bodo delali pod posebnimi saturacijskimi pogoji. »Potapljači bodo tudi v času bivanja na ladji v komorah za dekompresijo, kar pomeni, da ne bomo izgubljali časa za potrebne priprave pri potopu in bodo tako lahko dlje časa pod vodo. Potapljali se bodo pod posebnim potapljaškim zvonom,« je povedal operativni direktor za raziskave pri INA Nikola Mišetić.
INA je, po njegovih besedah, od časa potopa platforme skrbno nadzirala stanje okoli vrtine. Dela bodo potapljači opravili na globini 41 metrov, za stalno zaprtje vrtine pa bodo uporabili tri cementne prepreke. »V sklopu del bodo zamenjali poškodovane dele ustja vrtine, odrezali bodo poškodovane zaščitne cevi, namestili bodo novo vrtalno glavo in izolirali ležišče in kanal vrtine. Na ta način bo vrtina za stalno varna,« pa je povedal vodja projekta sanacije Berislav Jakovac.
Po končanih delih bo vrtina zapečatena in ne bo, po besedah Jakovaca, predstavljala nobene nevarnosti za ljudi in morska floro in favno. Platforma Ivana D je bila v uporabi od leta 2001, a je potonila januarja 2020.